کد خبر : 11506 / /
/

رئیس سازمان غذا و دارو امروز اعلام کرد: سیاست دولت و وزارت بهداشت، ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی است.

برخلاف این که روز گذشته خبر حذف دارو از لیست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی منتشر شد، اما امروز رئیس سازمان غذا و دارو از ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

 

رئیس سازمان غذا و دارو امروز اعلام کرد: سیاست دولت و وزارت بهداشت، ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی است.

بهرام دارایی در این خصوص گفته است: برای آزاد کردن ارز این بیماری‌ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه‌ها بدهد و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند.

موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و تجهیزات، عدم هماهنگی بین نهادهای دولتی را نشان می‌دهد؛ چرا که تا پیش از دیروز موضع قطعی دولت این بود که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دو قلم کالا گندم و دارو باقی بماند.

در واقع هیچگاه دولت یا مجلس اعلام نکرده که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات بخش دارو و تجهیزات حذف می‌شود. مجلس هم با اعلام مخالفت برای حذف ارز ترجیحی، عنوان کرد این کار باعث شوک قیمتی شدید در کالاهای اساسی از جمله غذا و دارو خواهد شد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.