کد خبر : 10711 / /
/

مرسدس بنز چند وقتی است که اقدام به ساخت خودروهای برقی کرده است که از جمله آنها می توان به کراس اوور شاسی بلند EQA اشاره کرد که قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

جدیدترین خودروی تمام الکتریکی جدید مرسدس بنز با نام EQA ۲۰۲۲ است. این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد که قرار است در سال 2022 وارد بازار شود.

ورود خودروی جدید مرسدس بنز 

 مرسدس بنز چند وقتی است که اقدام به ساخت خودروهای برقی کرده است که از جمله آنها می توان به کراس اوور شاسی بلند  EQA اشاره کرد که قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. این خودرو تمام الکتریکی جدید، بر اساس کلاس GLA ساب کامپکت معمولی ساخته شده است.

این خودرو به دلیل اینکه قرار است زیرمجموعه ای از خودرو مرسدس EQ باشد (که مدل‌های کاملاً الکتریکی تولید می‌کند)، انتظار می‌رود EQA اواخر امسال وارد مرحله تولید شود. مرسدس تاکنون فقط اطلاعاتی محدود در مورد این خودرو جهانی منتشر کرده است و گفته است تنها بازاری که اکنون برای آن در نظر گرفته شده است، بازار آمریکاست.

نیرو از یک پیشرانه تمام الکتریکی گرفته شده است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت در مدل‌های محرک جلو و ۲۶۸ اسب بخار در نسخه‌های چهار چرخ متحرک تولید می‌کند که هر 2 مدل نیرو از یک بسته باتری که زیر خودرو نصب شده است، تامین می کنند. اگر EQA ۲۰۲۲ به نمایشگاه‌های آمریکا راه پیدا کند، یک مدل کاملاً جدید و نقطه ورود به پیشنهادات شاسی بلندهای برقی این شرکت خواهد بود.

  مرسدس تخمین می‌زند که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو ۸.۹ ثانیه باشد که بالا نیست. به جز چند رنگ رزگلد و تزئینات دیگر، فضای داخلی EQA اساساً مشابه GLA است، این بدان معناست که پنج صندلی با فضای بار مناسب در داخل ارائه می شود.

مرسدس بنز EQA 2022 با هر مرتبه شارژ حدودا ۴۲۰ کیلومتر را طی می کند و این کارخانه خودروسازی هم‌اکنون در حال کار بر روی یک خانواده کامل از EQA است که در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند.  علاوه بر این، برنامه ساخت یک نسخه ویژه با بُردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر هم وجود دارد.

مرسدس برای اینکه بسته باتری را جای دهد مجبور شده کمیکف کابین و کف بار را فشرده کند و در نتیجه باعث کاهش فضا شده است به این معنی که مسافران صندلی عقب مجبور می‌شوند در موقعیت صندلی کمتری نسبت به GLA معمولی قرار بگیرند. اکنون مطمئن نیستیم که محفظه بار چقدر کوچکتر است، اما آنطور که نشان می دهد می توان شش چمدان دستی را در پشت صندلی عقب GLA۲۵۰ قرار داد.

جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس بنز MBUX است، که در EQA به کار برده شده است. این صفحه نمایش لمسی، فرمان صوتی و کنترل‌های فرمان برای عملکرد‌های صوتی، ناوبری و سایر عملکرد‌های خود ارائه می‌دهد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.