کد خبر : 11859 / /
/

از زمان آغاز مذاکرات هشتم آذر ماه تاکنون اخبار متعددی منتشر شده که هرکدام توانسته بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. اما روز شنبه شاید مهمترین واکنش بازارهای ارز و طلا بود.

 

هرچند روز گذشته بازارهای دلار و طلا واکنش منفی نسبت به مذاکرات نشان دادند اما خبر عجیبی از تصمیم جدید آمریکایی‌ها منتشر شده است.

از زمان آغاز مذاکرات هشتم آذر ماه تاکنون اخبار متعددی منتشر شده که هرکدام توانسته بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. اما روز شنبه شاید مهمترین واکنش بازارهای ارز و طلا بود.

آن طور که رسانه‌های مختلف از جمله دنیای اقتصاد روایت کرده‌اند در روز گذشته قیمت دلار ۸۰۰ تومان افزایش یافت و به ۳۰۱۵۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت سکه طلا هم با ۳۵۰ هزار تومان افزایش از مرز ۱۳ میلیون تومان عبور کرد. با این حال به نظر می‌رسد هنوز انتشار اخبار مربوط به مذاکرات تمام نشده است.

خبر جدید یا شایعه؟

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طلا، پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن ادعا کرده که در آستانه آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای دولت جو بایدن برخی از تحریم‌ها را به صورت مخفیانه لغو کرده است.

این گزارش دولت بایدن را متهم کرده که دولت ایالات متحده بی‌سروصدا در روز نوزدهم نوامبر معافیت صادرات برق ایران به عراق از تحریم‌ها را امضا کرده است ولی تا روز بیست‌ونهم نوامبر (دقیقا هم‌زمان با آغاز مذاکرات در شهر وین) این مسئله را به اطلاع کنگره نرسانده است.

این پایگاه خبری که وابسته به محافظه‌کاران آمریکایی است بایدن را متهم به دادن امتیاز به دولت جمهوری اسلامی، در آستانه مذاکرات هسته‌ای وین کرده است. یکی از منابع ارشد آشنا به این موضوع در کنگره آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفته که تاخیر

اما آیا این شایعه یا خبر یک رسانه آمریکایی می‌تواند معامله‌گران بازار ارز را تحت تاثیر روانی قرار دهد؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.