کد خبر : 2899 / /
/

آذری جهرمی دیشب در جلسه پرسش و پاسخ کلاب هاوس با جهانگیری حضور داشت او با اشاره کمیته تعیین مصادیق گفت: ۵ عضو کارگروه فیلترینگ، به فیلتر سایت پیوندها هم رای مثبت دادند!

در «کلاب هاوس» (Club House)افراد می‌توانند به طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در  کلاب هاوس بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. در استفاده از کلاب هاوس باید به برخی نکات توجه کرد. نکته مهمی که در رابطه با کلاب هاوس باید مطرح کرد این است که این اپلیکیشن بخش اصلی وظیفه خود یعنی جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پر رنگ کرده است. یک کارشناس امنیت سایبری گفت: توصیه اصلی به کاربران این است که از نصب نرم افزارهای جعلی و نیز ثبت نام و درج اطلاعات خود در سایت‌هایی متفرقه که وعده عضویت یا تهیه اشتراک کلاب هاوس را داده‌اند پرهیز کنند.

محمدجواد آذری جهرمی در بخشی از این نشست خطاب به صحبت‌های محمود رضوی گفت: کمیته تعیین مصادیق روالی دارد که موضوعات مربوط به فیلترینگ با حضور ۶ نماینده از مجلس و ۶ نفر دیگر برگزار می‌شود. مکانیزمی برای رای‌گیری آنلاین می‌گذارند. ۵ عضو حضور دارند ۳ عضو غیر دولتی و دو عضو دولتی. قرار بود مواردی که خلاف عفت است در آنجا بارگذاری شود. ما از اول گفتیم این روال غیر قانونی است. این فرآیند روالی شد که سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را تحت عنوان منافی عفت بارگذاری می‌کردند و با رای‌گیری آنلاین فیلتر می‌شدند. در دولت یازدهم جمع‌بندی این شد که برای اپلیکیشن هایی که جمعیت کاربری زیادی دارند جلسات تصمیم‌گیری آنلاین نباشد.

جزئیات فیلترینگ کلاب هاوس 

کلاب هاوس

وی با بیان خاطره‌ای گفت: من گفتم سایت پیوندها، یعنی سایت فیلترینگ را بارگذاری کردیم. چهار دستگاه رای فیلتر دادند یکی توضیح داد که این سایت قبلا فیلتر شده است. من هم مکتوب کردم و به مراجع مربوطه نوشتم آقایان می‌گوید نظام رای‌گیری آنلاین خوب است. شرایط این است.

آذری جهرمی ادامه داد: اقدام اپراتورها برای فیلتر کلاب‌هاوس خلاف قانون است. راه حلش اقدام قانونی است. اپراتورها خلاف مقررات یک بار قیمت را دو برابر کردند. مجبورشان کردیم پول‌های مردم را برگردانند. الان خلاف کردند با دستوراتی که از جاهای دیگر دادند. کسانی که چنین اعتقادی دارند که ظرفیت قانونی دارند خودشان قانونی وارد شوند.

وزیر ارتباطات گفت: ما با فیلترینگ تلگرام مخالف بودیم اما قانون گفت و ما قبولش کردیم. ما باید از ابزار قانونی استفاده کنیم. من می‌توانم مکانیزم‌هایی بگذارم پدر اپراتور را خلاف قانون دربیاورم. نمی‌شود که این اپراتور دارد به مردم خدمت می‌دهد. حتما اگر رسیدگی نشود، یکشنبه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و طبق ظرفیت قانونی خودمان مدت پروانه آنها را کاهش می‌دهیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.