کد خبر : 3958 / /
/

مهمان این هفته برنامه همرفیق یک هنرمند پیشکسوت و پرسپولیسی است.

همرفیق شهاب حسینی یک برنامه گفت‌وگو محور است. همرفیق شهاب حسینی هر پنجشنبه از نماوا پخش می‌شود. دعوت شدن سلبریتی ها به  همرفیق شهاب حسینی باعث جذابیت خاص این برنامه شده است. در این قسمت از  همرفیق شهاب حسینی  سعید راد میهمان است. اخبار مربوط به همرفیق شهاب حسینی  را با ما دنبال کنید.

 مهمان همرفیق شهاب حسینی 

مهمان این هفته برنامه همرفیق یک هنرمند پیشکسوت و پرسپولیسی است.

سعید راد مهمان اصلی شهاب حسینی در برنامه همرفیق خواهد بود.

همرفیق شهاب حسینی

همرفیق شهاب حسینی/ بیوگرافی سعید راد 

نام:احمد

نام خانوادگی:حق پرست راد

تولد:4/8/1326

محل تولد:تهران

پیشه:بازیگر وکارگردان

سعید راد نام اصلی احمد حق پرست راد (زادهٔ 4 آبان 1326 در تهران) بازیگر ایرانی است.وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، از سال 1347 به فعالیت در سینما پرداخت. در سال 1350، با بازی در فیلم فاتحین صحرا، بازیگری را آغاز کرد. سعید راد، پس از اینکه در اواسط دههٔ 1360 ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحدهٔ آمریکا به سر برد. وی در سال 1378 به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما، در دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد. او همسر سابق نوش آفرین (خواننده و بازیگر قبل از انقلاب ایران) است.

وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، از سال 1347 به فعالیت در سینما پرداخت. در سال 1350 با بازی در فیلم " فاتحین صحرا " بازیگری را آغاز نمود.

همرفیق شهاب حسینی

راد پس از اینکه در اواسط دهه 60 ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحده آمریکا به سر برد. وی در سال 1378 به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما در دوئل به کارگردانی احمد رضا درویش ایفای نقش کرد.

ازدواج سعید راد

او همسرسابق نوش آفرین (خواننده و بازیگر قبل از انقلاب ایران) است.

جشنواره فیلم فجر

او در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر و گفت:«جا دارد از پیشکسوتان سینمای ایران تقدیر کنم.» و در ادامه از مسعود کیمیایی، بهروز وثوقی و محمد علی فردین نام برد. این گفته باعث جنجالی های زیاد شد تا جایی که او مجبور به عذرخواهی شدو گفت::من خیلی شرمنده شدم که مزاحم دست اندرکاران فستیوال فجر شدم و ای کاش آنجا منطق داشتم و احساساتی نمی شدم.

لباس پوشیدن سعید راد

سعی می کنم لباس های مرتب و هماهنگی بپوشم اما بعد از برگشتن به ایران، از اسباب و اثاثیه های 10 سال پیش استفاده می کنم. اگر از وسایل و لباس درست استفاده شود، سال ها می شود از آنها استفاده کرد. به نظر من، خرید اجناسی که مارک معتبری دارند، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. تهیه وسایلی که کارکرد دوگانه دارند مثل مبل های تختخواب شو هم به اقتصاد خانواده کمک می کند. البته برخی می خواهند با مارک های معروف هویت و اصالت و کلاس پیدا کنند.

من و مسعود کیمیایی قبل از انقلاب کتابخانه های پربار و کاملی داشتیم که در میان هنرمندان زبانزد بود. البته برای دکور از کتاب ها استفاده نمی کردم و بیشتر آنها را خوانده ام.

