کد خبر : 11494 / /
/

قیمت موبایل برای مصرف‌کننده گران شده است اما گویا شرکت‌های اصلی واردکننده موبایل‌ها را با ضرر به واحدهای صنفی می‌فروشند. آیا موبایل گران شده است؟

اختلال در روند ثبت سفارش موبایل باعث شده واردات موبایل به کشور کندتر از رویه قبل شود. هرچند فعالان بازار می‌گویند قیمت موبایل در عرضه بالا رفته است اما سخنگو انجمن واردکنندگان می‌گوید: شرکت‌های واردکننده با ضرر موبایل‌ها را می‌فروشند.

قیمت موبایل برای مصرف‌کننده گران شده است اما گویا شرکت‌های اصلی واردکننده موبایل‌ها را با ضرر به واحدهای صنفی می‌فروشند. آیا موبایل گران شده است؟

موبایل لقب صدرنشین کالاهای وارداتی از حیث ارزش را به خود اختصاص داده است. خبرگزاری مهر خبر داده که طی یک ماه گذشته با کاهش واردات این کالا به کشور شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در مدل‌های مختلف بوده‌ایم.

البته گفته شده افزایش قیمت برخی مدل‌ها لزوما به میزان واردات آنها مربوط نبوده اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت‌های بازار ناشی از واردات اندک این کالا است.

علت وقفه در واردات موبایل چیست؟ سخنگو انجمن موبایل به تجارت‌نیوز توضیح داد: در چند وقت اخیر واردکنندگان با مشکل در تخصیص و ثبت سفارش مواجه شدند. ابتدا علت این وقفه در واردات یک مشکل سیستمی بود حالا تبدیل شده به یک مشکلی که ماهیتش هنوز برای واردکنندگان مشخص نیست.

محمدرضا عالیان گفت: این اتفاق‌های جدیدی که در روند زنجیره تامین تا عرضه به وجود آمده در حال بررسی است. احتمالا یک وقفه‌ای در ثبت سفارش ایجاد شود که روند واردات را اندکی کُند می‌کند.

او اظهار کرد: با اختلال‌های پیش آمده اینکه در سطح بازار چه اتفاقی افتاده، ما قادر به اظهار نظر نیستیم و خود فروشندگان باید پاسخگو باشند. ممکن است عده‌ای ادعا کنند قیمت موبایل افزایش پیدا کرده است این در حالی که قیمت‌ها در یک ماه اخیر در سطح عمده فروشی به حداقل رسیده است.

قیمت موبایل با دوبی همخوانی ندارد

عالیان ادامه داد: قیمت موبایل در ایران با کشورهای مبدا هم‌خوانی ندارد. شرکت‌های واردکننده برخی موبایل‌ها را با ضرر می‌فروشند. در بازه زمانی کنونی هیچ منطقی هم مبنی بر عدم فروش موبایل توسط شرکت‌های واردکننده وجود ندارد.

او بیان کرد: اکنون واردکنندگان روزهای سختی دارند. بعد از قانونی شدن واردات، شرکت‌ها رقابتی شدن و کالاهای خود را با کمترین قیمت می‌فروشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.