کد خبر : 9679 / /
/

مه لقا باقری در سال ۸۱ برای نخستین بار در تالار مولوی به عنوان بازیگر با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی ایفای نقش کرد.

مه لقا باقری در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۶۰ در شهر تهران دیده به جهان گشود. مه لقا باقری در دانشگاه سوره( ۱۳۸۲–۱۳۷۸) در رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شده است. مه لقا باقری فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد. مه لقا باقری همسر جواد عزتی است. مه لقا باقری در دانشگاه سوره با جواد عزتی آشنا شد. 

مه لقا باقری

مه لقا باقری و ازدواج با جواد عزتی

جواد عزتی بعد این که توانست از هنرستان سوره، مدرک دیپلم تئاتر خود را بگیرد، قصد داشت با تمرینات بیش تر، خودش را محک بزند. دانشگاه سوره یکی از پاتوق های جواد عزتی بود که عاقبت در همین مکان با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان نامه اش بازی کرد. در نهایت، شناخت این دو بازیگر، سبب ازدواج آن ها شد. در سال ۸۴ این دو هنرپیشه با هم اشنا شدند و ازدواج کردند جواد عزتی متولد ۲۰ دی ماه ۱۳۶۰ است و مه لقا باقری هم در خردادماه ۱۳۶۰ به دنیا آمده است؛ یعنی این زوج هنرمند، تنها چندماه با هم اختلاف سنی دارند.

مه لقا باقری و آغاز فعالیت هنر

مه لقا باقری در سال ۸۱ برای نخستین بار در تالار مولوی به عنوان بازیگر با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی ایفای نقش کرد و در سال ۸۴ با سریال حوض فیروزه به کارگردانی لاله صبوری مشغول به فعالیت شد و بعد از بازی در سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری مشهور و محبوب شد. وی همچنین به صورت حرفه ای بیش از ۱۲ سال در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر کار کرده است و در کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، اسپانیا در جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشته است. او همچنین به طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر مشغول شده است. مه لقا باقری در نقش همسر قیمت در سری اول مجموعه دورهمی ایفای نقش کرد. وی علاوه بر بازیگری در سمت استاد دانشگاه نیز فعالیت داشته است.

مه لقا باقری

اظهارات مه لقا باقری در مورد کارگردانی تئاتر

مه لقا باقری درخصوص کارگردانی تئاتر این طور گفت:من و همسرم از تئاتر کار خود را شروع کردیم، همسر من از ۱۵ سالگی ولی من از سن ۱۸ سالگی در زمینه تئاتر به صورت حرفه ای کار کرده ایم. منتها کارگردانی مقوله ای است که به مراتب، سخت تر از بازیگریست و مسئولیتش خیلی بالاتر است و من تلاش کردم بیشتر در فضای بازیگری وارد بشوم.

او نیز گفت:بازی کردن در سینما، تئاتر و تلویزیون هر کدام دارای جنبه های متنوعی و تکنیک های خاص خود میباشد که برای هر بازیگری حتی سختی هایش هم زیباست. بنابراین مانعی نیست که چهره های سینمایی بخواهند نمایش را تجربه کنند. به نظرم جالب است که سوپراستارهای سینما از یک زمانی به بعد احساس می کنند که باید روی صحنه تئاتر، بخشی از تجربه بازیگری را به دست آورند و در این عرصه، خودشان را محک بزنند.

مه لقا باقری

جوایز و افتخارات مه لقا باقری

- کسب جایزه سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش”ساحره سوزان”؛ ۱۳۸۱

- کسب جایزه دوم بازیگری از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش”مارون”؛ ۱۳۸۲

- کسب جایزه کارگردانی از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش”ساحره سوزان”؛ ۱۳۸۲

- دبیر کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، دفتر کمیسیون فرهنگی شورا، دفتر رسول خادم؛ ۱۳۸۴

- جایزه بازیگری زن در کشور مسکو برای نمایش “خواستگاری” نوشته« آنتوان چخوف» به کارگردانی« اسماعیل شفیعی»

- کسب جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش« بوقلمون» – ۱۳۹۳

بیوگرافی جواد عزتی همسر مه لقا باقری 

محمدجواد عزتی متولد 20 دی 1360 در تهران، بازیگر است . او فارغ التحصیل رشته تئاتر از هنرستان سوره است، بیشتر در کارهای کمدی بازی کرده است، بازی او در نقش بابا اتی در قهوه تلخ سال های سال فراموش نمیشود. جواد عزتی بازیگری را با کار کودک و خیابانی آغاز کرد و برای نخستین بار توسط سعید آقاخانی برای یک کار کودک 90 قسمتی دعوت شد. خودش می گوید تقریبا هیچ بوستانی در تهران نیست که در آن تئاتر خیابانی اجرا نکرده باشم. تمایلات طنز گونه این بازیگر در سال های اخیر از او چهره ای برای کارگردان های سریال های طنز و اجتماعی ساخته است. از نقش های معروف این بازیگر می توان به نقش پیرمرد در مجموعه های باغ مظفر و مرد دو هزار چهره اشاره کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.