کد خبر : 4709 / /
/

عکس جدید از بهنوش طباطبایی را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

 

بهنوش طباطبایی در کلاس های بازیگری خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. بهنوش طباطبایی متولد 27 اردیبهشت 1360 است. بهنوش طباطبایی بازیگر تئاتر و سینمای کشور است. بهنوش طباطبایی در 1389 با مهدی پاکدل ازدواج کرد و پس از چند سال جدا شد. تصویر بهنوش طباطبایی را ببنید.

دلبری بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی و آغاز فعالیت هنری

بهنوش طباطبایی بازی در دنیای هنر را از سال 77 آغاز کرد و اولین بار در سریال یونس و بعد از آن در کوی دامون جلوی دوربین رفت اما بازی در سریال مسافری از هند از او چهره شناخته شده تری ساخت. بهنوش طباطبایی در این سریال بازیگر نقش کتی بود که بازی او مورد توجه بسیاری از مخاطبان این سریال قرار گرفت و از همانجا بود که چهره او برای بسیاری از مردم شناخته شده تر شد.

بهنوش طباطبایی بعد از بازی در سریال مسافری از هند جلوی دوربین سریال عشق گمشده به کارگردانی حسین سهیلی زاده رفت و ایفاگر نقش سیما نقش اصلی این سریال شد.

بعد از تجربه موفق همکاری با حسین سهیلی زاده بار دیگر بهنوش طباطبایی در سریال پیله های پرواز بازیگر سریال این کارگردان سرشناس شد در نقش تارا جلوی دوربین رفت و مسیر رو به رشدی را در تلویزیون تجربه کرد.

بازی در سریال گلهای گرمسیری ، چار دیواری ، در مسیر زاینده رود ، مختارنامه ، از یاد رفته و میکائیل از بهنوش طباطبایی چهره محبوب تر و شناخته شده تری در میان مردم ساخت.

این بانوی هنرمند پا به پای پیشرفت در تلویزیون در سینماها هم موفقیت های زیادی کسب کرد و در فیلم های زیادی جلوی دوربین رفت و بازی های ماندگاری را از خود برجای گذاشت.

مصائب دوشیزه اولین فیلم سینمایی بهنوش طباطبایی در سال 85 بود که به کارگردانی مسعود اطیابی روی پرده سینماها رفت و بعد از آن در فیلم هایی چون پسران آجری ، کلاغ پر ، پوست موز ، آزاد راه ، گام های شیدایی ، قصه عشق پدرم ، شانس عشق تصادف ، سیانور ، زیر سقف دودی ، لابی ، غلامرضا تختی و ماجرای نیمروز 2 رد خون به ایفای نقش پرداخت.

بازی تحسین برانگیز بهنوش طباطبایی در فیلم ماجرای نیمروز رد خون

بهنوش طباطبایی

بازی های اخیر بهنوش طباطبایی در سینما بیشتر مورد توجه قرار گرفت و نقش های او بیشتر دیده شد و در فیلم غلامرضا تختی در نقش شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی به ایفای نقش پرداخت و بازی او در ماجرای نیمروز :رد خون به حدی مورد استقبال قرار گرفت که نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر 37 شد.

بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون است وی متولد بیست و هفت اردیبهشت 1360 می باشد.

چکیده ای از بیوگرافی بهنوش طباطبایی 

نام : بهنوش طباطبایی

متولد :  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ تهران

حرفه :بازیگر

زمینه فعالیت : سینما، تئاتر،تلویزیون

تحصیلات : لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر  

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۷ تا اکنون

همسر: مهدی پاکدل (ازدواج۱۳۸۹– طلاق ۱۳۹۵)

بهنوش طباطبایی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ در یوسف آباد تهران می باشد. بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون است. بهنوش طباطبایی یک خواهر نیز به نام تینوش دارد. تحصیلات بهنوش طباطبایی فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است.  

بهنوش طباطبایی که از دوران کودکی به بازیگری علاقه مند بود. وی کارش را از سال 1377 با مجموعه تلویزیونی یونس آغاز نمود و با بازی در سریال های مختلف تلویزیونی در میان مردم شهرت یافت. 

بهنوش طباطبایی علاقه زیادی به ورزش کردن دارد و در اوقات فراغتش علاوه بر کتاب خوانی ورزش میکند و در یک دوره ورزش را به صورت حرفه ای زیر نظر مربی گذراند. بهنوش طباطبایی شخصیت آرام و صبوری دارد و علاقه زیادی به حیوانات دارد و یک گربه خانگی به نام نارنگی دارد.

بهنوش طباطبایی در سال 1389 با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. ازدواج آنها پس از 5 سال زندگی مشترک در سال 1394 به طلاق ختم شد، آنها در سکوت خبری از یکدیگر جدا شدند.

بهنوش طباطبایی

فیلمهای سینمایی بهنوش طباطبایی

لابی (۱۳۹۵)

سیانور (۱۳۹۴)

شانس، عشق، تصادف (۱۳۹۳)

قصه عشق پدرم (۱۳۹۱)

گام‌های شیدایی (۱۳۹۱)

آزادراه (۱۳۸۹)

پوست موز (۱۳۸۷)

کلاغ پر (۱۳۸۶)

مجنون لیلی (۱۳۸۶)

پسران آجری (۱۳۸۵)

مصائب دوشیزه (۱۳۸۵)

سریال های بهنوش طباطبایی

میکائیل (۱۳۹۴)

از یاد رفته (۱۳۹۰)

مختارنامه (۱۳۸۹)

در مسیر زاینده رود (۱۳۸۹)

چاردیواری (۱۳۸۸)

پیله‌های پرواز (۸۴-۱۳۸۳)

عشق گمشده (۱۳۸۳)

مسافری از هند (۱۳۸۱)

کوی دامون (۱۳۷۸)

نو عروس

گل های گرم سیری

فیلمهای ویدیویی بهنوش طباطبایی

به فاصله یک نفس (۹۰-۱۳۸۹)

تله فیلم‌های بهنوش طباطبایی:

گزارش یک اعدام

عزیزی که ناپدید شد

دستها نگاه می‌کنند

قصّه سیمین

مادرانه

بهنوش طباطبایی

تئاترهای بهنوش طباطبایی

ابرهای پشت حنجره

برهان

داستان یک پلکان

سیندرلا

فصل شکار بادباک ها

آدامس خوانی

خصوصیات اخلاقی بهنوش طباطبایی

مشخصه:صبور

خصوصیت:آرام

خصیصه:کم حرف

تفریح:تماشای فیلم

اوقات فراغت:مطالعه

تنفر:دروغ

عشق:سفر

بازیگر:آتیلا پسیانی

خواننده:علیرضا عصار

رنگ:آبی

شاعر:حافظ

شهرت:خوب است

ورزش: فوتبال

عشق:احترام

علاقه:موسیقی

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.