کد خبر : 9966 / /
/

الناز شاکردوست از نظر چهره شباهت زیادی به برادر خود دارد و رابطه صمیمانه‌ای نیز بین آنها برقرار است، به طوری که عکس‌های دو نفره زیادی از آنها در رسانه‌ها دیده می‌شود.

الناز شاکردوست در سال 1363 در محله پاسداران تهران متولد شد. پدر الناز شاکردوست تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش خانم فاطمه محتشمی خانه‌دار است. بین الناز شاکردوست و مادرش علاقه فراوانی وجود دارد. الناز شاکردوست دومین فرزند خانواده است و یک برادر بزرگتر از خود به نام علی و یک خواهر کوچکتر به نام الیکا دارد. الناز شاکردوست از نظر چهره شباهت زیادی به برادر خود دارد و رابطه صمیمانه‌ای نیز بین آنها برقرار است، به طوری که عکس‌های دو نفره زیادی از آنها در رسانه‌ها دیده می‌شود.

الناز شاکردوست

نام: الناز شاکردوست

تاریخ تولد: 7 تیر 1363

محل تولد: تهران

تحصیلات: کارشناسی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران

حرفه: بازیگر

سال‌های فعالیت: 1383 تا کنون

 زندگی شخصی الناز شاکردوست

این بازیگر از کودکی به بازیگری و همینطور فوتبال علاقه داشته است. در دوره تحصیل نیز الناز شاکردوست از دانش آموزان خوب مدرسه بوده و در رشته ریاضی فیزیک با معدل 19/23 دیپلم گرفت، اما کنکور هنر داده و با رتبه 11 در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده است. از دیگر فعالیت‌های هنری که از سنین پایین شروع کرده است نواختن پیانو بود که در این زمینه استعداد زیادی داشته و مورد تشویق اطرافیان بود.

الناز شاکردوست

او فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس هنر از دانشگاه لندن است.

 الناز شاکر دوست از چه زمانی فعالیت هنری را شروع کرد؟

الناز شاکردوست بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرد. او بعد از ورود به دانشگاه در تئاتر دانشجویی فعالیت داشت و این زمینه‌ای شد تا در سال 1382 توسط کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم "گل یخ" برای بازی در این فیلم دعوت شود. او در اولین فیلم خود در کنار گوهر خیراندیش و محمدرضا گلزار به ایفای نقش پرداخت.

الناز شاکردوست

پس از آن در طول کمتر از یکسال در 4 فیلم سینمایی حضور پیدا کرد و از آنجایی که فرد باهوش و با استعدادی است، به خوبی توانست از عهده اجرای نقش‌ها برآمده و زمینه شهرت او فراهم شد. الناز شاکردوست نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده است از جمله یک دختر مرفه، یک دختر از پایین شهر، یک دختر نسل سومی و در همه آنها به خوبی ظاهر شده است. بسیاری از منتقدین از همان ابتدا بازی او را مورد تشویق قرار داده اند. کیش و مات، اتوبوس شب، قاعده بازی و دوخواهر از فیلم‌های سینمایی بودند که موجب شهرت و محبوبیت او شدند. از مطرح‌ترین فیلم‌های او می‌توان به "شبی که ماه کامل شد" اشاره کرد که روایت یک اتفاق واقعی است.

الناز شاکردوست کجایی است؟

الناز شاکردوست اصالتا اهل تهران است و در پاسداران بزرگ شده است. این بازیگر در یکی از فیلم‌هایش در نقش دختری آذری زبان ایفای نقش کرد و اجرای خوب او این تصور را برای بسیاری به وجود آورد که اصالت آذری دارد.

همسر الناز شاکردوست

الناز شاکردوست هنوز ازدواج نکرده است، با این وجود برای مدتی شایعه ازدواج او با علیرضا حقیقی دروازه بان سابق پرسپولیس مطرح بود که صحت نداشت.

خاله الناز شاکردوست کیست

در برخی سایت‌ها خانم مرجان محشتم بازیگر سریال پربیننده پس از باران، خاله الناز شاکردوست معرفی شده است؛ اما تنها تشابه فامیلی بین ایشان و مادر خانم شاکردوست وجود دارد و نسبت فامیلی از طرف این دو بازیگر تایید نشده است.

