کد خبر : 1964 / /
/

سید حسام‌الدین نواب‌صفوی (زادهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او علاوه بر بازیگری، به وکالت و نوازندگی مشغول است.

سید حسام‌الدین نواب‌صفوی (زادهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او علاوه بر بازیگری، به وکالت و نوازندگی مشغول است.

حسام نواب صفوی

بیوگرافی حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی متولد 22 شهریور 1353 در تهران، بازیگر استفارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و لیسانس حقوق و جزا از دانشگاه تهران می باشد و دوره دیده موسیقی و بازیگری در آمریکا است.

خانواده

نام کامل اش سید حسام الدین نواب صفوی می باشد. در محله میرداماد تهران متولد شده و پدرش قاضی دادگستری بوده که بعد از بازنشستگی مشغول وکالت و ترجمه بود که سال 1388 دار فانی را وداع گفت. سه برادر بنام های هومن، حسین و حسن دارد که دو نفر آنها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می کند و عمویش اسماعیل نواب صفوی نیز ترانه سرا می باشد.

حسام نواب صفوی

پرداخت ۲۱ میلیون تومان وام به هر خانوار ۳ نفره با کارت اعتباری سهام عدالت

اطلاعیه مهم بازار سرمایه برای مشمولان سهام عدالت

ازدواج

آقای بازیگر هنوز مجرد است؛ می گوید بازیگری و وکالت کار سختی است و من باید محرم اسرار مردم باشم بنابراین همسر آینده من باید اینها را متوجه بشود.

شغل دوم

اگر فکر می کنید مدتی است که کم کار شده بخاطر بثمر رساندن تلاش هایش در زمینه قانون و قضاست، او از سال 1383 یک موسسه حقوقی دارد.

تا دلتان بخواهد لباس دارم

اهل مد و لباس به آن شکل نیستم اما دوست دارم چیزی که به من می آید را بپوشم، رنگ سفید و مشکی را خیلی دوست دارم.سفید می پوشم یا مشکی، خیلی ها به من می گویند تو چرا فقط همین کت سفید یا مشکی را می پوشی ؟! من می گویم، نه چنین چیزی نیست.من تا دلتان بخواهد لباس های مختلف با رنگ های سفید و مشکی دارم.

حسابی به خودش می رسد

با تحلیل یقه پیراهن ها و کت های نواب صفوی به خوبی پی می برید که او مردی خوش مشرب و باسلیقه است و در ظاهرش چنان وسواس دارد که مو را از ماست بیرون می کشد از طرح هایی که برای لباس هایش انتخاب می کند کاملا پیداست که تصمیم های او قاطع و غیرقابل تغییر است.

فقط عمل بینی کردم

آقای بازیگر اعلام کرده تابحال هیچ عملی جراجی زیبایی انجام نداده و فقط بعد از شکستگی بینی مجبور به عمل ترمیمی شده است.

از کلاس تا تلویزیون

دوره های بازیگری را در کلاس های مرحوم حمید سمندریان گذراند و از همانجا وقتی 22 ساله بود به سریال بازگشت به خانه در سال 1375 معرفی شد.

سینما و شهرت

در سینما اولین بار در فیلم اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد اما بیشتر شهرت او از سال 87 وقتی 34 ساله بود با سریال کیف انگلیسی شروع شد.

موسیقی

موسیقی را با نواختن پیانو از 4 سالگی شروع کرد، سپس مدتی به تدریس پیانو پرداخت تا اینکه اولین بار با کنسرت فرزاد فرزین در برج میلاد برای مخاطبان نوازندگی کرد.

نحوه قبول نقش

برای انتخاب نقش کاراکتر آنقدر باید جذاب باشد تا بعد از وکالت آنرا انتخاب کنم.بازیگری مثل بومی است که روی آن نقاشی می کنیم و من فقط برای اینکه نقش را بازی کرده باشم در هر کاری حضور نداشته و این کار را نمی کنم.

