کد خبر : 2391 / /
/

آخرین نظرسنجی‌ها از صدرنشینی آیت‌الله رئیسی در لیست نامزدهای محبوب احتمالی ۱۴۰۰ خبر می‌دهد.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در سه ماهه نخست سال 1400 برگزار خواهد شد. مجلس قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را اخیرا تغییر داده است. نزدیک به یک ماه تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده اما فضای سیاسی کشور نه تنها انتخاباتی نشده بلکه در غباری از تردید جریانات سیاسی برای اجماع بر سر کاندیداهای مورد توافق فرو رفته است. در انتخابات ریاست جمهوری  1400 حداقل سن داوطلبان  40 سال اعلام شده است. اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 را در خبر روز دنبال کنید.

آیت الله رئیسی در صدر جدول نامزدهای محبوب انتخابات 1400+ اسامی کاندیدهای برتر

آخرین نظرسنجی‌ها از صدرنشینی آیت‌الله رئیسی در لیست نامزدهای محبوب احتمالی ۱۴۰۰ خبر می‌دهد. 

آیت الله رئیسی در صدر جدول نامزدهای محبوب انتخابات 1400+ اسامی کاندیدهای برتر

انتخابات 1400 / آخرین نظرسنجی‌ها از صدرنشینی آیت‌الله رئیسی در لیست نامزدهای محبوب احتمالی ۱۴۰۰ خبر می‌دهد.

انتخابات ریاست جمهوری

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در آخرین نظرسنجی خود (فروردین 1400) با جامعه آماری افراد بالای 18 سال کل کشور و اندازه نمونه 1569 از طریق مصاحبه تلفنی میزان رأی احتمالی مردم به شخصیت‌های سیاسی را (در صورت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400) مورد سنجش قرار داده است، از مردم پرسیده شد «من اسم چند شخصیت سیاسی را می‌خوانم. اگر هرکدام کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا چه‌حد احتمال دارد شما به هریک از این افراد رأی بدهید؟»، نتایج در قالب نمودار به‌تفکیک شخصیت‌های سیاسی ارائه شده است.

 

با توجه به اینکه امکان انجام پرسش‌های زیاد در نظرسنجی تلفنی وجود ندارد لذا نمی‌توان محبوبیت همه افرادی را که در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نام آن‌ها مطرح هست مورد سنجش قرار داد. ایسپا در هر نوبت از نظرسنجی برخی اسامی را مطرح می‌کند.

نتایج نظر سنجی ایسپا در مورد انتخابات ریاست جمهوری

بر اساس نظرسنجی این مرکز، 43.3 درصد از مردم گفته‌اند که قطعاً در انتخابات 1400 شرکت می‌کنند و 4.7 درصد نیز گفته‌اند که به‌احتمال زیاد شرکت خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری

20.8 درصد گفته‌اند که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و 5.8 درصد گفته‌اند که احتمال کمی دارد که شرکت کنند.

25.3 درصد مردم نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه شرکت نمی‌کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.