کد خبر : 11115 / /
/

معاون فنی گمرک، از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خبر داده و گفته از امروز (۱۸ آبان ماه) محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور ترخیص و وارد بازار می‌شود.

 

قیمت برنج ایرانی در بازار به ۶۰ هزار تومان رسیده است. اما فعالان بازار وعده می‌دهند که قیمت برنج از ماه آینده ارزان شود. دلیل آن هم لغو ممنوعیت واردات برنج به کشور است.

همه ساله در فصل برداشت برنج داخلی، واردات برنج به کشور ممنوع می‌شود. این ممنوعیت اگرچه برای حمایت از کشاورزان وضع می‌شود اما امسال سبب افزایش چشمگیر قیمت برنج شد.

چراکه هم واردات برنج کم شد و هم بی‌آبی تولید محصول داخل را کاهش داده بود. نتیجه این بود که قیمت برنج ایرانی در بازار به بالای ۶۰ هزار تومان رسید و قیمت انواع برنج خارجی هم صعودی بود.

حالا معاون فنی گمرک، از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خبر داده و گفته از امروز (۱۸ آبان ماه) محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور ترخیص و وارد بازار می‌شود.

کاهش قیمت برنج از آذر امسال

اما آیا رفع ممنوعیت واردات، قیمت برنج را کاهش می‌دهد؟

آنگونه که معاون گمرک خبر داده قرار است ۱۵ هزار تن برنج وارداتی که پیش از این وارد و در گمرک دپو شده بودف اکنون وارد بازار شود. از طرف دیگر ۸۵ هزار تن برنج در فصل ممنوعیت واردات به کشور وارد شده که این میزان هم امکان ترخیص دارد.

بر این اساس فعالان بازار برنج امیدوارند که قیمت برنج از ابتدای آذرماه کمتر شود. پیش از این مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج  گفته بود از ابتدای آذر قیمت برنج ارزان می‌شود.

او وعده داده که قیمت برنج خارجی تا ۸ هزار تومان ارزان شود و به تناسب آن، قیمت برنج ایرانی هم به مرور کمتر شود.

قیمت برنج چقدر است؟

اما قیمت برنج اکنون در بازار چقدر است؟ آنگونه که دبیر انجمن واردکنندگان برنج خبر داده قیمت برنج خارجی قبل از این حدود ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان بود. اما در ماه‌های اخیر قیمت برنج خارجی به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده. حالا دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفته احتمالا قیمت برنج ۸ هزار تومان ارزان شود.

قیمت برنج ایرانی هم در بازار به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده و حالا پیش‌بینی می‌شود قیمت برنج ایرانی هم کمی کمتر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.