کد خبر : 5232 / /
/

کلیپ جنجالی از تیکه خفن مهران مدیری را میتوانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

مهران مدیری در تاریخ 18 فروردین سال  1346 متولد شد . مهران مدیری در تهران بدنیا آمد. مهران مدیری بازیگر و کارگردان توانای کشورمان است. مهران مدیری دانشگاه را بخاطر حضور در جنگ تحمیلی ناتمام گذاشت، سپس از تئاتر شروع کرد و با کارگردانی درخشید و حالا قدرتمندترین چهره سیاسی فرهنگی ایران است.جالب است بدانید مهران مدیری سید نیز می باشد.

تیکه مهران مدیری به شرکت کننده اش

چکیده بیوگرافی مهران مدیری

نام : مهران

نام خانوادگی : مدیری

تاریخ تولد : ۱۸ فروردین ۱۳۴۶

محل تولد : تهران

فرزندان : فرهاد و شهرزاد

مهران مدیری در ۱۳۴۶ از والدین اراکی درمیدان بروجردی در سر آسیاب دولاب منطقه ای در جنوب تهران به دنیا آمد. او سه برادر بزرگتر از خودش و دو فرزند به نام های فرهاد و شهرزاد دارد.

مهران مدیریت علاوه بر اینکه در حیطه کارگردانی و بازیگری بسیار خوش درخشیده در زمینه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت میکند و از صدای زیبا و دلنشینی نیز برخوردار است .

او همچنین تیتراژ برخی از سریال های خود مانند شب های برره و قهوه تلخ را نیز خودش خوانده است .

امید سلطانی در شبکه ای ماهواره ای اعلام کرد «مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطهٔ خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم». اما مهران مدیری این موضوع را تکذیب کرد.

مهران مدیری دیپلم دارد و دانشگاه را نیمه کاره رها کرده است. از جمله مجموعه های تلویزیونی که وی کارگردانی و بازیگری آنها را برعهده داشته می توان از ساعت خوش، پاورچین، نقطه چین، شب های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مرد ۲ هزار چهره و قهوه تلخ و قلب یخی و سریال خانگی ویلای من سریال هیولا سریال گنج مظفر سریال شوخی کردم  اشاره کرد .

از سن شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ١٣۶٨ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت.

در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. از سال ۱۳۸۹ مدیری سریال قهوهٔ تلخ را تولید و از طریق شبکه توزیع خانگی پخش کرد.

مهران مدیری

مهران مدیری با بازی در سریال باغ گیلاس اولین نقش جدی اش را در تلویزیون بازی کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، این سریال در سال ۱۳۷۲ ساخته و در سال ۱۳۷۳ از تلویزیون پخش شد و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد. داستان باغ گیلاس زندگی دو برادر به نام های محسن با بازی مهران مدیری و امیر با بازی عبدالرضا اکبری را روایت میکند که یک باغ به آن ها به ارث رسیده و بخاطر اختلاف سلیقه در چگونگی استفاده از آن مقابل یکدیگر قرار میگیرند. جمشید مشایخی، نیکو خردمند و دانیال حکیمی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

پرواز ۵۷

او در همان سال مجموعه طنز پرواز ۵۷ را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت، این مجموعه تلویزیونی طنز در سال ۱۳۷۲ ساخته و در دهه فجر همان سال از شبکه اول سیما پخش شد. مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این مجموعه حضور داشت، رضا عطاران، نادر سلیمانی و نصرالله رادش از دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند.

مدیری بعد از ساخت سریال دردسر والدین در سال ۱۳۸۴ طنزی متفاوت به نام شب هایی برره را کارگردانی کرد ، این مجموعه تلویزیونی درباره روستایی خیالی به نام برره است که هر بار اتفاق جدیدی برای ساکنان آن می افتد. اصطلاحات وکلمات جدیدی که توسط نویسندگان این مجموعه ساخته و در سریال به کار برده میشد تا مدتها بر سر زبان مردم بود و به جرات می توان گفت این مجموعه طنز یکی از پر طرفدار ترین و زیباترین طنزهای چند دهه اخیر صدا و سیمای ایران بود.

