کد خبر : 11177 / /
/

در حالی که اول آبان ماه امسال وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو تا پایان امسال را داده بود رئیس سازمان بورس اخیرا از رشد منطقی قیمت خودرو درب کارخانه سخن گفته بود.

 

طبق آخرین اخبار قرار است امروز یعنی جمعه ۲۱ آبان ماه جلسه ویژه‌ای برای قیمت خودرو در وزارت صمت برگزار شود. آیا این جلسه تغییری در آخرین دستور یعنی لغو افزایش قیمت خودرو به وجود خواهد آورد؟

در حالی که اول آبان ماه امسال وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو تا پایان امسال را داده بود رئیس سازمان بورس اخیرا از رشد منطقی قیمت خودرو درب کارخانه سخن گفته بود.

در همین حال در هفته اخیر سایپا و ایران‌خودرو قیمت محصولات خود را به‌روز کردند که نسبت به قیمت‌های قبلی افزایش داشت. پس از این هرچند اعلام شده بود که این افزایش قیمت‌ها به پیش‌فروش‌های قبلی مرتبط نیست و به فروش‌های قبلی تعمیم داده نخواهد شد اما واکنش وزارت صمت را به همراه داشت.

اما شب گذشته اعلام شد به دستور وزارت صمت، شرکت‌های خودروساز داخلی مکلف شدند افزایش قیمت محصولات خود را ملغی کنند.

طبق گزارش ایسنا، هرچند که شورای رقابت چندان رضایتی از این تصمیم وزارت صمت مبنی بر ارائه مجوز افزایش قیمت به خودروسازان نداشت، اما اعلام شده است دستور لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط رئیس جمهور صادر شده و وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ کرده که قیمت محصولات مشمول افزایش قیمت نشود و به حالت قبل بازگردند.

با این حال یک سایت خبری از تشکیل جلسه ویژه در وزارت صمت برای قیمت خودرو با حضور نمایندگان خودروسازان در روز جمعه خبر داده است.

اخبارخودرو در این مورد نوشته است: براساس برخی شنیده‌ها پس از انتشار خبر ناگهانی مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت‌ها، احتمالا یک جلسه فوری جمعه در وزارت صمت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.