تناسب اندام در70سالگی

ورزش و پیاده روی را حتی در مواقعی که سرکار یا مسافرت هستم، از برنامه زندگی ام حذف نمی کنم. ورزش باعث شادابی، طراوت و سرزندگی ام می شود. موقعی که بدن و جسمم آماده است، راحت تر می توانم فکر کنم و به خصوص نقش های پرتحرک و اکشن بازی کنم. آمادگی جسمانی باعث شد سر صحنه فیلم «تنگنا» با وجود اینکه از پشت کامیون افتادم، بدنم آسیب جدی نبیند. صبح های زود که خیلی ها در هتل خواب بودند، من در گرمای کرمان حداقل هر روز صبح نیم ساعت می دویدم. در کنار اهمیت به ورزش، رژیم خاص غذایی دارم و از پروتئین های لازم که در گوشت سفید و ماهی وجود دارد، استفاده می کنم. جای شما خالی اخیرا یک هفته ای شمال بودم و حسابی ماهی خوردم.

ورزش مورد علاقه

دوران جوانی بولینگ باز حرفه ای بودم و هر روز بولینگ بازی می کردم اما این سال ها کمتر فرصت دارم. برنامه ورزشی صبح هایم با پیاده روی در ورزشگاه انقلاب آغاز می شود. این روزها بیشتر ترجیح می دهم ایروبیک کار کنم و چند هفته ای که شمال بودم، دوچرخه سواری هم می کردم. آنقدر در دوچرخه سواری پیشرفت کرده ام که می توانم در حد قهرمانی دوچرخه سواری کنم و بروم تیم ملی! (باخنده)

اخلاق هنرمندی

بازیگران نزد مردم اعتبار و شأن خاصی دارند و باید طوری رفتار کنیم که این اعتبار بیشتر شود و مردم از اعتبار و جایگاهی که برای هنرمندان قائل می شوند، پشیمان نشوند. هنرمند باید در اجتماع حضور پیدا کند و مواظب گفتار و رفتارش باشد. در این صورت هرگز از یاد و ذهن مردم پاک نخواهد شد. البته هنرمندان باید مواظب باشند این نوع کارهایشان جنبه خودنمایی پیدا نکند. خودنمایی برای هنرمند کار خوبی نیست و خیلی راحت می شود آرام و بدون هیاهو به سازمان های خیریه که می دانند چگونه پول ها را کجا خرج کنند، کمک کرد.

توصیه ای برای سالم ماندن

در کنار رعایت توصیه های درمانی پزشکان، من فکر می کنم با ورزش درست و مناسب می توان با انواع و اقسام بیماری ها از قبیل دیابت، چربی خون، کلسترول و… مبارزه کرد.

اعتماد به کار گردان

یک بازیگر حرفه ای و کاربلد به جای اینکه پیشنهاد بدهد و در کار کارگردان دخالت کند، باید به عنوان یک رکن مهم تولید فیلم، خود را در اختیار کارگردان قرار دهد و به کار او اعتماد کند. همیشه در این 4 دهه، با کارگردان های مختلفی از جوان تا باسابقه کار کرده ام و همیشه بعد از مطالعه نقش، خودم را در اختیار خواسته کارگردان قرار می دهم.

ایفای نقش های نظامی

در خیلی از فیلم ها و مجموعه های سینمایی و تلویزیونی مثل «سال های مشروطه» به کارگردانی محمدرضا ورزی، «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «عبور از میدان مین» و «عقاب ها» به کارگردانی مرحوم ساموئل خاچیکیان، و… در نقش های مختلف نظامی بازی کرده ام. موقعی که لباس نظامی می پوشم، ارتباط خاصی با نقش برقرار می کنم و به همین دلیل بازی در نقش آدم های نظامی و به خصوص آدم های معروف نظامی برایم فوق العاده جذاب است. پوشیدن لباس ارتشی مربوط به نیروی هوایی، دریایی و زمینی و فرو رفتن در قالب این آدم های مقتدر و قوی، ویژگی های مثبت زیادی دارد و به بازیگر اعتماد به نفس می دهد.

سعید راد وفیلم (چ)

ابراهیم حاتمی کیا از بهترین کارگردان های سینمای بعد از انقلاب است. یکی دیگر از دلایلم برای قبول پیشنهاد بازیگری در این فیلم، شخصیت منحصربفرد تیمسار فلاحی بود. ایشان با فرماندهی و هدایت درست نیروهای ارتشی، نقش مهمی در پیروزی های نظامی ارتش ایران در زمان جنگ تحمیلی داشتند. البته بازی درست و شایسته شخصیت تیمسار فلاحی، کار واقعا سختی بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.