کد خبر : 11048 / /
/

شماری از معامله‌گران باور دارند که وضعیت آتی بازار سکه به روند قیمت دلار بستگی دارد.

 

در ادامه روند رو به رشد قیمت سکه که از شنبه آغاز شد، دیروز یکشنبه ۱۶ آبان نیز قیمت انواع سکه افزایش یافت. همچنین قیمت طلا افزایشی بود. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، رشد قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد میزان خریدها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. فلز گران‌بهای داخلی دیروز از مرز ۱۲ میلیون تومانی عبور کرد و با ۱۸۰ هزار تومان افزایش به بهای ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. سکه در صورتی که از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند، حتی با فشار تقاضای بیشتری مواجه خواهد شد. با این حال، در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی از مقاومت یاد شده عبور نکند، امکان برگشت سکه به ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی وجود خواهد داشت. سکه در ۲روز ابتدایی هفته جاری نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رسانده و ممکن است برخی معامله‌گران بخواهند از خریدهای قبلی خود سودگیری کنند.

در این میان شماری از معامله‌گران باور دارند که وضعیت آتی بازار سکه به روند قیمت دلار بستگی دارد. برخی فعالان باور دارند در صورتی که دلار به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی برود، سکه امامی نیز به روند افزایشی ادامه خواهد داد. با این حال، برگشت اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان می‌تواند قدرت نیروهای کاهشی در بازار سکه را بیشتر کند.

در این میان برخی از سکه‌بازان نیز نگاه ویژه‌ای به رفتار اونس طلا در هفته جاری دارند. در صورتی که اونس طلا بتواند به بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار برود، قدرت افزایشی‌های بازار سکه بیشتر نیز خواهد شد. افزایش اونس طلا در ۲ روز انتهایی هفته گذشته یکی از مهم‌ترین دلایل تقویت قیمت سکه در ابتدای هفته جاری بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.