کد خبر : 9870 / /
/

شبنم قلی خانی عکس عجیب زیر را جدیدا در اینستاگرام خود منتشر کرده است.

شبنم قلی خانی بازیگران زن ایرانی است که در سال ۱۳۵۶ و شانزدهمین روز از ماه آبان در تهران دیده به جهان گشوده است. شبنم قلی خانی تحصیلات خود را در رشته طراحی صحنه و تئاتر تا مقطع کارشناسی ادامه داد. شبنم قلی خانی در رشته کارگردانی نیز فعالیت داشته است مدرک دکترای خود را در کشور استرالیا دریافت نمود. شبنم قلی خانی علاوه بر اینکه یکی از بازیگران با استعداد در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به شمار می رود یکی از اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در رشته تئاتر نیز می باشد. شبنم قلی خانی در ابتدا فعالیت بازیگری خود را با نقش آفرینی در صحنه تئاتر آغاز نمود.

شبنم قلی خانی

شهرت و محبوبیت وی در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی در سال ۱۳۷۹ می باشد.

در این اثر هنری در کنار بازیگران شناخته شده‌ای همچون رویا تیموریان، محمد کاسبی درنقش یساکار، حسین یاری در نقش ناتان، پرویز پورحسینی و مریم رضوی همبازی شده و تجربیات زیادی را به دست آورد.

به علت چهره معصوم و ساده گونه ای که داشت پیشنهاد بر عهده گرفتن نقش مریم مادر عیسی را به او دادند فیلمی که بسیار بازیگر بوده و به خوبی در اذهان ماندگار شد.

 

نقش شبنم قلی خانی در سریال اولین شب آرامش

خانم شبنم قلی خانی در مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش محصول سال ۱۳۸۵ به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی سعید شاهسواری عهده دار نقش آذر شد و به خوبی از پس آن برآمد.

شبنم قلی خانی

بازیگران معروفی همچون یکتا ناصر، مهدی پاکدل ،داریوش‌ فرهنگ، اکرم محمدی، پرویز پورحسینی ،آتیلا پسیانی اشکان صادقی ،مهتاج نجومی در آن همبازی شدند.

سریال مخاطب پسندی که از شبکه سه سیما در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه بر روی آنتن تلویزیونی رفت و داستان آن در رابطه با علیرضا و آذر دو همکلاسی که قرار به ازدواج با یکدیگر داشتند و در این میان دوست صمیمی آذر عاشق علیرضا می‌شود وسعی میکند مانع وصلت این شده و ماجراهای جنجالی شکل می گیرد.

  شبنم قلی خانی و آثار هنری اش

جوجه اردک من

پنج کیلومتر تا بهشت

پنجمین خورشید

مریم‌مقدس

اولین شب آرامش

ستاره سهیل

سریال آنام

پریناز

هشت و نیم

ماچندنفر

 

در سریال پنجمین خورشید مجموعه ای که از شبکه سه سیما پخش گردید و به مناسبت ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۸۸ ساخته شده بود کاری از آقای علیرضا افخمی بود که در این مجموعه تماشای نیز خانم شبنم قلی خانی نقش هما دختری بی خانمان را بازی میکرد که پسری به نام محسن در فیلم دل بسته او میشود.

ازدواج و همسر شبنم قلی خانی

این بازیگر سرشناس در سال ۱۳۸۶ وارد زندگی مشترک با همسرش می شود و به دلایل شغلی همسرش در خارج از ایران و در استرالیا زندگی می کنند.

شبنم قلی خانی

وی پس از دریافت مدرک دکترای خود به ایران برمیگردد حاصل ازدواج مشترکشان فرزند دختری به نام شانا می باشد.

جوایز سینمایی شبنم قلی خانی

در سال ۲۰۱۰ بهترین بازیگر زن در جشنواره کانادا

سال ۲۰۰۵ جایزه پلت فرم جشنواره روسیه

تقدیر و دریافت جایزه به خاطر بهترین بازیگری در فیلم سینمایی مریم مقدس

به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی در برنامه سین مثل سریال در سال ۱۳۹۵ نیزشده است

پیج اینستاگرام:

.instagram.com/shabnamgholikhani

شبنم قلی خانی : شخصیت هما برای من جذابیتهای خاصی داشت.

