کد خبر : 11083 / /
/

اولین دوقلوهای خانم در بازیگری باران کوثری و نگار جواهریان بودند.

نگار جواهریان یکی از بازیگران نقش اصلی سریال خاتون است.  نگار جواهریان همسر سوم رامبد جوان است. نگار جواهریان یک دختر به نام نوردخت دارد. نگار جواهریان به تازگی در سریال خاتون ایفای نقش کرده است. نگار جواهریان تحصیلاتش را در زمینه طراحی صحنه و لباس ادامه داد و مدرک او کارشناسی این رشته است. نگار جواهریان جزو بازیگران نقش اصلی در سریال خاتون است.

نگار جواهریان

 

اولین دوقلوهای خانم در بازیگری باران کوثری و نگار جواهریان بودند . ستاره سریال «خاتون» در حال حاضر جز ۵ بازیگر اصلی زن در سینمای ماست که هر کارگردانی ابتدا به سراغ یکی از آنها می رود.

 بعد از نسل دهه هفتاد که هدیه تهرانی ، نیکی کریمی مشهورترین نام هایش بودند ، نگار جواهریان به همراه باران کوثری ، ترانه علیدوستی ، گلشیفته فراهانی و پگاه آهنگرانی بازیگران جوانی بودند که در دهه ۸۰ کار خود را در سینما آغاز کردند. جالب اینکه وجوه مشترک بین این ۵ بازیگر بسیار زیاد است ؛ از تاریخ تولد (که جملگی دهه شصتی هستند) تا ارتباطات صمیمانه و دوستی آنها قبل از ورود به عرصه بازیگری که هریک باعث تشویق دیگری شد!

 بیوگرافی نگار جواهریان

 نگار جواهریان که حالا همسررامبدجوان و مادر تنها دختر او «نوردخت» است ، در دوران دبیرستان همکلاسی باران کوثری بود . آنها روی یک نیمکت می نشستند و صبح تا شب همیشه و همه جا با هم بودند. ارتباط صمیمانه این دو دوست تا جایی رسید که بین خانواده هایشان هم رفت و آمد برقرار شد.

پدر و مادر باران کوثری (جهانگیر کوثری تهیه کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان) به خاطر فعالیت شان در سینما همواره نقشها و پیشنهادات بسیاری از کارهای خود یا دوستانشان در سینما داشتند که به دنبال بازیگری با سنین پایین باشند . خود باران کوثری از کودکی بازی در سینما را آغاز کرد و ارتباط نگار با او زمینه ای شد برای افزایش علاقه جواهریان به بازیگری .

اولین کار جواهریان در سینما «خوابگاه دختران» در سال ۱۳۸۰ بود که در آن فیلم نقش واقعی خودش در زندگی را ایفا کرد! یعنی دوست صمیمی باران کوثری که مطابق قصه دختران جوانی بودند که مورد حمله خوبان عالم (!) قرار می‌گرفتند .

 البته بعدها مشغله حرفه ای و تغییرات شخصیتی باعث شد این دو دوست دیگر فرصت چندانی برای ادامه این ارتباط تنگاتنگ نداشته باشند اما برای همیشه نحوه ورود جواهریان به سینما از طریق دوستی با باران کوثری به ثبت رسیده است.

نگار جواهریان در چه فیلم هایی بازی کرده است؟

نگار جواهریان، بازیگر فیلم های خاتون، خوابگاه دختران، من ترانه ۱۵ سال دارم، کتاب قانون، طلا و مس، یه حبه قند، بیخود و بی جهت، حوض نقاشی، ملبورن، قندون جهیزیه، نگار و طلا زاده ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در تهران است. این بازیگر که با حضور در سریال پرطرفدار زیر تیغ شناخته شد، همسر رامبد جوان است.

به گزارش ایمنا، سریال خاتون امروزه یکی از محبوب ترین سریال‌های سینمای خانگی به شمار می‌آید گه نگار جواهریان در نقش خاتون به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است و در این سریال در کنار بازیگران مطرحی همچون شبنم مقدمی، اشکان خطیبی و بابک حمیدیان به هنرنمایی پرداخته است.

نگار جواهریان، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران است. او همسر رامبد جوان و زاده ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ است. وی بازیگری را در سن ۱۴ سالگی شروع کرد و در سال ۱۳۸۰ توانست برای اولین بار در مقابل دوربین هنرنمایی کند. صداپیشگی، نویسندگی، بازیگری، ترجمه و طراحی صحنه از اقداماتی است که جواهریان در طول این سال‌ها انجام داده است. نگار جواهریان کارنامه درخشانی دارد که در آن سیمرغ بلورین بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد.

