کد خبر : 6083 / /
/

تقریباً در حدود ۷۵٪ از افراد به دلیل خارش خسته کننده پوست سر اذیت می‌شوند.

برای مقابله با این مشکل دو راه وجود دارد. شما می‌توانید مشکل را نادیده بگیرید یا به مراقبت مناسب از پوست خود بپردازید. در این مقاله بهترین روش‌های بهبودی برای خارش پوست سر آورده شده است.

تقریباً در حدود ۷۵٪ از افراد به دلیل خارش خسته کننده پوست سر اذیت می‌شوند. برای مقابله با این مشکل دو راه وجود دارد. شما می‌توانید مشکل را نادیده بگیرید یا به مراقبت مناسب از پوست خود بپردازید. در این مقاله بهترین روش‌های بهبودی برای خارش پوست سر آورده شده است.

خارش پوست سر

گاهی این اتفاق می‌افتد که پوست سر احساس خارش می‌کند و شما نمی‌توانید خاراندن آن را کاهش دهید. این احساس واقعاً تحریک کننده است. و انجام آن در مکان‌های عمومی نامناسب به نظر می‌رسد، درست است؟ علاوه بر این، خراشیدن فقط تسکین موقتی می‌دهد. و به طرز تکان دهنده‌ای، این مشکل روی هر شخص دیگری تأثیر می‌گذارد. اگر پوست سر شما نیز حساس است، این مقاله برای شما تدوین شده است!

علائم پوست سر حساس و خشک

چه زمانی متوجه می‌شوید که این وضعیت ناخوشایند برای شما پیش آمده است؟ احساس گریختگی پوست برای خراش، علامت بارز آن است. اغلب با ریشه‌های موی کمی دردناک و حساسیت بیش از حد به عوامل مختلف (محصولات، جریان هوای گرم، سشوار مو، استرس، حتی لمس پوست) همراه است. سطح بالای حساسیت پوست سر معمولاً از طریق خارش ظاهر می‌شود. پوست بسیار خشک، سفت، پوسته پوسته و قرمز است، حتی اگر تشخیص آن به دلیل پوست سر پوشیده از مو دشوار باشد. همه این عناصر ممکن است باعث شوره سر و ریزش مو شوند.

خارش پوست سر یک سیگنال است

خارش پوست سر فقط مشکلی نیست که باید از آن خلاص شوید. این یک سیگنال از بدن شما است. به طور مشابه پوست خشک صورت، به شما اجازه می‌دهد تا بدانید که مانع محافظتی ضعیف است. تعداد کمی از افراد می‌دانند که پوست سر (همراه با پوست صورت و دست) بیشتر در معرض حساسیت بیش از حد است.

چگونه از پوست سر خود اطلاعات بگیریم؟ پوست تحریک شده روی سر به این معنی است که فاقد رطوبت و محافظ طبیعی چربی است (که در واقع به آسانی با انجام یک روش بهبود روغن ماساژ ترمیم می‌شود). این نشانه‌ای برای شروع فعالیت شما است. زمان آن فرا رسیده است که برای پوست سر خود زمان و مراقبت بیشتری بگذارید.

شایع‌ترین دلایل خارش پوست سر

دلایل زیادی برای خارش پوست سر وجود دارد. بعضی از آن‌ها هستند که نمی‌توانیم در مورد آن کارهای زیادی انجام دهیم. از جمله اشعه ماوراءبنفش (نور خورشید)، سموم (آلودگی محیط زیست)، سرما و یخ زدگی، گرما، باران (شرایط آب و هوایی). ولیکن از سویی می‌توانیم از خود در برابر آن‌ها محافظت کنیم. علاوه بر این، عواملی برای حساسیت بیش از حد پوست سر نیز وجود دارد که می‌توانیم با آن‌ها مبارزه کنیم. با تغییر در عادات غذایی (وعده‌های غذایی متعادل و سالم) و سعی در جلوگیری از موقعیت‌های استرس زا می‌توان آن را انجام داد. همچنین افراد کمی می‌دانند که استفاده از کلاه‌های تنگ یا کلاه ایمنی ممکن است باعث خارش پوست سر نیز شود. و هنوز هم بیشتر مشکلات مربوط به پوست سر ناشی از روال اشتباه مراقبت از مو است.

در این‌جا متداول‌ترین اشتباهات ایجاد کننده خارش پوست سر وجود دارد:

شستشوی بیش از حد و استفاده از محصولات اشتباه به عنوان مثال شامپوهای خشن که دارای پوشش محافظ طبیعی پوست سر نیستند.

سشوار مو، خشک شدن با جریان هوای بسیار گرم که منجر به تحریک پوست سر می‌شود.

استفاده بیش از حد از محصولاتی که روی پوست سر تجمع می‌یابد و باعث تحریکات می‌شود.

شستشو با آب کلر و آب داغ

عدم شستشوی کامل باقیمانده شامپو

بدیهی است که خارش ممکن است علامت بیماری‌های پوست سر مانند پسوریازیس و اگزما نیز باشد. از بین بردن آن‌ها بدون کمک متخصص دشوار است. بنابراین مراجعه به یک متخصص پوست بهترین ایده است.

