کد خبر : 4204 / /
/

سریال گیسو یکی از سریال هایی نمایش خانگی است که تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

ساره بیات فارغ التحصیل فرش و صنایع است. ساره بیات زاده 14 مهر 1358 بازیگر تلویزیون و سینما است. ساره بیات طراحی و نقاشی هم انجام می‌دهد. ساره بیات فعالیت خود را از سال 1379 شروع کرده است. ساره بیات به تازگی خبر ازدواج خود را با علیرضا افکاری رسانه ای کرد.

به تازگی فیلمی از سانسور سکانسی در قسمت 12 این سریال درفضای مجازی منتشر شده است که حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشته ا ست.

بحث سانسور در سینما و تلویزیون ایران بحثی جالب و گاهی اوقات حرص درآوری است که سالهاست با آن سروکار داریم. شاید اوایل صنعت سانسور خیلی پیشرفته نبود و به صورت خیلی ابتدایی این کار را انجام می دادند. اما حالا پس از گذشت چندین سال سانسور در سینما و تلویزیون به حدی پیشرفته شده که دهان آدم از تعجب باز می ماند. آخرین دستاوردهای صنعت سانسور را هم می توان در قسمت 12 سریال گیسو دید.

در یکی از سکانس ها ساره بیات در حال نزدیک شدن به دوربین است ، در یک لحظه برمی گردد تا لیوان های روی میز را بشکند. اتفاق شگفت انگیز درست زمانی رخ می دهد که ساره بیات دوباره رو به دوربین می شود. درست همین موقع سانسور یک شال روی سر خانم بازیگر را به دو شال تبدیل کرده است.

ساره بیات و زندگی نامه اش

 

ساره بیات بازیگر سینما و تلوزیون ایران است. وی در تاریخ 14 مهر 1358 در مشهد به دنیا آمد و هم اکنون ۴۰ سال سن دارد .

تحصیلات : بیات فارغ‌ التحصیل رشته بازیگری از مؤسسه کارنامه است.

ساره بیات

او از سال 1380 رد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شد و بعد از اتمام آن با فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شد.

آخرین کار وی حضور در سریال دل در نقش رستا می باشد که کارگردانی آن برعهده منوچهر هادی است و و پیش از این هم تجربه هنکاری با او در سریال عاشقانه و فیلم رحمان 1400 را داشت.

وی دارای جوایز متعدد در حوزه بازیگری می باشد.

ساره بیات و ماجرای ازدواج با علیرضا افکاری

سال گذشته منوچهر هادی کارگردان سینما در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد که ساره بیات در آستانه ازدواج می باشد و قرار است به زودی ازدواج کند. 

در بهار 1400 ساره بیات خبر ازدواج خود را با علیرضا افکاری به طور رسمی اعلام کرد.

ساره بیات

خواهر ساره بیات (سروین بیات) با رضا قوچان نژاد فوتبالیست معروف ازدواج کرده است.

گفتگو با ساره بیات

شما الان راضیه جدایی… را فراموش کرده اید؟ از آن نقش خلاص شده اید؟

گرفتار و مبتلا و یا اسیر راضیه نیستم که از آن خلاص شوم یا رهایی یابم، بلکه راضیه یکی از بخش های جذاب و فوق العاده زندگی کاری من محسوب می شود که در مسیر تکامل زندگی کاری ام همراهی بی نظیری با من کرده. کاراکتر راضیه توان من را در ادامه این راه افزایش داده. راضیه برای من انرژی است، نه ایستگاهی که در آن توقف کنم.

برای جداشدن از یک نقش چه می کنید؟ زود می روید سیر یک فیلم دیگر یا نه، می روید مسافرت، کتاب می خوانید، می روید دنبال زندگی شخصی و اصلا به سینما فکر نمی کنید؟ اصلا این قدر درگیر نقش می شوید که نیاز به بازسازی روحی داشته باشید؟

برای جداشدن از نقش قبلی، فیلم جدیدی را شروع می کنم، به همین سادگی. بازیگری یعنی همین. البته نکات شما را رد نمی کنم، به انضمام فاصله زمانی منطقی بین پذیرش دو نقش. ترجیح برای من فاصله بین پذیرش دو نقش زندگی کردن است؛ یعنی همان حرف های شما، یعنی نفس کشیدن، تجربه کردن، شنیدن، تماشاکردن.

اصغر فرهادی برای نزدیک کردن بازیگر به شخصیت های فیلمش کلی طرح و برنامه دارد. مثلا شنیده ایم به شما توصیه کرده که مدتی با چادر و مقنعه رفت و آمد کنید یا پولی در کیفتان نگذارید تا نتوانید چیزهایی را که دوست دارید بخرید. این شیوه نزدیک شدن به نقش را بعدها برای خودتان تکرار کرده اید؟ اصلا چطور به نقش نزدیک می شوید؟ با فاصله با آن طرف می شوید یا در آن حل می شوید؟

سبک آقای فرهادی برای گرفتن بازی از بازیگران‌ش سبک متفاوت و دشواری است و آثارشان اثبات کرده که این شیوه، شیوه متفاوت و راضی کننده ای است. ضمن این که تسلط آقای فرهادی در این روش غیرقابل انکار است. و در مورد این دعوای قدیمی دنیای بازیگری (حل شدن در نقش و درگیر شدن با آن یا فقط هنر بازیگری)، از تعامل با کارگردان می توان یکی از این دو راه را انتخاب کرد.

برای شخصیت طراحی دارید؟ مثلا می گویید این شخصیت در نقطه A است، بعد کم کم تغییر می کند و به نقطه B می رسد؟

طراحی برای من یعنی فیلمنامه به اضافه شیوه روایت کارگردان. از تلفیق فیلمنامه و کارگردانی می توان به شخصیت پردازی رسید و این اصل مهمی برای من است؛ قرارگرفتن در اتمسفری که توسط کارگردان هدایت می شود و من در آن به ایفای نقش می پردازم. شرایط ایده آل برای بازیگر فیلمنامه سنجیده و کارگردانی درست است که با ضعف یکی از این دو حتما طراحی بازیگر دچار مسئله خواهدشد.

کارنامه تان را که مرور می کنیم می بینیم بیشتر انتخاب هایتان زن هایی اند که مدام با خودشان در کشکمش اند. همه چیز درونی است و آنچه که بیرون دیده می شود تنها سطح ماجراست. از جدایی… تا ناهید و حتی خداحافظی طولانی، نگاه کردن به چهره تان حکایت از یک غم خیلی عمیق دارد که انگار نمی شود از شرش خلاص شد. این انتخاب ها «پیش آمده» یا این که فکر کرده اید در آنها بهتر عمل می کنید؟

یکی از جذابیت های بزرگ بازیگری برای من مواجهه با چالش برای درک یک شخصیت است. برای همین، شخصیت های چندوجهی، خاکستری، حتی مرموز برایم جذابیت بسیاری دارند. شخصیت سطحی احتیاج به بازی ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.