کد خبر : 4682 / /
/

مهناز افشار الان بیش از دو سال است که از کشور مهاجرت کرده اما در تمام این مدت کمابیش همان مواضع و سبک زندگی‌ای که در ایران داشت را ادامه داده.

مهناز افشار الان بیش از دو سال است که از کشور مهاجرت کرده اما در تمام این مدت کمابیش همان مواضع و سبک زندگی‌ای که در ایران داشت را ادامه داده. همان میل وافر به موضع‌گیری درباره تمام رویدادهای سیاسی و اجتماعی در توئیتر و در عین حال به اشتراک‌ گذاشتن تفریحات و سیر و سیاحت‌ها به سبک بقیه سلبریتی‌ها در اینستاگرام.

با این حال او نه تبدیل به گلشیفته فراهانی شد و نه میترا حجار. نه مثل اولی طوری از خط قرمزها عبور کرد که راهی برای بازگشت به کشور نداشته باشد و نه مثل دومی بعد از سرخوردگی، بی سروصدا به ایران برگشت و فعالیت‌هایش را از سر گرفت. مهناز افشار به شکل حداقلی هم که شده همیشه حجابش را حفظ می‌کند.

اما از همکاری با پرشیاز گات‌تلنت و ابراهیم حامدی هم ابایی ندارد. در اینستاگرامش هم با هنرمندان داخل کشور خوش و بش می‌کند و برای آنها پیام تبریک تولد می‌فرستد و هم سیزده بدر را با آرش خواننده مقیم سوئد می‌گذراند. مواضع او نسبت به نظام ایران هم گاهی همین قدر متناقض به نظر می‌رسد.

از یکسو برای سالروز آزادی خرمشهر توئیت می‌زند و از روند واکسیناسیون در ایران تعریف و تمجید می‌کند و از سوی دیگر از زندانیان سیاسی و قرارداد ایران و چین و … می‌گوید. همین مواضع دو پهلو شاید باعث شده آنطور که خودش در توئیت پین شده صفحه‌اش نوشته از او می‌پرسند تو کجا ایستاده‌ای؟ و پاسخ داده سمت ایران.

وقتی در سال ۱۳۹۸ کم کم مشخص شد که مهناز افشار به این زودی خیال بازگشت به کشور را ندارد عده‌ای تصور کردند که او برای دور شدن از فضای سیاسی وممانعت از تحت تعقیب قرار گرفتن برای پرونده‌های شبه سیاسی ترجیح داده فعلا به ایران نیاید.آن زمان بحث احضار او توسط دستگاه‌ قضایی مطرح بود و بازنشر یک توئیت تحریک‌آمیز از یک اکانت جعلی توسط او دردسرساز شده بود که به نوعی ناخواسته با ماجرای قتل یک روحانی همدانی مربوط شد.

از طرفی مهناز افشار به دلیل حمایت از یک عکاس که پرونده سیاسی داشت و ماجرای طلبه آملی و … به دردسر افتاده بود. فعالان اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی هم از مواضع سیاسی او دل خوشی نداشتند و از سوی افکار عمومی هم به دلیل اتهاماتی که به همسرش یاسین رامین وارد بود تحت فشار قرار داشت.

بنابراین ابتدا تصور این بود که او موقتا از ایران رفته تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و بعد برمی‌گردد. هنوز البته مسئله طلاق او از یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین هم رسانه‌ای نشده بود تا مهرماه ۹۸ که خودش این موضوع را رسما اعلام کرد.

 هنوز بابت اتهام شیرخشک‌های فاسد و پرونده همسر سابقش توسط کاربران مواخذه می‌شود و هر روز از دلتنگی‌اش برای ایران و خانواده‌اش می‌نویسد. او چند روز پیش در توئیتی از آهنگ «من باهات قهرم» امیرتتلو تعریف و تمجید کرده بود و قسمتی از ترانه آن را نقل کرده بود و عجیب نیست که با او هم‌ذات پنداری کرده باشد.

 هنرمندان مغموم و طرد شده به دلیل مجموعه‌ای از سوءتفاهم‌ها و تصمیمات اشتباه و شاید در جست‌وجوی یک کوره راه برای بازگشت به وطن. یادمان باشد مهناز افشار وقتی تهران راترک کرد که بالاترین دستمزد را بین بازیگران سینما داشت و به اوج دوران بازیگری خود رسیده بود که یک دفعه ازدواج خبرسازی که از سال ۱۳۹۳ شروع شده بود. از طرفی هم مهناز افشار سر از برنامه پرشیاز گات تلنت و شبکه ام‌بی‌سی پرشیا درآورد و بعضی اینطور نتیجه گرفتند که پس او خیال بازگشت ندارد.

 این حجاب نصفه و نیمه هم احتمالا برای این است که فیلم‌های در نوبت اکران او به دردسر نیفتند. تمام این گمانه‌زنی‌ها گذشت و مهناز افشار با همان سبک و سیاق به زندگی‌ در آلمان همراه با دختر خردسالش لیانا ادامه داد. هنوز هم درباره همه اتفاقات داخل ایران از ماجرای بابک خرم‌دین تا کرونا و واکسیناسیون و زندانیان سیاسی توئیت می‌زند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.