رفتن از تلویزیون و ورود به شبکه نمایش خانگی

مهران مدیری

 قهوه تلخ

پس از پخش سریال مرد دوهزارچهره در سال ۱۳۸۸، تصمیم مهران مدیری بر ساخت و پخش سریال جدیدی به نام قهوه تلخ برای صدا و سیما بود اما به دلایل نامعلوم با موافقت مسئولان صدا و سیما همراه نشد، از دلایل عدم موافقت به مسائل مالی، محتوا و داستان سریال اشاره شده است. سرانجام در شهریور ۱۳۸۹ این مجموعه در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. این سریال به موفق ترین سریال شبکه نمایش خانگی تبدیل شد و به عنوان پرفروش ترین سریال شبکه نمایش خانگی لقب گرفت. آغاز داستان این سریال در مورد نیما زند کریمی، استاد دانشگاه در رشته تاریخ، شخصی که که در زندگی خود با مشکلات مالی مواجه شده است، می باشد. وی پس از مدتی به این نتیجه می رسد که در ایران به تحصیلات مرتبط به تاریخ اهمیتی داده نمی شود و تصمیم می گیرد به طور کلی تاریخ را کنار بگذارد و سعی می کند همهٔ کتاب هایی که در این زمینه دارد را به کتابخانه اهدا کند. در همین حین با دختری آشنا می شود که به تاریخ علاقه مند است و به پیشنهاد آن دختر به کاخی می رود، در آنجا قهوه ای می نوشد که او را به گذشته می برد.

در نیمه دی ماه ۱۳۸۹ فیلمی از مهران مدیری در حال تقلید برنامه های ماهواره ای در فضای وب، و همچنین به صورت لوح فشرده منتشر شد که به سرعت به یکی از پربازدیدترین لینک ها در محیط وب فارسی و شبکه های اجتماعی تبدیل شد، اما کسی نمی دانست متعلق به کدامیک از آثار مدیری است.

بازیگران سریال ویلای من

در سال ۱۳۹۱ مهران مدیری ساخت مجموعه ای جدید را برای پخش در شبکه نمایش خانگی با نام ویلای من شروع کرد. تیم بازیگران و سازندگان این مجموعه اشتراک زیادی با قهوه تلخ داشت.تولید این مجموعه با سرمایه گذاری مؤسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» از ۲۰ آبان ماه در منطقه ازگل کلید خورد. داستان ویلای من دربارهٔ پیرمردی متمول و بیمار است که تا به حال ازدواج نکرده و هیچ فرزندی ندارد. وکیل درستکار او برای انجام روال قانونی انحصار وراثت با انتشار آگهی در روزنامه از کسانی که او را می شناسند می خواهد خود را معرفی کنند.همانند قهوهٔ تلخ، ویلای من هم از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شد و به تعدادی از خریداران نسخهٔ اصلی این مجموعه، به قید قرعه جوایزی، از جمله سه ویلا در شمال ایران، اهدا شد. این مجموعه در جذب مخاطبان نتوانست به موفقیت قهوه تلخ دست پیدا کند.

ممنوع تصویر شدن مهران مدیری

مهران مدیری

پس از پخش تیزرهای انیمیشن تهران ۱۵۰۰ درسال ۱۳۹۲ با وجود آن که مهران مدیری در نقش یک بازی کرده بود، معلوم شد که هیچ اشاره ای به وی نشده است. تهیه کننده این مجموعه در واکنش به این موضوع عنوان کرد، به دستور بازرگانی صدا و سیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش صدای او و اشاره به نامش ممنوع است.

