کد خبر : 2707 / /
/

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است او دوره بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده است و بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال های بدون خانه» شروع کرد.

 

افسانه چهره آزاد بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1341 و همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما میباشد.

بیوگرافی افسانه چهره‌آزاد

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است او دوره بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده است و بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال های بدون خانه» شروع کرد.

افسانه چهره‌آزاد

پدر افسانه چهره آزاد شاگرد استاد صبا بودند و مادرش نیز هم صدای بسیار زیبایی دارند برادر افسانه چهره آزاد سیامک نعمت ناصر از نوازندگان سرشناس پیانو، تار و سه تار هستند.

افسانه چهره آزاد در 15 سالگی عاشق شاهرخ فروتنیان شد و در نهایت بعد از 5 سال مخالفت پدر در سن 20 سالگی با وی ازدواج کرد، ولی علاقه ای به فرزند نداشتند و صاحب فرزند نشدند.

بیوگرافی شاهرخ فروتنیان

شاهرخ فروتنیان (متولد 1335 در تهران) طراح صحنه و لباس، نقاش، طراح و مجسمه ساز بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

تصمیم غیرمنتظره در شب ازدواج

افسانه چهره آزاد در گفتگویی عجیب اظهار نظرهای متفاوتی در مورد موضوع فرزند آوری دارد. او اشاره می کند که فرزند داشتن موجب کمرنگ شدن مسئولیت عاشقانه زندگی اش او و همسرش خواهد شد و آنها مجدانه از همان ابتدای ازدواج تصمیم گرفتند که بچه دار نشوند.

افسانه چهره‌آزاد

وی می گوید: بچه دار شدن شاید به نوعی علاقه را در زندگی مشترک نصف می کرد. من حس می کنم اگر بچه بود هر دو می رفتیم سمت بچه و بیشتر فرصت ها را برای او اختصاص می دادیم . شاید این مسئولیت را نخواستیم داشته باشیم در قبالش مسئولیت خودمان و عشق مان را داشته باشیم.

چهره آزاد بواسطه هنر خانوادگی و همچنین به تشویق مادربزرگش مرحوم رقیه چهره آزاد و حسین کسبیان به بازیگری علاقه مند شد و پس از طی کردن دوره بازیگری در کلاسهای حمید سمندریان وارد عرصه هنر گردید.

شهرت

در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش های مکمل آغاز کرد. اما بازی اش در مجموعه تلویزیونی «جمعه تعطیل نیست» به همراهی علیرضا خمسه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست.

جایزه بهترین بازیگر نقش زن

بازی متفاوت او در نقش کوتاهی در فیلم «بوتیک» او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.

عدد شانس افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد در خصوص اهمیت عدد 22 در زندگی اش گفت:عدد 22 برایم جالب است، زیرا بهترین اتفاقات زندگی ام در روز 22 بهمن ماه اتفاق افتاده است؛ روز تولد همسرم در 22 تیر، روز ازدواج با شاهرخ فروتنیان در 22 مهر و روز ورودم به عرصه کار هنری در 22 مهر است؛ به همین دلیل عدد 22 را دوست دارم.

ماجرای شایعه ازدواج با علیرضا خمسه

من و آقای خمسه سال های خیلی دور یک برنامه تلویزیونی داشتیم که هر ۲ به صورت مشترک با اسامی واقعی خودمان هم بازیگر بخش نمایشی و هم مجری برنامه بودیم، رفته رفته از آن سال همه فکر می کنند من و علیرضا خمسه زن و شوهر هستیم و هنوز من را در خیابان خانم خمسه صدا می کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.