کد خبر : 4997 / /
/

ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 16 آبان 1351 در تهران متولد شد و یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد.

ویشکا آسایش زادهٔ ۱۶ آبان ۱۳۵۱ تهران هنرپیشه، طراح صحنه و طراح لباس سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. ویشکا آسایش خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. ویشکا آسایش دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری ویشکا آسایش بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد. ویشکا آسایش موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد.

نام خانوادگی:آسایش

تاریخ تولد:1351/8/16

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل طراحی صحنه از انگلستان

همسر :رضا قبادی

فرزندان:یک پسر به نام گیو

زندگی شخصی ویشکا آسایش

ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 16 آبان 1351 در تهران متولد شد و یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد.

ویشکا آسایش

نام خانوادگی:آسایش

تاریخ تولد:1351/8/16

 

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل طراحی صحنه از انگلستان

همسر :رضا قبادی

فرزندان:یک پسر به نام گیو

زندگی شخصی ویشکا آسایش

ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 16 آبان 1351 در تهران متولد شد و یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد.

این بانوی هنرمند که علاوه بر بازیگری در زمینه طراحی لباس و صحنه هم فعالیت دارد خواهرزاده مازیار پرتو فیلمبردار سرشناس سینما و نوه شین پرتو نویسنده و شاعر کشورمان است.

ویشکا اسایش

ویشکا آسایش تحصیلاتش را در زمینه طراحی صحنه و لباس از ادامه داد و توانست مدرک کارشناسی اش را دریافت کند.

کودکی ویشکا آسایش 

این بازیگر کشورمان در سن 14 سالگی به همراه خواهرش برای تحصیل راهی لندن شدند اما چون امکان رفتن به لندن به صورت مستقیم وجود نداشت مجبور شدند به نزد عمویشان در آلمان رفتند و آنجا مشغول تحصیل شدند اما این اتفاق چندان دوامی نداشت و باز به ایران بازگشتند.

ویشکا آسایش به ایران بازگشت و دیپلمش را گرفت و در سریال امام علی (ع) بازی کرد و یک شب بعد از پایان بازی در این سریال راهی انگلیس شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در انگیس ادامه داد.

ماجرای ازدواج ویشکا آسایش

ماجرای ازدواج ویشکا آسایش یکی از متفاوت ترین داستان های زندگی او است چراکه خودش پیشنهاد ازدواج را به همسرش داد.

ویشکا آسایش و همسرش رضا قبادی

این بانوی هنرمند درباره ماجرای ازدواجش گفت:من اولین باری که لندن بودم یکی از دوستانم برای من نامه نوشت و از آمدن سه تا پسر خوش تیپ و قد بلند صحبت کرد و من تقریبا دو سال به همسرم علاقه مند بودم و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم و در یک مهمانی که مشغول صحبت با هم شدیم همانجا به او گفتم که من دو سال است که از شما خوشم می آید و آخر مهمانی شماره همدیگر را گرفتیم و این آغاز ماجرای ازدواج ما بود.

خانواده ویشکا آسایش

ویشکا آسایش در کنار پسر و همسرش

رضا قبادی همسر ویشکا آسایش است و این بانوی هنرمند مدت کوتاهی بعد از ازدواجش تصمیم به بچه دار شدن گرفت و پسرش گیو سال 84 به دنیا آمد.

علاقه ویشکا آسایش به ورزش

ورزش بخش جداناشدنی زندگی ویشکا آسایش است که از دوران کودکی در زندگی او نقش پررنگی داشت.

کوه نوردی، دوچرخه سواری، شنا ، سوارکاری و .... از ورزش های مورد علاقه ویشکا آسایش است و از او میتوان به عنوان یک کوهنورد حرفه ای نام برد که موفق به فتح قله دماوند شد.

آغاز بازیگری ویشکا آسایش

ویشکا آسایش بعد از چند سال زندگی در آلمان به ایران بازگشت و دیپلمش را گرفت و اولین تجربه بازیگری او مربوط به سریال امام علی (ع) و نقش قطام است.

ویشکا آسایش

مازیار پرتو فیلمبردار سرشناس دایی ویشکا آسایش بود و در تابستانی که قرار بود برای ویزای انگلیس برای ادامه تحصیل اقدام کنند یک شب در مردادماه که مهمان منزل دایی شان بودند، محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان هم آنجا حضور داشتند و بعد از اتمام مهمانی محمدرضا شریفی نیا پیشنهاد بازی در نقش قطام را به دایی من دادند اما این پیشنهاد را به من ندادند تا اینکه چند ماه بعد بالاخره این پیشنهاد را به من داد و آبان ماه بود که قرار شد تست بدهم و دو روز بعد برای بازی در این نقش انتخاب شدم و 70 هزار تومان حقوق بازی در این سریال بود.

بازی در سریال امام علی (ع) و نقش ماندگار قطام شروع موفقی برای ویشکا آسایش بود و یکی از ماندگارترین نقش های کارنامه هنری اش را در سال 75 را رقم زد.

بازی موفق ویشکا آسایش در سریال امام علی او را برای بازی در فیلم سینمایی ساحره ساخته دیگر داوود میرباقری سوق داد و نقش عروسکی رعنا اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما شد.

علاقه ویشکا آسایش به بازی در نقش های تاریخی

ویشکا آسایش تجربه بازی در چند نقش تاریخی را در کارنامه هنری اش دارد و به گفته خودش به دلیل جذابیت هایی که نقش های تاریخی دارد آنها را قبول میکند چرا که کار کردن در یک محیط بازسازی شده تاریخی با لباس ها و گریم آن دوران، یادگیری اسب سواری و شمشیرزنی از جذابیت هایی بود که باعث میشد نقش را انتخاب کنم.

ویشکا آسایش

ماندگارترین نقش های ویشکا آسایش

ویشکا آسایش نقش های ماندگار زیادی در کارنامه هنری اش دارد که از جمله آنها میتوان به بازی در نقش قطام در سریال امام علی، جعده در سریال مختارنامه، هدی در پرده نشین، خاور در سریال دیوار به دیوار ، رعنا و بانو در فیلم ساحره، مرجان در گل یخ، خانم دارابی در ورود آقایان ممنوع، فرناز در نهنگ عنبر، سوسن در دراکولا و ... اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

  • ویشکا آسایش ازدواج کرده است؟
    خیر
  • ویشکا آسایش فرزند دارد؟
    خیر
  • ویشکا آسایش چند سالش است؟
    49
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.