کد خبر : 6979 / /
/

استوری جنجالی امیر جدیدی را مشاهده می فرمائید

امیر جدیدی متولد سال 1363 می باشد امیر جدیدی ازدواج نکرده است امیر جدیدی در سریال قورباغه نقش آفرینی کرده است امیر جدیدی شهرتش را از سال 1389 آغاز کرد استوری جنجالی امیر جدیدی راجب وضعیت خوزستان را می توانید در این خبر مشاهده فرمائید 

امیر جدیدی

«امیر جدیدی» پدیده نو و موفق سینمای ایران در ۳۱ خردادماه ۱۳۶۳ در تهران زاده شد. وی تحصیلات خود را در رشته مهندسی صنایع با مدرک کارشناسی ارشد به پایان رساند. جدیدی امروز در جایگاهی است که شاید بازیگران زیادی در آرزوی رسیدن به آن باشند. درخشش وی در عرصه بازیگری تا جایی است که کارگردانان و منتقدان بسیاری به تائید او پرداخته اند.

جدیدی که به قول خودش، هنرپیشگی را برای هنرپیشگی می‌خواهد و نه دیدن شدن و شهرت، فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی آغاز کرد. زندگی وی در ورزش، رشته‌های مهندسی می‌گذشت به گونه‌ای که می‌توان گفت وی هیچ دغدغه هنری خاصی نداشت اما اکنون تبدیل به یکی از ستاره‌های سینمای ایران شده است.

استوری امیر جدیدی

امیر جدیدی

جدیدی یک ورزشکار و مربی حرفه‌ای در ورزش تنیس است. او در ضمن همین ورزش با هومن سیدی آشنا شده و مربی این کارگردان مطرح سینمای ایران شد. شاید اگر گذر سیدی به او نمی‌افتاد، امیر هرگز به هنرپیشگی فکر هم نمی‌کرد اما او این تصادف را جدی گرفت و از همان ابتدای فعالیت خود، برای اجرای تک‌تک نقش‌هایش تلاش بسیار کرد و تا سر حد توان مایه گذاشت.

جدیدی در زمینه بازیگری، تحصیلات آکادمیک ندارد، اما استعداد و نقش‌آفرینی‌های خیره کننده او تا حدی شگفت‌انگیز بود که با دیدن اولین بازی‌هایش، به سختی می‌توان باور کرد که آموزش آکادمیک ندیده است.

امیر جدیدی بازیگر سینما

امیر جدیدی

امیر جدیدی در تئاتر نیز هنرآفرینی کرده و نشان داده است که در این حوزه نیز استعداد خوبی دارد. تئاترهایی که وی در آن به ایفای نقش پرداخته، عبارت است از:

"روایت ناتمام یک فصل معلق" در سال ۱۳۹۱

"کالیگولا" در سال ۱۳۹۴

"آوازه‌خوان" در سال ۱۳۹۵

"شاه ماهی" در سال ۱۳۹۸

حرفه دوم امیر جدیدی

امیر جدیدی

ازآنجا که این هنرمند در انتخاب نقش‌های خود حساسیت دارد و گزیده کار است، مانند هنرمندان بسیاری به جز پیشه بازیگری، شغل دوم نیز دارد. به قول خود وی، حضور در سینما به گونه‌ای نیست که همه مخارج زندگی او را تأمین کند و همین موضوع، موجب شده است که جدیدی همچنان تدریس تنیس و شغل پیشین خود را در تجارت ادامه دهد البته نباید از علاقه وافر او به تنیس غافل بود.

جدیدی بسیار کم مصاحبه می‌کند به همین دلیل از کم و کیف فعالیت تجاری او اطلاعات زیادی در دسترس نیست و فقط در مصاحبه‌های اندک خود گفته است که در نوعی بیزینس فعالیت دارد.

جدیدی، در فیلم پایان خدمت نقش یک سرباز ترک ماکویی را دارد و خودش گفته است: چون اصالتاً ترک زبان نیستم این نقش برایم جذابیت خاصی داشت و برای بازی در آن هم زحمت زیادی کشیدم چرا که به شهر زیبای تبریز رفتم و روزها با مردم ترک زندگی کردم و روی نحوه نشستن، برخاستن و حرف زدن آنها تمرکز کردم.

