کد خبر : 10968 / /
/

بهنوش طباطبایی در این عکس در کنار دانشجویانش است. بهنوش طباطبایی عنوان نکرده که از چه زمان استاد دانشگاه شده است.

بهنوش طباطبایی بازیگر ایرانی است. بهنوش طباطبایی عکس جدید در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. بهنوش طباطبایی در این عکس در کنار دانشجویانش است. بهنوش طباطبایی عنوان نکرده که از چه زمان استاد دانشگاه شده است. بهنوش طباطبایی با ازدواج و طلاق از مهدی پاکدل حواشی زیادی برایش ایجاد شد.

بهنوش طباطبایی

 بیوگرافی بهنوش طباطبایی

 نام : بهنوش طباطبایی (behnoosh tabatabaei)

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر ، تلویزیون

متولد : 27 اردیبهشت 1360 تهران

والدین : ناصر طباطبایی

پیشه : بازیگر

همسر : مهدی پاکدل (همسر سابق)

زندگی نامه بهنوش طباطبایی

 بهنوش طباطبایی (متولد 27 اردیبهشت 1360) ، بازیگر اهل ایران است. تحصیلات وی لیسانس مهندسی کامپیوتر است و یک دوره بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است.

بهنوش طباطبایی

همین تجربه کوتاه مدت آموزش بازیگری بود که مسیری تازه را پیش روی این بازیگر قرار داد؛ اولین تجربیات بازیگری طباطبایی در تلویزیون بود و از جمله در ابتدای دهه هشتاد و در سریالی به نام «کوی دامون»؛ سریالی که شاید به تأسی از مجموعه موفق «روزگار جوانی» کوشیده بود با قرار دادن محوریت داستان در یک خوابگاه دانشجویی شرح حالی ارائه دهد از وضعیت زندگی نسل جوانی که می خواهد در گذر از خانواده ، تجربه زندگی مستقل را بیازماید.

«مسافری از هند» سریال جوانانه قاسم جعفری که نقش های اصلی آن را شیلا خداداد و سروش گودرزی بازی می کردند سریال بعدی طباطبایی بود. «عشق گمشده» ، «پیله های پرواز» ، و «چاردیواری» دیگر سریال های طباطبایی بوده اند. 

ویژگی نقش های بهنوش طباطبایی

مختصات چهره طباطبایی طوری نبود که بتواند نقش اول سریال را برعهده گیرد و برای همین اغلب می کوشید نقش های مکمل سریال ها را ایفا کند.این ویژگی در سال های بعدتر و زمانی که وارد سینما شد و آثاری نظیر «مصائب دوشیزه» ، «پسران آجری» و «مجنون لیلی» را بازی کرد نیز همراه او ماند.

مکمل ماندن اما سبب ساز آن نشد که او از تلاش هایش بکاهد و اتفاقا رفته رفته کوشید خود را به عنوان یک بازیگر شش دانگ برای نقش های مکمل آثار سینمایی و تلویزیونی مطرح نماید. شاید برای همین است که می بینیم در یک درام کاملا جدی مثل «آزادراه» یا کمدی کاملا مفرحانه مثل «شاس عشق تصادف» به یک اندازه در جهت باورپذیر کردن شخصیت هایش پیش می رود. 

بهنوش طباطبایی

 ازدواج پرسر و صدا ی بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی ذاتا از حواشی فراری است و این شاید به خصلت های درونی او باز می گردد که آدمی است آرام و کم حرف که اغلب اوقات فراغت خود را هم صرف مطالعه می کند. با این حال همان طور که همواره آدمیان خود نمی توانند همه اتفاقات پیش رو را تعیین کنند ازدواج بهنوش طباطبایی با مهدی پاکدل در آخرین روزهای زمستان 1389 نیز زندگی آنها را وارد مسیر تازه تری کرد.

این دو نفر در جریان همبازی بودن در فیلم «مصائب دوشیزه» بود که بیشتر با هم آشنا شدند و همین آشنایی زمینه ساز ازدواج آنها شد. بهنوش طباطبایی بعد از ازدواج با پاکدل درباره چرایی ازدواج گفته بود : چیزی که مرا جذب کرد بامزه بودن مهدی بود. من در کارم جدی هستم و همیشه وقتی سر کارم در حال تمرکز کردنم. اما مهدی اصلا اینجوری نیست؛ او سر کار همش می گوید ، می خندد و دوست دارد به اطرافیانش خوش بگذرد. البته شاید در آینده تغییر کند!

بهنوش طباطبایی به اهمیت خانواده در ازدواج هم تاکید کرده و گفته بود : خانواده پاکدل ، خانواده بسیار خوبی هستند که این نکته برای من اهمیت زیادی داشت و این ها علاوه بر ویژگی های شخصی خود مهدی پاکدل است.

در 11 اسفند سال 1389 با مهدی پاکدل ، بازیگر سینما و تلویزیون ، ازدواج کرد. اما پس از 6 سال زندگی مشترک در پائیز 1395 از یکدیگر جدا شدند. 

او قبل از رسمی شدن جداییش از مهدی پاکدل با انتشار این عکس در صفحه اش نوشت : پدرم ، تنها مرد زندگی من که قلبش فقط ، به مهر و نوازش می تپه زبانش فقط ، از مهر و نوازش میگه و دستانش... فقط ، به مهر و نوازش به سمت من روانه ست خداوند حافظ مردان و پدرانی باشه که رسم عاشقی رو بلدن و الهی که دنیا پر شه از این مردان روز این مردان مبارک

بهنوش طباطبایی

فیلم های سینمایی بهنوش طباطبایی

لابی (1395)

زیر سقف دودی (1395)

سیانور (1394)

شانس ، عشق ، تصادف (1393)

قصه عشق پدرم (1391)

گام های شیدایی (1391)

آزادراه (1389)

پوست موز (1387)

کلاغ پر (1386)

مجنون لیلی (1386)

پسران آجری (1385)

مصائب دوشیزه (1385)

  فیلم ویدیویی بهنوش طباطبایی

به فاصله یک نفس (90-1389)

فیلم های تلویزیونی بهنوش طباطبایی

میکائیل (1394)

از یاد رفته (1390)

مختارنامه (1389)

در مسیر زاینده رود (1389)

چاردیواری (1388)

پیله های پرواز (84-1383)

عشق گمشده (1383)

مسافری از هند (1381)

کوی دامون (1378)

نو عروس

گل های گرم سیری

تله فیلم گزارش یک اعدام

تله فیلم عزیزی که ناپدید شد

تله فیلم دستها نگاه می کنند

تله فیلم قصّه سیمین

تله فیلم مادرانه

 بازی های بهنوش طباطبایی در تئاتر

ابرهای پشت حنجره

برهان

داستان یک پلکان

سیندرلا

فصل شکار بادباک ها

آدامس خوانی

نام تمام مادران…

آینه های رو به رو

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.