کد خبر : 4521 / /
/

چهارشنبه‌ شب مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما برگزار شد.

 بر اساس نتایج این قرعه‌کشی، ۳ مناظره میان نامزدها که مهم ترین برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون در این مدت به شمار می‌آیند، در تاریخ‌های دوشنبه ۱۷ خرداد ماه، جمعه ۲۱ خرداد ماه و سه‌شنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد. این مناظره‌ها به صورت زنده و مستقیم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

همزمانی مناظره ها با بازی تیم ملی

 

نکته مهم در این میان که دیروز در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب فراوان یافت و انتقاد عده‌ای از کاربران را برانگیخت، آن بود که این ۳ روز همزمان با ۳ مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است! اگرچه هنوز ساعت مناظرات مشخص نیست، اما در صورتی که مناظرات مانند انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، در ساعت ۱۶ برگزار شود، با احتساب تنفس‌های وسط برنامه و همچنین اوقاتی که خارج از وقت صحبت‌های نامزدهاست، حدود یک سوم پایانی مناظره‌های اول و سوم، همزمان با مسابقات فوتبال تیم ملی خواهد بود.

این محاسبه در حالی است که مناظرات رأس ساعت مقرر آغاز شود، وگرنه در صورتی که مانند مناظره نخست سال ۹۶ که ۳۰ دقیقه تأخیر داشت، رأس ساعت ۱۶ آغاز نشود، اوقات بیشتری از آن با مسابقات فوتبال تلاقی خواهد داشت.

به علاوه حتی در صورتی که زمان مناظره‌ها با مسابقه‌ها تلاقی چندانی هم نداشته باشد، باز هم مناظره‌ها در روزهایی برگزار می‌شود که بیشترین توجهات عمومی به سمت فوتبال است و مردم خصوصاً جوانان پیگیر اخبار، حواشی و نتایج مسابقات هستند. بی‌تردید اخبار سیاسی و انتخاباتی تحت‌الشعاع اخبار و حواشی مسابقات تیم ملی قرار خواهد گرفت. نکته مهم آن که این مسابقات، آخرین شانس تیم ملی برای حضور در جام جهانی است و برای تیم ملی حساسیت فراوانی دارد. تیم ملی عملاً باید هر سه مسابقه خود با بحرین، کامبوج و عراق را ببرد تا به جام جهانی صعود کند.

مشخص نیست در شرایطی که روز و ساعت برگزاری مسابقات فوتبال تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی از مدت‌ها پیش مشخص بود، رسانه ملی چطور با برنامه‌ریزی غلط، زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی را همزمان با این مسابقات انتخاب کرده است. با وجود انتقاداتی که کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر  به این برنامه‌ریزی وارد کرده‌اند، اما موضع رسانه ملی سکوت بوده و تاکنون مسئولان صداوسیما یا کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.