کد خبر : 6446 / /
/

گزارش ها حاکی است وزرای دارایی کره جنوبی و وزیر خزانه دارای آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا، توافق کردند که در مورد موضوع آزادسازی وجوه منجمد شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند

بر اساس خبر وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، «هونگ نام کی» وزیر دارایی این کشور و «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در ونیز ایتالیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G-۲۰) در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه و مسائل جهانی از جمله نحوه آزادسازی دارایی های ایران در سئول گفت و گو کردند.

یونهاپ بدون اشاره بیشتر به این موضوع نوشت: کره جنوبی در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول منجمد شده ایران در کره جنوبی برای فروش کالاهای بهداشتی و درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

در حال حاضر حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک های کره جنوبی بلوکه شده است.

وزرای دارایی دو کشور همچنین در مورد مسایل مختلف از جمله کره شمالی، مبارزه با کرونا و تهیه واکسن، تغییرات اقلیمی و زیست محیطی و طرح مالیات شرکت های بزرگ جهانی با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.