الناز شاکردوست

گفتگو با الناز شاکردوست

در مورد نحوه ورود به سینما، درست است خانواده شما هیچ مخالفتی در مورد بازیگر شدن شما نداشتند؟

بله، چون ما قبل از اینکه یک خانواده باشیم، با هم دوست هستیم. یعنی پیش از آنکه جبری در قالب خانواده حاکم باشد، بهترین دوست برای هم هستیم.

شنیده بودیم که برای ورود به سینما کسی را واسطه کردید تا پدر را راضی کند

نه، خودم با پدرم صحبت کردم و او گفت مهم نیست چه کاره شوی، مهم این است که در کاری که انتخاب کردی بهترین باشی. از همه چیز مهمتر علایق فرد است، چون وقتی کاری را انجام می‌دهی واقعا دوست داری، حتما می‌توانی در آن به بهترین بودن برسی، در غیر اینصورت این هرگز اتفاق نمی‌افتد.

در مورد تحصیلاتت اصلا به چهره ات نمی‌آید که اینقد درس خوان و منظم بوده باشی که معدل دیپلم بالای 19 و رتبه دو رقمی کنکور باشی!

من خیلی درس خوان بودم. در مورد منظم بودن هم مربی ورزشم گفت اصلاً فکر نمی‌کردم آنقد منظم باشی و نظم و ترتیب برایت مهم باشد که خودت را زودتر از زمان مقرر به کلاس برسانی، به نظرم این موفقیت و جایگاه امروز را مدیون این هستی که اینقدر برای همه چیز ارزش قائل هستی.

تا حالا به شما گفته اند که خصوصیات اخلاقی شبیه پسرها دارید؟

بله، خیلی‌ها این را می‌گویند ولی نمی‌دانم چرا. به نظرم یک زن کامل هم می‌تواند محکم باشد و به کسی اجازه ندهد که پایش را از حریمش دازتر کند. رعایت این نکته ربطی به مرد بودن ندارد. من یک زن کامل هستم. خیلی از مردها لقب مرد را یدک می‌کشند در حالی که نامرد هستند، خیلی از زن‌ها هم مردتر از هر مردی هستند.

شاید چون روابط عمومی خوبی داری اینطور می‌گویند

روابط عمومی؟ حقیقت این است که من با همه خیلی روراست و صادق هستم. ولی عادت ندارم نه از کسی تعریف و تمجید کنم، نه به کسی لقب خاله و دایی و عمو بدهم! شاید خیلی جاها هم اخلاق‌های تندی داشته باشم اما در نهایت انسانیت برایم از هر چیزی مهم تر است و همواره به همه احترام گذاشته‌ام و در مقابل احترام دیده‌ام.

در مورد بازیگری، الان فکر می‌کنی بهترین هستی؟ همانطور که پدر توصیه کرده بود

خودم که نمی‌توانم این جمله را در مورد خودم بگویم، اما همیشه سعی کرده‌ام بهترین باشم. دوست دارم در درس، کار و هر چیز دیگری که انجام می‌دهم بهترین باشم.

آیا نقشی ایده آلت بوده است که بخواهی بازی کنی؟

دلم می‌خواهد سراغ نقش‌های منفی بروم، پیچیدگی‌های این شخصیت‌ها برایم به عنوان بازیگر جذابیت دارد. نقش یک فرد روانی هم از ایده‌آل‌ها و انتخاب‌های بعدیم است.

حتما بخوانید: بیوگرافی ابرو شاهین بازیگر ترک و همسرش

در طول سال‌ها خیلی از ستاره‌های سینما وارد تلویزیون شدند، تو این تصمیم را نداری؟

در سینما مخاطب را خودت انتخاب می‌کنی و مخاطب هم همینطور. اما در تلویزیون اینطور نیست و تو مخاطبت را انتخاب نمی‌کنی و مخاطب هم تو را. اما اگر روزی نقشی ماندگار به من پیشنهاد شود که ارزشش را داشته باشد و بدانم که شرمنده مردم نخواهم شد، قطعاً بازی خواهم کرد.

