کد خبر : 10412 / /
/

این بانوی هنرمند که پس از جدایی از همسرش سالها در کنار مادر خود زندگی کرده و به دلیل کهولت سن ایشان، عاشقانه از وی مراقبت می کرد.

مرجانه گلچین بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان در غم از دست دادن مادر گرامی خود به سوگ نشست.

این بانوی هنرمند که پس از جدایی از همسرش سالها در کنار مادر خود زندگی کرده و به دلیل کهولت سن ایشان، عاشقانه از وی مراقبت می کرد در هفته گذشته خبر از بستری شدن مادرش در بیمارستان داده و برای شفای تمام مریضها دعا کرد.

مرجانه گلچین شب گذشته با تغییر عکس پروفایل خود در اینستاگرام خبر از فوت مادر عزیزش را داد.

 

مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در این شب ها تجربه متفاوتی را از بازی در سریال پرگار به دست آورده است زیرا نقش وی در این سریال جدی است و طنز نمی باشد.

بازیگر مطرح کشورمان مرجانه گلچین در سریال های موچین و شام ایرانی که از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است هنرنمایی کرده و به تازگی در سریال پرگار نیز که از شبکه یک سیما در حال پخش می باشد هنرنمایی می کند. وی به جز بازیگری در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد و در یک خانواده هنری رشد و پرورش یافته است. در ادامه جزئیات بیشتر درباره زندگی مرجانه گلچین را در نیبک صالحی بخوانید.

زندگی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. پدرش آذری و مادرش شمالی است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. پدر وی نظامی بود که او را در کودکی از دست داد و مادرش نیز خانه دار است.

خانواده هنری مرجانه گلچین

مرجانه گلچین یک خواهر به نام منیسژه دارد که در کارهای موسیقایی با هم همکاری می کنند و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین است. مرحوم استاد نادر گلچین (خواننده و نوازنده سبک موسیقی سنتی) عموی وی بود که روز ۴ شهریور ۱۳۹۶ بر اثر تشدید بیماری قلبی ریوی درگذشت.

گفتنی است؛ از آثار این هنرمند فقید می‌توان به تصنیف مرغ سحر، ناوک مژگان،قصه شهر عشق، مسبب، من دیگه بچه نمیشم و آلبوم‌های گریز،نفس باد صبا، زلف بنفشه اشاره کرد.

ازدواج و طلاق از همسرش

مرجانه گلچین چندین سال قبل با کریم آشتی تهیه کننده و کارگردان سینما ازدواج نمود و این ازدواج دوامی نداشت و از یکدیگر جدا شدند. و فرزندی از این ازدواج حاصل نشده است.

کریم آتشی متولد ۱۳۴۳ شهرری، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران می باشد. وی فعالیت هنری را با کارگردانی فیلم های کوتاه و فعالیت سینمایی را در سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و نخستین تجربه سینمایی او فیلم «پنجاه روز التهاب» است.

شروع فعالیت هنری مرجانه گلچین

وی فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. وی فعالیت در عرصه بازیگری را به تشویق خواهرش منیژه گلچین در تئاتر آغاز نمود و در سال ۶۴ با مجموعه تلویزیونی آیینه کار در تلویزیون را آغاز نمود.

وی برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ با مجموعه آیینه شناخته شد و بعد از آن مدتی از بازیگری به دلیل سفر به خارج کشور فاصله گرفت . اما بعد از بازگشت با حضور در سریال زیر زمین بازیگری را ادامه داد . اما محبوبیت در سال ۱۳۸۷ با بازی در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران که در ماه رمضان پخش میشد چندین برار شد.

مهاجرت به خارج از کشور

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد.

بازیگر سینما و تلویزیون

وی درباره مهاجرتش گفته بود که : «درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می‌کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

گفتگو با مرجانه گلچین درباره تجربه جدیدش

مرجانه گلچین از آن بازیگران است که خودش را محدود به نقش‌های صرفا طنز یا جدی نکرده است. او ترجیح می‌دهد نقش‌هایی را بپذیرد که هم برایش تازگی داشته باشد و هم به چالش دعوت کند. یکی از نقش‌های خاص او، ایفای شخصیت ملیحه در سریال نفس گرم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور بود. او در این سریال نقش یک خانم جلسه‌ای را بازی کرده بود که تا به حال چنین نقشی در تلویزیون نداشتیم.

پدر و مادر مرجانه گلچین

آخرین حضور گلچین در تلویزیون سریال زوج یا فرد بود که سال ۹۷ از شبکه سه پخش شد. او در این سریال نقش یک مادر متفاوت را بازی می‌کند که بعد از بازگشت به ایران با ماجرا‌های متفاوتی دست و پنجه نرم می‌ کند. وی درباره بازی در این سریال و ایفای نقشش می‌ گوید: موضوع سریال، اجتماعی، خانوادگی و درام است و سه سال و اندی پیش بازی کرده‌ ام. در این سریال نقش محبوبه را بازی می‌ کنم و دلیل پذیرشم برای ایفای نقش، متفاوت بودن شخصیت بود.

وی ادامه می‌ دهد: به‌ ویژه این‌که در سال‌های اخیر بیشتر کار‌های کمدی داشتم، اما همیشه از نقش‌ هایی که حال و هوای جدی دارند، استقبال کرده‌ام. به نظرم مخاطبان در این سریال چهره متفاوتی از من خواهند دید. البته درباره جزئیات بیشتر از این نمی‌ توانم صحبت کنم تا به تماشای سریال بنشینید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.