خانواده نگار جواهریان

نگار جواهریان فرزند یک خانواده ۶ نفری است. پدر او، حسن جواهریان، مهندس ساختمان و یکی از سهام داران سینما تئاتر تهران نیز بود که سال ۱۳۹۶ به دلیل ابتلاء به بیماری درگذشت.

همسر نگار جواهریان، رامبد جوان

نگار جواهریان در سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان ازدواج کرد. رامبد جوان، بازیگر و مجری محبوب و مطرح ایران است. او جشن ازدواج خود را در کنار هنرمندان برگزار کرد. نگار جواهریان همسر سوم این بازیگر محسوب می‌شود. ماندانا روحی و سحر دولتشاهی دو همسر سابق رامبد جوان هستند. جواهریان و جوان در سال ۱۳۹۲ در فیلم سینمایی پریدن در ارتفاع کم، تجربه بازی در کنار هم را داشتند.

فرزند نگار جواهریان

نوردخت تنها فرزند نگار جواهریان و رامبد جوان پس از گذشت سه سال از زندگی مشترک آن‌ها است که تیرماه ۱۳۹۸ به دنیا آمد.

تحصیلات نگار جواهریان

نگار جواهریان فارغ‌التحصیل رشته طراحی صحنه و لباس است. او سابقه فعالیت در گروه صحنه و لباس را در سال ۱۳۸۳ از فیلم گیلانه به دست آورد. گیلانه به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب با موضوع جنگ و بمباران‌های تهران تهیه شد.

فعالیت‌های هنری نگار جواهریان

نگار جواهریان از ۱۴ سالگی بازیگری را آغاز کرد. او با شرکت در کلاس‌های مدرسه هنر و ادبیات کودکان در این مسیر گام برداشت و یکسال بعد، در پانزده سالگی، در تئاتر شهر حضور یافت. او در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم سینمایی من ترانه ۱۵ سال دارم در نقش مریم توانست اولین تجربه بازی در مقابل دوربین را به دست بیاورد. همبازی شدن او با ترانه علیدوستی در این فیلم تجربه خوبی شد تا بتواند در همین سال در سریال باران عشق برای اولین بار تجربه بازی در سریال را کسب کند. جواهریان محبوبیت و معروف شدن خود را مدیون سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند است. این سریال حاصل هنرنمایی پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا، الهام حمیدی، آتیلا پسیانی، سیاوش طهمورث و کوروش تهامی بود و جواهریان در نقش فخری به هنرنمایی پرداخت. بازی در فیلم سینمایی طلا و مس در سال ۱۳۸۷ یکی دیگر از افتخارات ماندگاری است که او در کارنامه خود دارد. وی پس از آن با بازی در فیلم سینمایی حوض نقاشی در کنار شهاب حسینی در سال ۱۳۹۱ توانست درخشان‌ترین نقش را در کارنامه هنری خود به ثبت برساند. نگار جواهریان هم اکنون در مجموعه خاتون، یکی از محبوب‌های شبکه نمایش خانگی، هنرنمایی می‌کند.

علایق نگار جواهریان

نگار جواهریان علاوه بر بازیگری به حوزه‌های دیگری همچون طراحی صحنه علاقه دارد و توانست مدرک فارغ‌التحصیلی در این رشته را نیز کسب کند. نویسندگی، خبرنگاری، صداپیشگی، عکاسی و ترجمه از دیگر علایق این بازیگر جوان است. ترجمه نمایشنامه خیانت اثر پینتر و همکاری در ترانه سازی آنونس فیلم بوسیدن روی ماه در کارنامه درخشان او به چشم می‌خورد.

نگار جواهریان در سریال خاتون

سریال خاتون یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی ساخته تینا پاکروان در سال ۱۴۰۰ است. خاتون فیلمنامه داستانی تاریخی دارد؛ سال ۱۳۲۰ را صحنه سازی می‌کند و زمان اشغال ایران را به نمایش می‌گذارد. در سریال خاتون، زنی زندگی می‌کند که می‌خواهد در این بحبوحه ها برای زندگی‌اش بجنگد. نگار جواهریان در این سریال در نقش خاتون بختیاری در کنار بازیگرانی چون شبنم مقدمی، اشکان خطیبی، بابک حمیدیان، بهناز جعفری، مهران مدیری، مهران غفوریان، پیام دهکردی، عاطفه رضوی، پژمان بازغی، غزل شاکری و سروش صحت نقش آفرینی می‌کند. این سریال هم اکنون در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.