کد خبر : 6319 / /
/

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سه شنبه شب طی گزارشی از گلوله باران مواضع ارتش این کشور از سوی نیروهای ارمنی واقع در مناطق تحت کنترل صلح بانان روسیه در قره باغ کوهستانی ، خبر داد .

بنا به این گزارش ، گروههای نظامی ارمنی واقع در مناطق تحت کنترل صلح بانان روسیه شامگاه امروز ( سه شنبه ) مواضع واحد های ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در شهرستان آزاد شده "آقدام" در قره باغ را به آتش بستند که بر اثر آن یک نظامی آذربایجانبی مجروح شد .  

  این گزارش افزود : فرماندهی صلح بانان روسیه و مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای کنترل آتش بس در قره باغ با هدف انجام تحقیقات لازم در باره این حادثه مطلع شده اند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی 44 روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود  از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند .

  این درگیری های نظامی 20 آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و  نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید .

  بر اساس این بیانیه سه جانبه ، پس از پایان  جنگ ، صلح  بانان روسیه به مدت پنج سال در منطقه قره  باغ کوهستانی مستقر شدند  و همچنین مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای نظارت بر آتش بس در قره باغ در شهرستان آزاد شده  "  آقدام  " فعالیت می کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.