کد خبر : 10693 / /
/

قیمت طلا در بازار آزاد پنجشنبه ۶ آبان، با ۲۰۰ تومان افزایش، به گرمی یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد دیروز ۶ آبان با با ۴۹ هزار تومان کاهش، ۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان بود.

 

طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۶ آبان، با ۲۰۰ تومان افزایش، گرمی یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه امامی نیز با ۴۹ هزار تومان کاهش، به ۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان رسید.

 قیمت طلا در بازار آزاد پنجشنبه ۶ آبان، با ۲۰۰ تومان افزایش، به گرمی یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد دیروز ۶ آبان با با ۴۹ هزار تومان کاهش، ۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان بود.

براساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۰ دلار و ۱۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۹۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

کاهش هزینه نگهداری طلا

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایینترین حد دو هفته اخیر ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

عاملی که از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرد، شاخص دلار بود که ۰.۱ درصد افت کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می‌کند.

افزایش خرید طلا

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون گفت: ما شاهد خرید بیشتری در بازار طلا هستیم و این امر تا حدودی به دلیل انتظار برای قیمت‌های بالاتر است.

سرمایه‌گذاران منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز جاری و نشست بانک مرکزی آمریکا در سوم نوامبر هستند. بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی تسهیلی خود را حفظ و پیش‌بینی کرد که «تورم حداقل به مدت دو سال آینده پایین»، هدف این بانک مرکزی می‌ماند.

گزارش شورای جهانی طلا

بر اساس گزارش رویترز، شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضا برای این فلز ارزشمند در سه ماهه سوم کاهش یافت و به پایین‌ترین حد از ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ رسید. مجموع تقاضا برای طلا در فاصله ژوییه تا سپتامبر ۸۳۱ تن بود که در مقایسه با ۸۹۴.۴ تن در سال ۲۰۲۰ و ۱۰۸۴.۹ تن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ کاهش داشت. این آمار ادامه تاثیر پاندمی کرونا را نشان داد.

با این حال شورای جهانی طلا انتظار دارد تقاضای فیزیکی در هند در سه ماهه چهارم قویتر شود.

معامله‌گران؛ در انتظار حرکتی جدید

اگرچه معاملات در روز گذشته روند صعودی داشت اما صعود چشمگیری به ثبت نرسید چرا که معامله‌گران در انتظار یک حرکت جدید برای بازار فلزات گرانبها هستند.

بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۴.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۸.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۱۲ دلار در هر اونس به قیمت ۲۴.۲۰ دلار در هر اونس معامله شد.

روند کاهشی شاخص دلار آمریکا

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا روند کاهشی در پیش گرفت. قیمت نفت خام هم نسبت به روزهای گذشته کاهشی شد و هر بشکه نفت خام به قیمت ۸۲.۵۰ دلار معامله شد.

همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز با در پیش گرفتن روند کاهشی به محدوده ۱.۵۹۳ درصدی رسید.

روند کاهشی بازارهای جهانی سهام

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند کاهشی داشتند. در ایالات متحده اما هر از سه شاخص اصلی، دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی روند نزولی داشته و شاخص نزدک بدون تغییر نسبت به معاملات روز گذشته بسته شد.

این در حالی است که شاخص‌های سهام نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه اکتبر، روند صعودی چشمگیری داشته‌اند. به نظر می‌رسد خوش‌بینی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از انتشار گزارش درآمد سه ماهه سوم شرکت‌ها باشد که از دو هفته قبل تاکنون ادامه یافته است.

کاهش رشد اقتصادی چین

با این حال به زعم بسیاری از تحلیل‌گران، کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با فشار بیش از حد بخش مسکن و احیای موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در برخی از بخش‌های این کشور و همچنین بحران انرژی که باعث کمبود مواد خام کلیدی شده است، می‌تواند بر روند حرکت بازارهای مالی تاثیرگذار باشد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه‌مدت برخوردار است. این در حالی است که روند صعودی چهار هفته‌ای هم در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است.

هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۱۱.۵۰ دلار در هر اونس است.

سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۸۳ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس عنوان شده است (اقتصاد آنلاین).

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.