چگونه می‌توان مراقبت‌های ضد خارش پوست سر را انجام داد؟

شناسایی علت خارش پوست سر کار اصلی است. خشکی، احساس سفتی پوست و پوسته پوسته شدن متعلق به عواقب ناخواسته عادات روزمره ما است. این علائم ممکن است با برخی از بیماری‌ها مرتبط باشد. که توسط عوامل خارجی ایجاد می‌شود. اما اغلب نتیجه بی‌احتیاطی یا ناآگاهی ما در مراقبت روزانه از مو است. اگر موفق به یافتن علت خارش پوست سر خود شوید، انتخاب راه درست در مراقبت از مو آسان‌تر خواهد بود. یافتن منبع مستقیم مشکل همیشه مؤثرتر از رعایت برخی نکات و توصیه‌های تصادفی است.

قانون کلیدی: بدون خارش!

علت اصلی و مستقیم خارش پوست سر تحریک مزمن است که باعث می‌شود از طریق لمس و خراش پوست کمی تسکین پیدا کنیم. با عرض پوزش، شما نباید این کار را انجام دهید! خراشیدن پوست باعث تسکین موقتی می‌شود و حتی باعث تحریکات شدیدتری نیز می‌شود. سپس، پوست سر بیشتر خارش می‌یابد … و این وضعیت دایره معیوب است. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکنید تا از لمس پوست خودداری کنید. چگونه دیگر می‌توان کمی تسکین ایجاد کرد؟

۱۰ نکته برای مراقبت از خارش پوست سر

در ابتدا، شما باید این قوانین اساسی را برای مراقبت از خارش پوست سر اعمال کنید تا خشکی، احساس سفتی پوست و تحریکات را کاهش دهد.

شامپوی خود را با شامپوی حاوی مواد ملایم طبیعی جایگزین کنید.

سعی کنید موهای خود را بیش از حد شستشو ندهید و همیشه از آب ولرم استفاده کنید.

بگذارید موهای شما به طور طبیعی و بدون استفاده از سشوار خشک شود.

استفاده از حالت گرما، موس، اسپری مو و غیره را کاهش دهید.

رژیم غذایی خود را با روغن و سبزیجات غنی کنید.

مراقبت از موهای خود را با خرید روغن ماساژ به آسانی انجام دهید.

موها را دقیق شستشو دهید، حتی دو بار.

پوست سر را از نور خورشید، سموم، گرما محافظت کنید.

اجازه دهید موهای شما نفس بکشند (از کلاه‌های تنگ استفاده نکنید).

با برس خود مانند یک ابزار خراش رفتار نکنید، موهای خود را به آرامی شانه کنید.

درمان‌های خارش پوست سر

چگونه می‌توان با استفاده از داروهای خانگی خارش پوست سر را کاهش داد و به سرعت تسکین داد؟ نگاهی به بهترین روش‌ها بیندازید.

خارش پوست سر

خمیر زیتون و جوش شیرین – ۲ قاشق جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و آب کافی مخلوط کنید تا خمیر درست شود. مخلوط را در پوست سر مالش دهید (استفاده از آن پس از مرطوب کردن مو راحت‌تر است) و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. خوب بشویید.

میوه و یا روغن آووکادو – پوست سر شما مواد مغذی و چربی‌های سرشار از میوه آووکادو را دوست دارد. آن را  به ریشه مو بمالید و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه در آن بماند. سپس، خوب بشویید. اگر به میوه آووکادو دسترسی ندارید، می‌توانید از روغن آن استفاده کنید.

شستشوی سرکه سیب – سرکه یک ضد خارش عالی است. نصف فنجان سرکه را با همان مقدار آب مخلوط کنید، از آن برای شستشوی مو و ماساژ پوست سر استفاده کنید. بعد از ۱۵ دقیقه دوباره آبکشی کنید، این بار از آب تمیز استفاده کنید.

درمان روغن درخت چای یا بادام شیرین – چند قطره از روغن بادام شیرین را با ۱۵ قطره روغن ضروری درخت چای مخلوط کنید و آن را به پوست سر بمالید و حدود یک ساعت باقی بماند. در آخر موها را خوب بشویید. اگر دسترسی به روغن چای ندارید، می‌توانید از روغن بادام شیرین به تنهایی استفاده نمائید.

روغن گیاه آرنیکا – روغن را در پوست سر مالیده و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه داخل آن بماند. پس از آن با استفاده از آب ولرم خوب بشویید.

بسیار واضح است که خارش پوست سر بسیار تجربه ناخوشایندی است و به راحتی می‌تواند باعث عصبانیت و حال بد شما شود. به آسانی می‌توان با اصلاح سبک زندگی، بسیاری از مشکلات پوست و مو را رفع نمود. می‌توان با دراز کشیدن روی تخت ماساژ و گرفتن یک ماساژ سر از یک متخصص ماساژ، به صورت دوره‌ای سلامت را به پوست سر خود هدیه دهید و همچنان برای خود آرامش و حال خوب را فراهم نمائید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.