کد خبر : 10530 / /
/

سوالات برخی از مخاطبان باعث شده بود تجارت‌نیوز گزارشی درباره نحوه ابطال کارت سوخت و صدور کارت سوخت جدید منتشر کند. حالا به چند سوال مخاطبان پاسخ می‌دهیم:

 

با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برخی از مخاطبان درباره فرایند صدور کارت سوخت سوالاتی پرسیده بودند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ دادیم.

سوالات برخی از مخاطبان باعث شده بود تجارت‌نیوز گزارشی درباره نحوه ابطال کارت سوخت و صدور کارت سوخت جدید منتشر کند. حالا به چند سوال مخاطبان پاسخ می‌دهیم:

چرا بعد از تعویض پلاک، کارت سوخت به ماشین تعلق نمی‌گیرد؟

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی به این پرسش این گونه پاسخ می‌دهد: کارت سوخت جزو مدارکی است که باید هنگام نقل و انتقال خودرو به خریدار تحویل داده شود. در غیر این صورت، خریدار باید با مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست المثنی و کارت جدید سوخت جدید دهد.

برای دریافت کارت سوخت به چه مدارکی نیاز داریم؟

بیمه‌نامه یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت است. بقیه مدارکی که برای دریافت کارت سوخت به آن احتیاج پیدا می‌کنید عبارت از اصل و کپی کارت خودرو، شناسنامه یا کارت ملی مالک خودرو، شماره ملی مالک خودرو، بیمه‌نامه خودرو و آدرس کامل پستی به همراه کد پستی است.

گفتنی است که حضور مالک خودرو در این مرحله ضروری است. مالک خودرو با پرداخت پرداخت فیش ۱۰ هزار تومانی به حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مراحل صدور کارت سوخت مفقود شده را با موفقیت به پایان می‌رساند.

آیا می‌توان بدون مراجعه به پلیس +۱۰، درخواست صدور کارت سوخت داد؟

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سه راه غیرحضوری دیگر برای درخواست صدور کارت سوخت دارد. مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه با سایت mob.gov.ir، یا شماره‌گیری کد (#۴*) درخواست خود را غیرحضوری ثبت کنند. مراجعه به اپلیکیشن دولت همراه هم یکی ازراه‌های درخواست صدور کارت سوخت است.

سهمیه سوخت هر خودرو تا شش ماه در کارت سوخت مالک خودرو ذخیره می‌شود و پس از آن این سهمیه می‌سوزد. سهمیه بنزنی برای هر خودروی سواری شخصی، ۶۰ لیتر است و تا ۶ ماه اعتبار دارد.

قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.