کد خبر : 10965 / /
/

در شش روز اخیر بازار خودرو وارد کانال قیمتی عجیبی شد و به نوعی رکورد قیمت پراید شکست. اما چرا خودرو در بازار ایران گران شد؟

قیمت خودرو با افزایش شدید در روزهای گذشته مواجه شد. قیمت خودرو بالا رفته است. قیمت خودرو باعث شد بازار خودرو راکد شود. قیمت خودرو بستگی به شرایط سیاسی کشور هم دارد. قیمت خودرو بعد از اعلام آزادسازی واردات مدتی کاهش یافته بود.

مذاکرات، بازار خودرو را راکد کرده، هر چند بازار خودرو قفل است و خریدار و فروشنده‌ای وجود ندارد اما گویا ابهامات و عدم تصمیم‌گیری درباره واردات، قیمت خودرو را در بازار ایران بالا برده است. آیا روند افزایشی قیمت خودرو تا پیش از مذاکرات ادامه‌ دارد؟

در شش روز اخیر بازار خودرو وارد کانال قیمتی عجیبی شد و به نوعی رکورد قیمت پراید شکست. اما چرا خودرو در بازار ایران گران شد؟

فعالان بازار می‌گویند دو عامل در افزایش قیمت خودرو نقش داشته است. نخستین عامل کاهش عرضه خودروهای ایرانی بوده و دومین عامل، ابهامات درباره آینده واردات خودروهای خارجی که بازار خودرو را با سردرگمی مواجه کرده است.

قیمت خودروهای ایرانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیبا صندوق‌دار پلاس مدل ۱۴۰۰ نسبت به تیبا صندوق‌دار پلاس مدل ۹۹ ، ۱۵میلیون تومان گران‌تر معامله می‌شود و ۱۶۸میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل ۱۴۰۰ نیز به ۱۶۴ میلیون تومان رسیده است و همچنین تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل ۹۹ در رنج قیمتی ۱۵۷میلیون تومان معامله می‌شود.

در همین حال رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با اشاره به پیش‌بینی خود درباره آینده بازار خودرو می‌گوید: رکود تورمی در بازار خودرو حکم‌فرما شده است. پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و پیش از مذاکرات روند رشد قیمت خودرو به طور موقت متوقف شود.

حمیدرضا حیدری در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد: البته یک فاکتور اساسی در قیمت خودروهای ایرانی قیمت دلار است. چنانچه قیمت دلار رشد چشمگیری نداشته باشد قیمت خودروها نوسان اندکی دارد.

قیمت خودرو

پیش بینی های مهم و اساسی از قیمت خودرو تا پایان سال

در حالی که وزیر صمت وعده داده قیمت خودرو تا پایان امسال کاهش پیدا کند اما رئیس سازمان بورس از رشد منطقی قیمت خودرو درب کارخانه خبر داده است.

در همین حال در هفته اخیر برخی رسانه‌ها از افزایش قیمت پراید و عبور آن از مرز ۱۶۰ میلیون تومان خبر دادند. تا پایان امسال ممکن است بازار خودرو چه وضعیتی داشته باشد؟

میلاد صادقی، کارشناس بازارها اخیرا گفته بود: احتمالا تا پایان امسال قیمت خودرو متناسب با نوسان قیمت دلار در حد چهار تا پنج درصد ممکن است نوسان داشته باشد. اما با ریزش دلار ممکن است خودرو هم در بازار ارزان شود که البته قیمت خودرو درب کارخانه ارزان نخواهد شد.

مجتبی دیبا، دیگر کارشناس بازارها نیز مانند صادقی پیش‌بینی رشد قیمت خودرو در حد نهایت پنج درصد و متناسب با رشد قیمت دلار را مطرح کرده بد.

نیما آگاهی، یکی دیگر از کارشناسان بازارها هم درباره آینده خودرو گفت بود: قیمت خودرو داخلی همچنان گران می‌شود اما قیمت خودرو خارجی بعید است ارزان شود و علت آن هم به افزایش احتمالی نرخ دلار برمی‌گردد.

اجاره ۳۰ میلیونی این خودروها در ایران؛ تنها برای یک شب!

قیمت اجاره ماشین‌ها به‌شدت بالا رفته و ماشین‌های خوب برای ۲۴ ساعت دیگر کمتر از دو میلیون تومان پیدا نمی‌شود. حالا ماشین‌های آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند. مثلا لامبورگینی هوراکان برای یک شبانه‌روز ۳۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

دیدن ماشین‌ های آمریکایی یا ماشین‌هایی با موتورهای قوی و برندهای خاص در شهرهای بزرگ ایران تقریبا غیرممکن است؛ به جز در مواردی که به اصطلاح گذر موقت هستند و برای مدت کوتاهی اجازه دارند در خیابان‌های شهرها بچرخند. اما در جزیره کیش همه‌ چیز فرق دارد. در کیش می‌توانید ماشین‌هایی را ببینید که در بازی‌های کامپیوتری با آنها آشنا شده‌ایم.

می‌توان گفت یکی از جذابیت‌های کیش برای گردشگران اجاره ماشین‌های لاکچری است. البته مدت نسبتا طولانی است که ماشین‌های جدید وارد کیش نشده‌اند. کیش و سایر مناطق آزاد به دلیل داشتن امکاناتی که می‌تواند باعث جذب توریست و گردشگر بیشتر به سمت این مقاصد باشد، همواره مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. اما بیشتر این جذابیت‌ها و تفاوت‌ها تا قبل از مشکلات ارزی و تحریم‌ها بود. این‌ روزها کیش و قشم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از قیمت بالای هواپیما تا نبود

قیمت خودرو| افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی در کیش

در کنار تمام مشکلاتی که برای جزیره کیش به وجود آمده است، افزایش قیمت‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی مشکلات زیادی برای مردم این مناطق و حتی گردشگران ایجاد کرده است. برای مثال در سال ۹۹ نرخ ورودی در مسیرهای سطح شهر از ساعت شش صبح تا ساعت ۲۴ مبلغ ۱۰ هزار تومان بود اما این قیمت در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است یا در سال ۹۹ نرخ ورودی فرودگاه به تمام نقاط شهر ۲۵ هزار تومان بود که این قیمت در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. معمولا قیمت تاکسی‌ها در جزیره کیش به نسبت سایر شهرها گران‌تر بود اما توریست‌ها برای چند روز هم ترجیح می‌دادند با ماشین خودشان در جزیره باشند و به همین خاطر اجاره ماشین در جزیره کیش برای گردشگران به‌صرفه‌تر بود. قیمت اجاره ماشین‌ها دو، سه سالی می‌شود که دیگر برای هر خانواده‌ای منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل بازار اجاره ماشین به‌شدت خراب است.

حتی اگر حجم پروژه هات زیاده با نرم افزار فرداد خیالت راحته کافیه کلیک کنی

شگفت‌انگیزهای امروز رو دیدی؟

علی درباره قیمت‌های اجاره ماشین برای ۲۴ ساعت می‌گوید: «قیمت اجاره ماشین‌ها به‌شدت بالا رفته و ماشین‌های خوب برای ۲۴ ساعت دیگر کمتر از دو میلیون تومان پیدا نمی‌شود. حالا ماشین‌های آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند. مثلا لامبورگینی هوراکان برای یک شبانه‌روز ۳۰ میلیون تومان یا جگوار نزدیک به پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شوند.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.