کد خبر : 11140 / /
/

بازار ارز در روز سه شنبه نوسان خاصی نداشت و قیمت دلار روی 28 هزار تومان معامله شد .

 

بازار ارز در روز چهارشنبه19 آبان 1400 درحالی ممکن است بدون حرکت خاصی دنبال شود که بیشترین اخبار و حاشیه ها پیرامون بازار خودرو است.

بازار ارز در روز سه شنبه نوسان خاصی نداشت و قیمت دلار روی 28 هزار تومان معامله شد و سکه هم در همان کانال 12 میلیون تومان دنبال شد. به نظر می رسد با توجه به رفتار بازیگران بازار، قیمت ها روز چهارشنبه مسیر کاهشی را دنبال می کند و همین مسئله در هر صورت ممکن می تواند جهت حرکت بازارها از جمله سهام را با تردید روبه رو کند. سیگنال دهی قیمت دلار باعث شده روز چهارشنبه بازار در یک وضعیت آرام دنبال شود.

بازار سهام: حرکت رو به جلو شاخص در روز آخر 

بازار سهام روز چهارشنبه هم به احتمال زیاد با حرکت روبه جلوی شاخص مواجه خواهد شد. در این روز فشار عرضه ها به دلیل روز پایانی کاری هفته معمول و طبیعی است اما به نظر می رسد بیشترین فشار سمت تقاضا روی یکی از گروه های بورسی خواهد بود که البته می تواند کلیت بازار را با خود مثبت کند.

  اخبار مهم برای خودرویی ها

در بازار خودرو، رصد قیمت ها نشان می دهد که همچنان قیمت دو کارخانه ایران خودرو و سایپا با تحرکات مثبت قیمتی روبه روست. البته خبر مربوط به حذف قیمت گذاری دستوری از صنعت خودرو و اعلام قیمت های جدید دو کارخانه ایران خودرو و سایپا در اعلامیه های جدیدشان همزمان با فروش های فوق العاده گمانه زنی ها در این خصوص را بسیار تقویت کرده است.

اگرچه دولت برای حذف قیمت گذاری دستوری خودروسازان را الزام کرده که هم تولید خود را رشد دهند و هم اینکه قیمت تمام شده خودرو را تا پایان سال پایین بیاورند. ایران خودرو از رشد 20 درصدی از هفته آینده خبر داده و سایپا هم با اعلام قیمت های جدید به استقبال حذف قیمت گذاری دستوری رفته است.

دو شرکت خودروساز بورسی ایران خودرو و سایپا نیز از از حذف شرط سند در رهن در طرح های فروش هایشان خبر دادند و اعلام کردند: از هفته آینده به فروش خودرو با سند آزاد اقدام خواهیم کرد و مالکان خودروهای فروش رفته در طرح های گذشته نیز می توانند از طریق نمایندگی‌ها نسبت به فک رهن اسناد خودرو اقدام کنند. از نگاه ناظران همه این اخبار مقدمات اصلاح در ساختار صنعت خودروسازی کشور است.

بازار مسکن:  ثبت نام مجردها در بازار

در بازار مسکن فعلا مهمترین اخبار در شرایط رکودی بازار حول موضوع تولید نهضت ملی می چرخد. براساس و نظر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که در تازه ترین اظهار نظر به این موضوع پرداخته، امکان ثبت‌نام افراد مجرد در نهضت ملی مسکن بدون محدودیت سنی است. به گفته وزیر راه و شهرسازی قرار است دوشنبه آینده جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در این باره برگزار ‌شود و با شرط اینکه در زمان تحویل متقاضیان متاهل شوند، می‌توانند در نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید)‌ ثبت‌نام کنند.

بازار ارز دیجیتال: دوباره روز تاریخی شد

در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین و اتریوم امروز رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساندند. بیت کوین از ابتدای نوامبر (10آبان) تا به امروز جهش خیره کننده 11 درصدی را به ثبت رسانده است.تحلیل‌گران معتقدند ارزهای دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و در کنار طلا به عدم اطمینان و فشارهای تورمی که بر اقتصاد جهانی حاکم است واکنش مثبت نشان می‌دهند. پیش تر تحلیل‌گران علت اصلی رشد قیمت این دو ارز دیجیتال مهم را ترس از فشارهای تورمی عنوان کرده بودند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.