شبنم قلی خانی با سریال “مریم مقدس” به مردم معرفی شد و پس از آن در کارهای مختلفی حضور پیدا کرد. او سابقه کار در تئاتر و تدریس در دانشگاه را هم دارد و معتقد است بازیگران جوان باید دانش کلاسیک این کار را داشته باشند. سریالهای “پنجمین خورشید” و “نردبام آسمان” با بازی قلی خانی در شبهای رمضان روی آنتن رفته است.

شبنم قلی خانی

کمی از خودتان بگویید؟

لیسانس طراحی صحنه و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر هستم. ده سال است که بازیگری می کنم و پنج سال است فیلم کوتاه می سازم و چهار سال هم در دانشگاه آزاد تئاتر و بازیگری سینما تدریس کردم.

چگونه وارد عرصه هنر شدید؟

کارم را در سال 87 با سریال “مریم مقدس” شروع کردم.

کمی در مورد ساخت فیلم کوتاه بگویید؟

ساخت فیلم کوتاه را از سال 83 شروع کردم. احساس می کنم ساخت فیلم کوتاه سخت تر است، یعنی آدم بتواند در ده دقیقه حرفی را بزند که تاثیرگذار هم باشد. به خاطر همین شروع کردم به ساخت فیلم کوتاه. اول نوشتن فیلمنامه فیلم کوتاه و بعد نوشته های خودم را ساختم. سه فیلم داستانی ساختم و دو فیلم مستند. کلاً به ساختار فیلم کوتاه علاقه دارم. گاهی اوقات فیلم های کوتاهی می بینم که البته آنها هم خیلی قابل احترام هستند، ولی ساختار مدرن و عجیب و غریبی دارند. به نظر من برای ساختار مدرن ابتدا باید به صورت کلاسیک فیلمسازی را انجام دهند و بعد به سراغ ساختار مدرن بروند. سه فیلمی هم که ساخته ام تقریبا یک قصه گویی کلاسیک دارد و ساختار کارم هم خیلی خوب است. حالا شاید در ادامه بتوانم سراغ آن جور ساختارها بروم، ولی در حال حاضر خیر.

نام فیلم هایی که ساخته اید چه بوده؟

اولین فیلمم “من تنها” ، دومی “خونه” و یا “وقتی خونه با آدمها قهر می کنه” و سومی که تازه تمام شده “زندگی، انشایی ساده” است.

جوایز و افتخارات شبنم قلی خانی

* تشکر و قدردانی انجمن اسلامی هنرمندان برای بازی در نقش مریم مقدس

* تشکر و قدردانی شبکهٔ جهانی جام جم بعنوان هنرپیشه زن برجسته برای بازی در نقش مریم مقدس

* تشکر و قدردانی مدیرعامل صدا و سیمای ایران برای بازی در نقش مریم مقدس

* نامزد جایزهٔ بهترین هنرپیشه زن از تماشاگران شبکهٔ جام جم در ژانویه ۲۰۰۴

* جایزهٔ بهترین بازیگر زن از پلت فرم طلایی( جشنواره ای در روسیه) در سال ۲۰۰۵

* قدردانی هیئت داوران جشنوارهٔ فیلم دانشجویان ایرانی برای ساخت فیلم کوتاه تنهایی من در ماه آوریل ۲۰۰۶

* شبنم قلیخانی بعنوان یکی از زیباترین زنان جهان در لیست جهانی BWC ثبت شده است.

* گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از نخستین جشنوارهٔ فیلم بهینه سازی مصرف گاز ایرانی در نوامبر ۲۰۱۰

* گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از دومین جشنوارهٔ فیلم ایرانی کانادا در سپتامبر ۲۰۱۰

* تشکر و قدردانی هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبام آسمان

* تشکر و قدردانی سومین هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پنج کیلومتر تا بهشت

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.