کد خبر : 11854 / /
/

سکه امامی دیروز توانست وارد کانال جدیدی شود.

 

 

بازار طلا و سکه روز شنبه پس از پشت سر گذاشتن فشارهای هیجانی واردشده از سوی اخبار برجامی و نوسانات اونس طلا در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون»، افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

قیمت طلا و سکه وارد کانال جدید شد

 سکه امامی دیروز توانست وارد کانال جدیدی شود. سکه که روز پنج‌شنبه در کانال ۱۲‌میلیون تومانی قرارداشت، روز شنبه ۳۵۰ هزارتومان رشد قیمت را به ثبت رساند و در کانال ۱۳‌میلیون تومانی قرار گرفت. این بالاترین قیمتی بود که فلز گرانبهای داخلی در سال ۱۴۰۰ تجربه کرده بود.

به گفته تحلیلگران فنی در صورتی که فلز گرانبهای داخلی بالای مرز یاد شده باقی بماند، احتمال حضور خریداران بیشتر در بازار وجود خواهد داشت. با این حال، رشد قیمت سکه بیشتر به خاطر افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. در چنین شرایطی در صورت برگشت دلار از کانال ۳۰‌هزار تومان می‌توان انتظار نزول سکه به زیر کانال ۱۳‌میلیون تومانی را داشت.

قیمت طلا و سکه بعد از خبر انتشار مجدد ویروس

اخبار مربوط به انتشار سویه جدید ویروس کرونا در هفته گذشته باعث شد مجددا سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌‌‌های سنتی همچون طلا متمایل شوند. همین امر موجب رونق تقاضا و افزایش نوسانات نرخ اونس طلا شد. اما با کاهش هیجانات اولیه «اومیکرون» بازار طلا نیز نوسانات خود را دنبال کرد.

به این ترتیب اونس طلا در آخرین روز کاری در سطح ۱۷۸۳دلار بسته شد و بخشی از افت هفتگی خود را جبران کرد و با عملکرد منفی ۵/ ۰‌درصد در هفته به کار خود پایان داد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که «اومیکرون» آسیب زیادی به اقتصاد جهانی وارد نمی‌‌‌کند.

همین امر سبب می‌شود معامله‌‌‌گران با دید کوتاه‌‌‌مدت، معاملات خود را ادامه دهند. در مقابل، گمانه‌زنی‌‌‌های مربوط به چرخش نظر رئیس فدرال‌‌‌رزرو به افزایش زودهنگام نرخ بهره موجب کاهش تقاضا برای این کالا خواهد شد.(دنیای اقتصاد)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.