کد خبر : 2875 / /
/

غرضی با بیان اینکه در طول عمرم هیچ زمانی عضو هیچ گروه و حزبی نبوده‌ام، گفت: شهید بهشتی از من دعوت کرد که به حزب جمهوری اسلامی بپیوندم اما قبول نکردم. من نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب را خدمتگزار نمی‌دانم.

 

محمد غرضی  در خصوص انگیزه کاندیداتوری و برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری، اظهار کرد: هدف من از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به معیشت مردم است. معیشت مردم امروز دچار گرفتاری است و به نظر من نباید به این صورت باشد. دولت نباید دست در جیب فقرا کند. نباید اموال مردم را به باطل از بین ببرند. واجب شرعی، عرفی و انسانی است که من به عنوان یک فرد کشور و سرباز ملت اعلام کاندیداتوری کنم.

وی در خصوص شرایط سنی برای کاندیداتوری گفت: شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را رد کرده بنابراین محدودیت سن در این دوره مطرح نیست. من وظیفه خود را انجام می‌دهم و شورای نگهبان نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد. چه شورای نگهبان صلاحیت من را تایید کند و چه تایید نکند، من در زمینه دفاع از حقوق عامه گام خواهم برداشت.

غرضی ادامه داد: مجلس از مشروطه تا امروز با شعار معیشت ملت روی کار آمده اما کاری برای ملت نکرده است. معمولا زمانی که صاحبان امتیاز به یکدیگر نزدیک می‌شوند، به فکر مردم نیستند. 

وی با بیان اینکه من سابقه اجرایی دارم که پیش از این نیز از معیشت مردم دفاع کرده‌ام، افزود: از سال ۱۳۶۰ که من وزیر بودم، تا اواسط دهه ۷۵ در‌آمد متوسط دولت ۱۰ میلیارد دلار در سال بود و آن دوره‌ها چیزی که مورد توجه مردم بود، تورم بود اما به گونه‌ای که نان مردم از سفره جمع شود، نبود. از سال ۷۶ تا ۸۴ در‌آمد دولت ۲۰ میلیارد دلار بوده و از ۸۴ تا امروز درآمد سالانه ۷۵ میلیارد دلار بوده است که هیچ یک از این درآمدها به سفره و معیشت مردم کمک نکرده و به دستگاه‌های رانتخوار داده شده است.

وی اضافه کرد: اوایل دهه ۸۰، دلار هزار تومان بود و کارگران ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند. از اواسط سال ۱۳۸۵ که درآمد دولت چندین برابر شد، حقوق کارگران ۱۵۰ دلار شد. با وجود اینکه درآمد دولت افزایش یافت اما سفره کارگران که بیشتر حقوق‌گیران مملکت هستند، کاهش یافت. من به عنوان شخصی ۸۰ ساله که ۷۰ سال از حقوق عامه حمایت کردم، قصد دفاع از حقوق مردم را دارم. بنابراین به عنوان یک وظیفه و مطلع از وضعیت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنم.

غرضی با تأکید بر اینکه دولت، قوه قضاییه، تشکیلات مجلس همه دستگاه‌های رانتخوار هستند، گفت: علت اصلی رانتخواری این است که قوانین جایی برای مدیران باز می‌کند تا رانتخواری صورت بگیرد. امروز پنج نوع نرخ ارز داریم که همه اینها موجب ایجاد رانت می‌شود چون مردم باید حوائج خود را با نرخ آزاد بخرند. بر همین اساس زندان‌ها مملو از مدیران متخلف و رانتخوار است. به محض اینکه نرخ چند ارزی برداشته شود، این رانتخواری از بین خواهد رفت و مابه‌التفاوت به جیب مردم می‌رود.

وی در خصوص اجماع با دیگر جناح‌ها نیز اظهار کرد: در طول عمرم هیچ زمانی عضو هیچ گروه و حزبی نشدم. شهید بهشتی از من دعوت کرد که به حزب جمهوری اسلامی بپیوندم اما قبول نکردم. من نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب را خدمتگزار نمی‌دانم؛ تا امروز جیب مردم به نفع جناح‌های راست و چپ تخلیه شده است. ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند و دلارهای مردم را بردند و فکر می‌کنند که زندگی می‌کنند اما من مطمئنم که آنها خفت دنیا و آخرت را با خود و پدرانشان حمل می‌کنند.  

غرضی در خصوص میزان حضور مردم در انتخابات نیز گفت: اگر به مردم اطلاع‌رسانی کافی شود که شخصی اعلام کاندیداتوری کرده و این شخص قصد دارد حقوق عامه را احیا کند و در‌آمد ملی را در جیب مردم می‌گذارد، قطعاً‌ مردم مشارکت خوبی خواهند داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.