کد خبر : 5226 / /
/

پیمان معادی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد. معادی در سال ۲۰۱۴ در سریالی به نام آن شب محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد.  پیمان معادی  مهندسی متالوژی خوانده و در دانشگاه آزاد کرج فارغ‌التحصیل شده‌است. پیمان معادی علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، مالک یک گالری ساعت در تهران است. پیمان معادی فعالیت خود را در سینما به عنوان فیلمنامه‌نویس با نگارش فیلم‌نامه آواز قو آغاز کرد و تا چند سال به نوشتن فیلم‌نامه‌هایی مانند عطش، کافه ستاره، کما و … مشغول بود. 

پیمان معادی بازیگر سینما در کنار گلرخ ادیب محمدی که عموماً به نام گلی امامی شناخته می‌شود  نویسنده، مترجم و فعال فرهنگی ایرانی است. امامی در دهه ۷۰ و ۸۰ خورشیدی اداره کتاب‌فروشی «زمینه» را برعهده داشت.

پیمان معادی

پیمان معادی

پیمان معادی

بیوگرافی و زندگینامه پیمان معادی

نام:پیمان

نام خانوادگی: معادی

تولد:9 تیر 1349

محل تولد :نیویورک سیتی

پیشه:بازیگر، فیلمنامه نویس، کارگردان

سال فعالیت: 1379 تاکنون

همسر: فرانک قوانلو

فرزندان: باران و رایان

پیمان معادی کارگردان,بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی متولد 9 تیرماه 1346 در نیویورک می باشد و 46 سال دارد. پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال 1970 در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. پدر و مادرش ایرانی ساکن آمریکا بودند، بعد از تولد پیمان در سن 5 سالگی اش به ایران بازگشتند.

پیمان معادی

پیمان معادی و پدر و فرزندش

پیمان معادی

 ازدواج پیمان معادی

پیمان معادی متاهل می باشد و ازدواج کرده است. فرانک قوانلو نام همسر وی می باشد . این زوج دو فرزند به اسم های باران و رایان نیز داردند.

شغل دوم پیمان معادی

شغل دوم پیمان معادی :پیمان معادی بازیگر، فیلنامه نویس و کارگردان محبوب سینمای ایران، علاوه بر شغل اصلی خود در عرصه سینما، صاحب یک گالری ساعت در شهرک غرب تهران میباشد.

عکس فرانک همسر پیمان معادی

پیمان معادی

اولین بازی با دخترش باران

پیمان معادی در نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنی زاده با دخترش باران همبازی شد. باران معادی نقش پسر بچه این نمایش را ایفا کرد.

حضور پیمان معادی در پروژه های خارجی

پیمان معادی علاوه بر حضور در فیلم های ایرانی در پروژه ها سینمایی و تلویزیونی خارجی حضور داشته است . در سال 2014 در سریال شب محصول شبکه اچ بی او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد که در سال 2016 پخش آن آغاز شد، معادی در این سریال در کنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می کرد.

معادی در سال 2014 به عنوان بازیگر نقش اول در کمپ ایکس ری در نقش علی به ایفای نقش پرداخت. کریستن استوارت به عنوان نقش مکمل وی در این فیلم ظاهر شد. کمپ ایکس ری در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و بازی معادی مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت. معادی در سال 2015 به پروژه آخرین شوالیه ها پیوست و همبازی مورگان فریمن و کلایو اوون شد.

پیمان معادی

تحصیلات پیمان معادی

وی فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج سال (1373) می باشد.

از نوشتن تا بازیگری

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه آغاز کرد.اولین تجربه وی نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو در سال 1379 بود او همچنان می نوشت تا اینکه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی که ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان را وارد گود بایگری در فیلم درباره الی کرد.

اولین کارگردانی پیمان معادی

برف روی کاج ها در سال 1390 نیز اولین فیلمی بود که وی کارگردانی کرد.

پیمان معادی و بچه هاش

پیمان معادی

برنده خرس نقره

دو سال بعد بازی وی در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش به ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب 2012 شد.

برنده سیمرغ بلورین

برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها به کارگردانی خودش است.

جایزه صدا و وجدان حقیقت

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود (MPAC) پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت تقدیر کرد در قسمتی از این نامه برای این بازیگر نوشت :ما این افتخار را داریم از شما به عنوان مسلمانی که با بازی در فیلم «کمپ ایکس ری» فضای مناسبی را برای اعتراض به رفتارهای ضدبشری نسبت به یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید، یاد کنیم.

فیلم کمپ ایکس ری

پیمان معادی

پیمان معادی به عنوان کارگردان

2019 بمب؛ یک عاشقانه 

2. برف روی کاج ها (1389)

3. ماتیک (1385) (فیلم کوتاه)

فیلم های سینمایی پیمان معادی 

دربارهٔ اِلی

جدایی نادر از سیمین

 خشکسالی و دروغ

 قصه ها

 ملبورن

 عدالت کیفری

 کمپ ایکس ری

 آخرین شوالیه ها 

ابد و یک روز 

13 ساعت:سربازان مخفی بنغازی (2016 مایکل بی)

2016 ابد و یک روز

2016 آن شب

Window Horses

 شش زیرزمین

بمب؛ یک عاشقانه 

 ناگهان درخت

 متری شیش و نیم

فیلمنامه نویسی پیمان معادی

1. آواز قو (1379)

2. عطش (1382)

3. کما (1382)

4. کافه ستاره (1384)

5. شام عروسی (1385)

6. برف روی کاج ها (1390)

2019 بمب؛ یک عاشقانه 

پیمان معادی به عنوان طراح لباس

1. عطش (1382)

بازیگری پیمان معادی در تئاتر

1. خشکسالی و دروغ (1390) - (محمد یعقوبی)

2. در انتظار گودو (1392) - (همایون غنی زاده)

پیمان معادی به عنوان مشاور فیلمنامه

معادی مشاور فیلمنامه های بسیاری از فیلم های سینمای ایران مثل تهران 1500 بوده است.

لیلیا حاتمی و پیمان معادی

جوایز و افتخارات پیمان معادی

برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین برای نقش آفرینی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هجدهمین جشن سینما برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای نقش آفرینی در « ابد و یک روز » این چهارمین جایزه پیمان مَعادی از جشن منتقدین سینما میباشد.

پرسش و پاسخ

  • پیمان معادی همسر دارد؟
    بله
  • نام همسر پیمان معادی چیست؟
    فرانک قوانلو
  • پیمان معاد چند فرزند دارد؟
    دو فرزند
  • پیمان معادی در چه فیلم هایی بازی کرده است؟
    فیلم های سینمایی پیمان معادی دربارهٔ اِلی جدایی نادر از سیمین خشکسالی و دروغ قصه ها ملبورن عدالت کیفری کمپ ایکس ری آخرین شوالیه ها ابد و یک روز 13 ساعت:سربازان مخفی بنغازی (2016 مایکل بی) 2016 ابد و یک روز 2016 آن شب Window Horses شش زیرزمین بمب؛ یک عاشقانه ناگهان درخت متری شیش و نیم فیلمنامه نویسی پیمان معادی 1. آواز قو (1379) 2. عطش (1382) 3. کما (1382) 4. کافه ستاره (1384) 5. شام عروسی (1385) 6. برف روی کاج ها (1390) 2019 بمب؛ یک عاشقانه پیمان معادی به عنوان طراح لباس 1. عطش (1382) بازیگری پیمان معادی در تئاتر 1. خشکسالی و دروغ (1390) - (محمد یعقوبی) 2. در انتظار گودو (1392) - (همایون غنی زاده) پیمان معادی به عنوان مشاور فیلمنامه
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.