کد خبر : 11292 / /
/

سکه طی چند روز گذشته در سایه کاهش دلار در بازار داخلی و افت اندک اونس طلا در معاملات بازار جهانی کاهشی شد

 

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج ماه گذشته که روز جمعه ثبت کرده بود، فاصله گرفت. روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی نیز مشابه طلای جهانی کاهشی بود.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج ماه گذشته که روز جمعه ثبت کرده بود، فاصله گرفت. روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی نیز مشابه طلای جهانی کاهشی بود.

سکه طی چند روز گذشته در سایه کاهش دلار در بازار داخلی و افت اندک اونس طلا در معاملات بازار جهانی کاهشی شد و از رکوردشکنی‌های خود عقب رانده شد. با تداوم سیر نزولی محرک‌های سکه و طلا، قیمت سکه امامی نیز افت قیمتی را تجربه کرد؛ تا جایی که سطح حساس ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومانی را از دست داد.

این روزها که شاهد افزایش چشمگیر اونس طلا هستیم و در کنار آن، دلار با ابهامات زیادی در خصوص تعیین روند خود دست و پنجه نرم می‌کند، حباب سکه نیز روند متعادلی را در پیش گرفته است. یکی از عواملی که موجب شد خریداران سکه، روز دوشنبه تمایل زیادی به خرید نداشته باشند، هراس از رفتار آتی قیمت دلار بود. در واقع، سکه به خاطر هراس از افت قیمت دلار و ادامه نوسان کاهشی اونس طلا با رفتار محتاطانه بازیگران مواجه شد.

نوسان کاهش قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج‌ماه گذشته که روز جمعه ثبت شد، فاصله گرفت. به این ترتیب هر اونس در (ساعت ۱۶) نخستین روز کاری هفته تغییر مسیر داد و در سیر کاهشی به سطح ۱۸۶۲دلار رسید. به گفته کارشناسان تا زمانی که سطح قیمتی ۱۸۸۰دلار شکسته نشود، رشد قیمت طلا تحت‌تاثیر دلار قوی‌‌‌تر، بازده بالاتر اوراق قرضه کوتاه‌مدت خزانه آمریکا و احتمال بالاتر رفتن بازده اوراق بلندمدت در صورت آغاز زودتر از موعد افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا محدود خواهد شد. آمار تورم از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرده است، با این حال ممکن است قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را به سوی مرز ۱۷۰۰دلار دنبال کنند؛ زیرا افزایش تورم، روند تحکیم سیاست پولی را سرعت می‌بخشد.(دنیای اقتصاد)

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: تا زمانی که بالای محدوده ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۰ دلار شکسته نشود، رشد قیمت طلا تحت تاثیر دلار قوی‌تر، بازده بالاتر اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه آمریکا و احتمال بالاتر رفتن بازده اوراق بلندمدت در صورت آغاز زودتر از موعد افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا محدود خواهد شد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت اما از بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، اختلاف چندانی نداشت. دلار قوی‌تر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می دهد.

نیل کاشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس روز یکشنبه گفت: تورم بالاتر در چند ماه آینده را پیش بینی می کند اما هشدار داد بانک مرکزی آمریکا نباید به تورم بالاتر واکنش نشان دهد زیرا احتمالا فشارهای تورمی موقتی خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.