کد خبر : 4886 / /
/

مریم کاویانی (زاده ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز؛ اصالتا مازندرانی)، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

مریم کاویانی (زاده ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز؛ اصالتا مازندرانی)، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

مریم کاویانی

بیوگرافی مریم کاویانی

وی فارغ‌التحصیل رشته پرستاری است و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۳ با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه آغاز کرد. مریم کاویانی، زاده اهواز است به سال ۱۳۴۹، پدر و مادر وی مازندرانی و اهل بابل، پدرش کارگر کارخانه نیشکر و کاغذ پارس و مادر وی خانه‌دار. هر دو هم اهل مطالعه، اما نه علاقه‌مند و پیگیر هنرند. خود کاویانی هم نه علاقه چندانی داشته به بازیگری و نه شناختی از سینما. خودش می‌گوید از میان بازیگران فقط هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان را می‌شناخته و بس. روزی گذر نادر مقدس به بیمارستان مهراد که او در آنجا مشغول به کار است، می‌افتد. مقدس از او دعوت می‌کند تا بازدیدی داشته باشد از پشت صحنه فیلم رؤیای جوانی که در دست ساخت دارد. کاویانی بر تردیدهایش غلبه می‌کند و از سر کنجکاوی در پشت صحنه این فیلم حاضر می‌شود. مقدس به او می‌گوید که چهره خوبی برای بازیگری دارد و با اصرار مانتوی سفیدی بر تنش می‌پوشانند و روانه جلوی دوربینش می‌کنند تا ایفاگر نقش کوتاه یک خانم دکتر شود و این‌گونه مریم کاویانی بازیگر می‌شود.

ازدواج

وی از ازدواج اول خود یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ است. همچنین در سال ۱۳۹۷ برای دومین بار با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد.

سینمایی مریم کاویانی

شهر اردیبهشت (۱۳۹۶)

قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)

یک کیلو و بیست و یک گرم (۱۳۹۵)

شاید یک معجزه (۱۳۹۳)

معراجی‌ها (۱۳۹۲)

دلتنگی‌های عاشقانه (۱۳۹۱)

رسوایی (۱۳۹۱)

یکی برای همه (۱۳۹۰)

اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹)

پایان‌نامه (۱۳۸۹)

زمهریر (۱۳۸۸)

بیداری (۱۳۸۷)

پوسته (۱۳۸۷)

مانا (۱۳۸۷)

شیرین (۱۳۸۶)

مخمصه (۱۳۸۶)

پایان راه (۱۳۸۵)

ستایش (۱۳۸۵)

هوو (۱۳۸۴)

اسپاگتی در هشت دقیقه (۱۳۸۳)

تردست (۱۳۸۳)

رؤیای جوانی (۱۳۸۱)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.