او می‌گوید: الان در حدی با زبان ترکی آشنا هستم که اگر فرد ترک زبانی حتی لهجه هم نداشته باشد، متوجه می‌شوم که ترک است.

امیر جدیدی در تنگه ابوقریب

جدیدی بعد از قدرت‌نمایی در جایگاه قهرمان فیلم‌هایی مثل «رخ دیوانه»، «اژدها وارد می‌شود»، «قاتل اهلی»، «من» و «تنگه ابوقریب» در فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان شمایل یک قهرمان واقعی را به نمایش گذاشت. نقشی قابل تحسین که جایگاه مهمی را در کارنامه بازیگری او به خود اختصاص داد. جدیدی در روز صفر، در نقش یک مأمور امنیتی ظاهر شد ماموری که طراحی و اجرای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را در سال ۱۳۸۸ بر عهده دارد. درست است که سهیلی به خوبی از پس ایفای نقش عبدالمالک ریگی برآمده است، اما امیر جدیدی بار اصلی جذابیت فیلم را بر دوش می‌کشد.

امیر جدیدی در فیلم «تنگه ابوقریب» هم توجه‌ها را به خود جلب کرد. با این که ابوقریب فیلم قهرمان نبود و جدیدی به اندازه سایرین نقش داشت، اما نهایتاً به عنوان قهرمان فیلم شناخته شد. او با همان ته‌مایه‌های لوطی‌گری و شوخ‌طبعی و رفتارهای غیرکلیشه‌ای نشان داد که جای چنین قهرمان‌هایی که درست از بطن جامعه آمده‌اند در سینمای دفاع مقدس خالی بوده است؛ جوانی با تفکرات غیرکلیشه‌ای که فقط آمده است از کشور خود دفاع کند و برود.

جدیدی در «قاتل اهلی» بیشتر از هر جای دیگر به معنا و مفهوم قهرمان نزدیک شد. او با همان ظاهر و تیپ و صدا، شمایلی از کاراکترهای کلاسیک سینمای مسعود کیمیایی را به نمایش گذاشت و تصویری کامل از یک قهرمان شکست‌ناپذیر را نشان داد. تصویری کامل از آنچه در فیلم‌های دیگر هم به عنوان قهرمان از او می‌بینیم. نقطه شروع شکل‌گیری این شمایل قهرمانی، در فیلم «رخ دیوانه» اتفاق افتاد. با این فیلم بود که جدیدی در حد یک ستاره معرفی شد. جوانی از طبقه متوسط شهر که نماینده جوان‌های نسل خود است بی‌محابا رفتار می‌کند، گرفتار می‌شود، نارو می‌خورد و به دل خطر می‌زند و از هیچ چیز هم ابایی ندارد.

امیر جدیدی در تازه‌ترین نقش آفرینی خود با اصغر فرهادی همکاری کرده است. بازی او در فیلم قهرمان که در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور دارد تحسین‌های بسیاری برانگیخته است.

فیلم‌شناسی امیر جدیدی

آفریقا، هومن سیدی ۱۳۸۹

سیزده، هومن سیدی ۱۳۹۲

پایان خدمت، حمید زرگر نژاد ۱۳۹۲

رخ دیوانه، ابوالحسن داوودی ۱۳۹۳

خنده‌های آتوسا، علیرضا فرید ۱۳۹۳

من، سهیل بیرقی ۱۳۹۴

اژدها وارد می‌شود!، مانی حقیقی ۱۳۹۴

قاتل اهلی، مسعود کیمیایی ۱۳۹۵

پدیده، علی احمدزاده ۱۳۹۵

هت تریک، رامتین لوافی ۱۳۹۵

عرق سرد، سهیل بیرقی ۱۳۹۶

تنگه ابو قریب، بهرام توکلی ۱۳۹۶

پرسش و پاسخ

  • امیر جدیدی متولد چه سالی است
    امیر جدیدی متولد سال 1363 می باشد
  • امیر جدیدی مجرد است
    بله امیر جدیدی مجرد می باشد
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.