کد خبر : 1542 / /
/

کلیپ جنجالی هومن سیدی در برنامه همرفیق شهاب حسینی را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. هومن سیدی سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. هومن سیدی فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی. هومن سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.کلیپ جنجالی هومن سیدی در برنامه همرفیق را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید 

هومن سیدی : دخترم دنیامه 

هومن سیدی در همرفیق

هومن سیدی به همراه همسر و دخترش 

بازی جذاب هومن سیدی در سکانسی از سریال قورباغه

سلفی هومن سیدی و دخترش در روز پدر

 هومن سیدی با انتشار عکس زیر نوشت: 

«من رو هومن صدا میزنه

امروز با یه صدای بلند بهم‌گفت

بابا روزت مبارک

صداش شبیه به بوی عطر بود

غیر قابل توصیف

دوست دارم دلیل زندگی »

هومن سیدی در سریال قورباغه 
هومن سیدی

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی. سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد. هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد.

او نقش اصلی پابرهنه در بهشت از بهرام توکلی را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثر حسین کیانی به ایفای نقش پرداخت. از کارهای او در تلویزیون می‌توان به سریال‌های راه بی پایان اثر همایون اسعدیان و تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله فیلم‌های سایاب محمدعلی سجادی و اگر باران ببارد روح‌الله حجازی اشاره کرد.

وی با ایفای نقش در سریال عاشقانه توانست بین مردم محبوبیت خاصی به دست بیاورد و می‌توان این سریال را به عنوان موفق‌ترین پروژه سیدی در عرصه بازیگری دانست. از دیگر فیلم‌هایی که در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد، شب بیرون، خط ویژه مصطفی کیایی، نیمرخ‌ها ساخته ایرج کریمی، در مدت معلوم، پل خواب، مادری، کمدی انسانی، مصادره و طلا ساخته پرویز شهبازی. هومن سیدی برای بازی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فجر و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گرفت.

زندگی‌نامه هومن سیدی

هومن سیدی

هومن سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله ۳۵ متری سطح آب و دندان آبی که به خاطر آن‌ها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ با نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت.

کارگردانی هومن سیدی

هومن سیدی

شهاب حسینی یکی از بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و کم دیالوگ‌ترین نقش اصلی عمرش را بازی می‌کند.[نیازمند منبع] منتقدان سینمای ایران آفریقا را در زمرهٔ آثار سینمای نئو نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین برخی هومن سیدی را ادامه دهنده سینمای اجتماعی اصغر فرهادی می‌دانند (البته با دکوپاژ و قاب‌بندی‌های متفاوت و غیرکلاسیک). او نویسنده و کارگردان تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده‌است. از دیگر فعالیت‌های او آموزش هنرجویان بازیگری در آموزشگاهش است.

او در فیلم‌هایش بازیگران جدیدی مثل امیر جدیدی، یسنا میرطهماسب، نوید پورفرج، لادن زاوه‌وند و هامون سیدی را به سینمای ایران معرفی کرد. فیلم‌های هومن سیدی در مقام کارگردان عبارتند از آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ زده. فیلم مغزهای کوچک زنگ زده یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران سال نود و هفت در ایران شد. وی بعد از موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی، از شورای عالی انقلاب فرهنگی دکترای افتخاری دریافت کرد.

ساخته‌های او جوایز متعددی از جشنواره‌های فجر و ورشوی لهستان و جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی و شانگهای چین و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی و جشنواره فیلم شهر دریافت کرده‌اند (از جمله جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران). هومن سیدی در سال ۱۳۹۸ اولین مجموعه خود را در نمایش خانگی با نام قورباغه کارگردانی کرد که نوید محمدزاده نقش اصلی آن را برعهده دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.