کد خبر : 1017 / /
/

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و سفیر کودکان کار در برنامه «یکِ یک» عنوان کرد بچه ها آینده سرزمین ما هستند و باید برایشان شرایط زندگی بهتر را فراهم کنیم.

 

نیوشا ضیغمی که در ماه هفتم بارداری اش به سر می برد، همراه با همسرش به عنوان سفیر کودکان کار شب گذشته ۲۹ اسفند ماه به برنامه «یکِ یک» آمد و مهمان علی ضیا شد همچنین کودکان کار نیز به عنوان دیگر مهمانان این بخش در استودیو حضور داشتند.

آرش پولادخان همسر نیوشا ضیغمی ضمن تبریک سال نو اعلام کرد ۲ ماه دیگر پدر می شود و در پاسخ به ضیا درباره جنسیت فرزندش گفت: یک فرشته نازنین یعنی دختر در راه داریم.

واکنش نیوشا ضیغمی به خودکشی کوک کار در بنامه ماه عسل 

نیوشا ضیغمی

ضیغمی نیز در پاسخ به سوالی درباره نام فرزندش توضیح داد: انتخاب کردن اسم کار خیلی سختی است و هنوز تصمیمی نگرفتیم. من دوست دارم اسم ایرانی باشد و معنی قشنگی داشته باشد زیرا معتقدم اسم زیبا روی شخصیت بچه اثر می گذارد به همین دلیل خیلی روی انتخاب اسم وسواس دارم. یک اسم ایرانی و کردی در ذهن دارم به نام لارا که به معنی زیبا و ظریف است.

همسر وی نیز اظهار کرد: اسم لارا اسم قشنگی است و البته به اسم نفس هم فکر کردیم.

در ادامه ضیغمی که به عنوان سفیر بچه های کار فعالیت می کند از حضور بچه های کار در استودیو ابراز خوشحالی کرد و گفت: این بچه های عزیز را خیلی دوست دارم و خودشان این موضوع را می دانند. در این سال هایی که در کنارشان بوده ام، سعی کرده ام هر کاری که از دستم بر بیاید، انجام دهم تا حالشان بهتر شود. پسرهایی که کار می کنند خیلی غیرت مند هستند و دخترهایشان نیز حکم خواهر و مادر من را دارند.

وی در این باره که چه کاری می شود برای این کودکان کرد، یادآور شد: فکر می کنم همه بچه های کره زمین حق دارند به صورت یکسان از امکاناتی مانند تحصیل، رفاه و بهداشت برخوردار باشند؛ اینها حقوق اولیه انسانی است و ما با توجه به اینکه سرزمین ثروت مندی داریم، نباید بچه کار داشته باشیم؛ بچه ای که مجبور است به خاطر زندگی و امرار معاش خانواده اش کار کند. خیلی وقت ها از مسئولان خواستم به این امر مهم رسیدگی کنند زیرا این بچه ها آینده سرزمین مان هستند و باید در برابر این عزیزان مسئول باشیم که اگر نباشیم به خودمان، آینده مان و سرزمین مان ظلم می کنیم بنابراین هر کسی که می تواند باید ذره ای به این موضوع کمک کند.

این بازیگر در پاسخ به سوال ضیا مبنی بر اینکه برای ۲ کودک داخل استودیو چه کاری انجام می دهد، بیان کرد: طبق اعلام خودشان، این ۲ عزیز دوست دارند در آینده در زمینه بازیگری و خوانندگی فعالیت کنند به همین دلیل دوست دارم این اتفاق را به واسطه خودم و همچنین حامیان کودکان کار و خیابان رقم بزنم تا بچه ها دیگر مجبور نباشند کار کنند.

پولادخان نیز با بیان اینکه نوجوانانی که در کشورمان دنبال کار می گردند، خیلی به آنها مراجعه می کنند، تاکید کرد: از این فرصت استفاده می کنم و می گویم، کسانی که می خواهند کاری انجام دهند، با خودشان صاف باشند یعنی با قلب خودشان هر کاری را که می توانند انجام دهند، شروع کنند و به خودشان و خدای خودشان ایمان داشته باشند که حتما به هدف شان خواهند رسید.

ضیغمی نیز فرصتی برای اشاره به یک موضوع خواست و گفت: هر زمان که از علی ضیا خواستم که برای کودکان قدمی بردارد، بدون کمترین حرفی این کار را انجام داد که دوست داشتم این موضوع را همه ملت ایران هم بدانند.

وی در پایان گفت: زندگی ترکیبی از سختی ها، خوبی ها و ناراحتی است. در سالی که گذشت هم تجربه های تلخ و هم تجربه های خوب داشتم و می خواهم بگویم هیچ کس امیدش را نباید از دست بدهد.

«یکِ یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیا از ۲۶ تا ۲۸ اسفند هر شب حوالی ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲ بامداد از شبکه یک پخش شد و در روز تحویل سال نیز از ساعت ۱۲:۳۰ تا ساعت ۲۱ به صورت زنده روی آنتن بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.