در دی ماه سال ۱۳۹۲ مهران مدیری ساخت مجموعه جدیدش را با نام شوخی کردم…! آغاز کرد. این سریال برخلاف سریال های قبلی از داستان آیتمی سرچشمه می گرفت و هر قسمت موضوع خاصی داشت و به یکی از معضلات جامعه چنگ می زد.این سریال با طیف وسیعی از بازیگران طنز همراه بود(۶۷ بازیگر). در حالی مهران مدیری در این سریال مجری گری کرد که از آخرین تجربه او در این زمینه در مجموعه طنز ۸۰، دوازده سال گذشته بود. مهران مدیری در سال ۱۳۸۷ در برنامه مثلث شیشه ای زمانی که مجری برنامه، رضا رشیدپور، از وی پرسید که دوست دارد چه کاری بسازد که تا حالا نساخته در پاسخ گفت دوست دارم در آینده کاری بسازم که هم طنز باشد و هم معضلات جامعه را بیان کند حالا به نظر می رسد شوخی کردم همان کاری باشد که مدیری در سال ۸۷ حرفش را می زد.

مهران مدیری در دراکولا

مهران مدیری

در آخرین لحظات سال ۹۲ در شبکه ۳سیما در برنامه ۳ ستاره که مهران مدیری نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال های برره و مرد هزار چهره شده بود در این برنامه حاضر شد و بعد از ۶ سال دوری از تلویزیون دوباره به جعبه جادویی برگشت و دو جایزه دریافت کرد. مهران مدیری در این برنامه گفت در اوایل سال ۹۳ به تلویزیون برمی گردد به سه دلیل:

من فرزند تلویزیون هستم و عمدهٔ زندگیم و همچنین مهمترین آثارم رو در تلویزیون انجام دادم و هیچوقت نمیشه از تلویزیون رفت و برنگشت.

شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه با تلویزیون نیست برای اینکه من یک مخاطب ۷۰ میلیونی رو عوض کردم با یک مخاطب ۳ میلیونی که این منو آزار داده تو این سال ها.

برای این که احساس می کنم مردم به شدت نیاز دارن به حال خوب، خنده، و به لحظات شاد و این تنها کاریه که از دست من بر می آد و فکر می کنم وقتشه برگردم و این وظیفه رو انجام بدم.

مجموعه تلویزیونی در حاشیه با نام سابق «اتاق عمل» ساخت آن به کارگردانی و بازیگری، طراحی صحنه و لباس مهران مدیری از مهر ۱۳۹۳ آغاز شد. از ابتدا با حاشیه هایی (مخالفت گسترده از سوی نهادهای حامی پزشکان) در ساخت همراه بود و مدتی هم ضبط و تصویربرداری آن متوقف شد که بدنبال این حاشیه ها با تغییراتی در متن فیلمنامه از شش فروردین ۹۴ شروع شده است. این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ ۱۳۹۰ و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است.

جواد رضویان و مهران غفوریان و سیامک انصاری به همراه مهران مدیری در درحاشیه 

عطسه

سال ۱۳۹۴ مهران مدیری خبر از سریالی با نام «عطسه» داد. گفته می شد سریال «عطسه» شامل آیتم های مختلف طنز می باشد که دارای موضوعات اجتماعی است و دارای ۱۰ قسمت می باشد که قرار بود در هر بازهٔ زمانیِ مشخص (۲ هفته یکبار) از هفتهٔ اول تیرماه، یک قسمت از آن وارد شبکه نمایش خانگی شود.

دورهمی

مجموعه دورهمی با نام اولیه زعفرون در نوروز ۱۳۹۵ شروع به کار کرد. این مجموعه به سرعت توانست مخاطبان را به خود جذب کند تا جایی که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند به زودی جای خندوانه رامبد جوان را خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ

  • مهران مدیری از همسرش جدا شده است ؟
    بله مهران مدیری از همسرش جدا شده
  • مهران مدیری چند فرزند داردر ؟
    مهران مدیری دو فرزند به نام فرهاد و شهرزاد دارد
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.