کد خبر : 10273 / /
/

در اولین روز معاملات بازار سهام در این هفته، شاخص کل بورس با رشدی ۴۰ هزار واحدی (۲٫۸ درصدی) وارد کانال یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحدی شد.

 

در اولین روز معاملات بازار سهام در این هفته، شاخص کل بورس با رشدی ۴۰ هزار واحدی (۲٫۸ درصدی) وارد کانال یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحدی شد.

در اولین روز معاملات بازار سهام در این هفته، شاخص کل بورس با رشدی ۴۰ هزار واحدی (۲٫۸ درصدی) وارد کانال یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحدی شد. رشد ۲٫۸ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن هم وضعیت مشابهی را به ثبت رساند و ۲٫۴ درصد رشد کرد.

رشد امروز شاخص کل در حالی رخ داد که کارشناسان بازار سهام، علت اصلی صعود شاخص را تغییرات اساسی در مناصب سازمان و کاهش ترس سهامداران می‌دانند.

سبزپوشی اکثر گروه‌ها و تشکیل صف خرید در نمادهای بزرگ موجب شد تا ارزش معاملات امروز رشد چشمگیری نداشته باشد. امروز ارزش کل معاملات بورس بیش از پنج هزار میلیارد تومان بود.

سه نماد فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مجموع حدود ۹ هزار واحد بر شاخص تاثیر داشتند. سه گروه فراورده نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و روی هم رفته یک چهارم از کل ارزش معاملات را به ثبت رساندند. سه نماد شپنا، کمند و پالایش هم بیشترین ارزش معاملات بورس را داشتند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.