آیا پول برای شما معیار است؟

من خیلی وقت است که دیگر برای دیده شدن، پول و ... کار نمی‌کنم. اگر نگاه کنید در طول چند سال اخیر کارهای زیادی نداشتم. بعد از "قلب یخی" که اولین سریال رسانه‌ای بود، مجموعه‌های زیادی به من پیشنهاد شد و پول‌های خوبی می‌دادند اما نرفتم. شاید هر بازیگر دیگری جای من بود می‌رفت، اما وقتی به این شکل جلوی دوربین نمی‌روم و پول ملاک انتخابم نیست و باز هم از این جملات می‌شنوم دلم می‌گیرد.

یکی از آرزوهایت را بگو

یکی از آرزوهایم این است که بتوانم در میدان تجریش راحت قدم بزنم، بدون اینکه نگاه سنگینی را حس کنم. آرزوهایی دارم که برای خیلی از آدم‌ها جزو اتفاقات روزمره زندگیشان است و شاید به آنها اصلا فکر هم نکنند. اما من زندگی را دوست دارم چون فکر می‌کنم زندگی در هر شرایطی زیباست.

حرف‌هایت را که می‌خواندم به نظرم آمد که حس می‌کنی به خانم‌ها در سینمای ایران ظلم شده است و این مردها هستند که تصمیم گیرنده اند برای اینکه کی و کجا قرار بگیرد؟

نه؛ این برداشت شخصی شماست. در مورد بخش دوم سوالتان هم باید بگویم شاید تعیین و تکلیف اصلی دست مردها باشد اما خانم‌ها می‌توانند با انتخاب درست و مقتدرانه تاثیرگذار و تغییردهنده شرایط خود باشند.

فیلم‌های سینمایی

1399- ابلق

1398- تی تی

1397- من می ‌ترسم

1397- مطرب

1397- شبی که ماه کامل شد

1396- سراسر شب

1395- خفگی

1393- اسب سفید پادشاه

1393- مبارک

1393- تابو

1392- آتیش بازی

1391- رسوایی

1390- تو و من

1389- بوی گندم

1388- نقطه بی ‌بازگشت

1388- سلام بر عشق

1388- شرط اول

1388- ناسپاس

1388- چراغ قرمز

1388- فاصله

1387- پوسته

1387- حرکت اول

1387- دلخون

1387- دو خواهر

 1387- کارناوال مرگ

1387- کیش و مات

1387- از ما بهتران

1387- شیرین

1386- باد در علفزار می ‌پیچد

 1386- در میان ابرها

1386- مجنون لیلی

1385- بی‌ وفا

1385- اتوبوس شب

 1385- خدا نزدیک است

1385- قاعده بازی

1384- چند می ‌گیری گریه کنی

1384- چه کسی امیر را کشت؟

1384- قتل آنلاین

1383- عروس فراری

 1383- گل یخ

 1383- مجردها

1382- اینجا… آخر دنیا

سریال‌های شبکه خانگی

1391- رالی ایرانی

1390- قلب یخی

1389- قلب یخی

جوایز و افتخارات الناز شاکردوست

 1386- کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن باد در علفزار می پیچد

1385- کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن چه کسی امیر را کشت

1384- کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن مجردها

1387- تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن در میان ابرها

1394- لوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم تابو

1396- برنده تندیس بهترین بازیگر زن جشن حافظ فیلم مبارک

1397- برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فحر برای فیلم شبی که ماه کامل شد

اینستاگرام الناز شاکردوست

پیج اینستاگرام الناز شاکر دوست با نزدیک به 9 میلیون فالور را می‌توانید از طریق آدرس https://www.instagram.com/elnazshakerdoost/ پیدا کرده و عکس‌های شخصی او را مشاهده کنید.

سخن آخر

الناز شاکردوست بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرد. الناز شاکردوست اصالتا اهل تهران است. همانطور که در این پست سلام دنیا، خواندید، ما بیوگرافی الناز شاکر دوست و زندگی شخصی و هنری او را به همراه عکس ها و پیج اینستاگرام الناز شاکر دوست را برای شما گردآوری نمودیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. می توانید سوالات خود را در خصوص بیوگرافی بازیگران ایرانی و خارجی با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.