بازی در نقش الویس پرسلی

نواب صفوی در سال ۱۳۹۳ ادعا کرد کمپانی برادران وارنر یکی از بزرگترین شرکت های فیلمسازی هالیوودی، پیشنهاد بازی در فیلم زندگی نامهٔ الویس پرسلی، ستارهٔ موسیقی جهان را به وی داده است و علت این پیشنهاد، به دلیل شباهت زیاد چهرهٔ آن دو به هم است. چند روز بعد او در صفحهٔ اینستاگرام خود، اعلام کرد که همکاری اش با این شرکت برای ساخت فیلم زندگی نامهٔ الویس پرسلی نهایی شده است. اما پس از این ادعا، در هیچ کدام از سایت ها و خبرگزاری های بین المللی اطلاعاتی از این همکاری منتشر نشد. در همین باره، سینا ولی الله، مجری شو تلویزیونیِ چند شنبه با سینا، که جمعه شب ها از شبکهٔ فارسی وان پخش می شد، در یکی از قسمت های این برنامه، که در شهریور ۱۳۹۴ پخش شد، با استناد به چند سند تصویری، اظهار داشت که حسام نواب صفوی هیچ گونه قراردادی با هیچ کمپانی هالیوودی در مورد بازی در نقش الویس پرسلی نداشته است. همچنین، سینا ولی الله، با پخش مصاحبهٔ تلفنی خود (به زبان انگلیسی) با باز لورمن، کارگردان مطرح هالیوودی (کارگردان فیلم گتسبی بزرگ)، از لورمن پرسید: آیا شما قصد دارید برای انتخاب بازیگر، از یکی از بازیگران خاورمیانه استفاده کنید یا خیر؟ لورمن پاسخ داد: خیر، چنین موضوعی به هیچ وجه مطرح نیست. حسام نواب صفوی در صفحهٔ اینستاگرام خود نوشته است که به دلیل اتهام و تمسخر و نیز آنچه او توهین به مردم ایران تلقی کرده، از سینا ولی الله شکایت نموده است.

نامه به ولادیمیر پوتین

نواب صفوی در صفحه اینستاگرام خود خطاب به رئیس جمهور روسیه نوشت: سلام آقای پوتین، مردم گردشگر ما نیز می توانند به کریمه بیایند؟ دستوری اعمال فرمایید مردم ما بدون ویزا به مردم شما در کریمه بپیوندند لااقل می دانیم دلار و ارز مملکت دست رفقای خودمان می آید. قسمتی دیگر از نامه نیز خطاب به مردم ایران است. او از مردم خواسته تا به روسیه سفر کنند.

چندی بعد وی ادعا کرد که خواه پوتین نامه او را خوانده، یا نخوانده باشد او جواب نامه اش را گرفته است. او با گذاشتن عکسی از ولادیمیر پوتین و جملاتی به نقل از او خطاب به مردم روسیه گفته: «شما آزاد هستید به هر کجا که خواستید سفر کنید، این حق شماست. اگر دنبال خوشی های زودگذر و بی فایده هستید به ترکیه سفر کنید و پولتان را در شکم قاتلین فرزندان تان بریزید، اما اگر به دنبال فرهنگی چند هزارساله و آرامش روح خویش هستید، قطعاً باید به ایران سفر کنید. این توصیه من به شماست.» اظهارات منتسب به پوتین که حسام نواب صفوی به آن استناد کرده است، در هیچ خبرگزاری رسمی تأیید نشده است.

درخواست از نیروهای امنیتی و دفاعی ایران برای به عهده گرفتن امنیت اروپا

نواب صفوی پس از حملات تروریستی در پایتخت بلژیک ادعا کرد داعش از پلیس اروپا ترسی ندارد و از نیروهای دفاعی ایران درخواست کرد رسم مسلمانی را به جا آورده و امنیت اروپا را به عهده بگیرد.

طرح شکایت علیه شبکه فارسی وان

در دی ماه ۱۳۹۵ نواب صفوی با انتشار پُستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد که شبکهٔ فارسی وان در پی شکایتی که او طرح کرده، بسته شده است. نواب صفوی در بخشی از نوشتهٔ خود گفت: «وقتی شبکهٔ فارسی وان اقدام به پخش سریال های غیراخلاقی کرد متأسفانه طلاق هایی موسوم به طلاق های فارسی وان شکل گرفت و بنیان خانواده خیلی از خانواده های ایران مورد هدف قرار گرفته شد و از هم پاشیده شد بعد از آن در نهایت رذالت، هویت ایرانی مورد تمسخر قرار گرفت.» وی هم چنین با اشاره به جریحه دار شدن احساسات مردم، ادعا کرد که با طرح شکایت توسط او و با رسیدگی قوه قضاییه کشور موجب متلاشی و بسته شدن این شبکه شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.