کد خبر : 10631 / /
/

صبح امروز سامانه سوخت کشور دچار مشکل شد و رانندگان مجبور شدند در صف‌های طولانی بمانند و بنزین آزاد بزنند.

 

صبح امروز سامانه سوخت کشور دچار مشکل شد و رانندگان مجبور شدند در صف‌های طولانی بمانند و بنزین آزاد بزنند. عده‌ای گمان می‌کردند که شاید کشور با کمبود سوخت مواجه باشد اما هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: ما کمبود بنزین نداریم بلکه سامانه هوشمند سوخت در سراسر کشور هک شد و این مشکل به وجود آمد.

صبح امروز سامانه سوخت کشور دچار مشکل شد و رانندگان مجبور شدند در صف‌های طولانی بمانند و بنزین آزاد بزنند.

عده‌ای از کاربران شبکه‌های مجازی پیش‌بینی کرده بودند که احتمالا قرار است مانند دفعه قبل، بنزین گران شود. گفتنی است وزیر کشور ساعاتی بعد از این ماجرا، شایعه گرانی بنزین را رد کرد. او تاکید کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

با این حال به نظر می‌رسد کاربران شبکه‌های مجازی همچنان نگران هستند و یادآوری می‌کنند دفعه پیش هم مسولان کشور گفته بودند قرار نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند اما بنزین به یک‌باره گران شد.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی در همین باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: دلیل تعطیلی پمپ بنزین‌ها نه افزایش قیمت بنزین است و نه به دلیل کمبود بنزین. مشکل ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه می‌دهد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به زودی رفع می‌شود و هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

او با تایید حمله سایبری بیان می‌کند: سامانه بنزین امروز هک شده است. کارت رانندگان در پمپ‌بنزین خوانده نمی‌شود و به همین دلیل این مشکل پیش آمده. مساله حمله سایبری است نه کمبود بنزین.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران حمله سایبری را رد کرده است.

بیگی‌نژاد در ادامه افزایش قیمت بنزین و کمبود آن را تکذیب می‌کند: قیمت بنزین قرار نیست گران شود و مردم نباید نگران افزایش قیمت بنزین باشند.

این عضو کمسیون انرژی اظهار می‌کند: تنظیمات سیستم و سامانه به هم خورده و نمی‌توان از کارت‌ها استفاده شود. ما به قدری مازاد بنزین داریم که بنزین هم صادر می‌کنیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.