کد خبر : 4111 / /
/

اخبار پیش فروش خودرو| پیش فروش جدید| پیش فروش ایران خودرو| پیش فروش جدید سایپا

در حالی که ثبت‌نام ششمین مرحله پیش‌فروش پنج محصول ایران‌خودرو از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و تا پایان امروز (دوشنبه) مهلت داشت، در پی آغاز تعطیلی‌های ناشی از کرونا، مهلت ثبت‌نام و زمان قرعه‌کشی تغییر کرد.

پیش فروش ایران خودرو چند روز است شروع شده است. آخرین مهلت ثبت نام پیش فروش ایران خودرو  را در این خبر ملاحظه می کنید. پیش فروش ایران خودرو برای مرداد ماه از چند روز گذشته آغاز شده بود. پیش فروش ایران خودرو  شامل 5 محصول است. آخرین اخبار پیش فروش ایران خودرو را در خبر روز دنبال کنید.

در حالی که ثبت‌نام ششمین مرحله پیش‌فروش پنج محصول ایران‌خودرو از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و تا پایان امروز (دوشنبه) مهلت داشت، در پی آغاز تعطیلی‌های ناشی از کرونا، مهلت ثبت‌نام و زمان قرعه‌کشی تغییر کرد.

 گروه صنعتی ایران‌خودرو ثبت‌نام برای ششمین پیش‌فروش یکساله محصولات خود در سال جاری را از روز شنبه هفته جاری (۲۳ مردادماه) با ارائه پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک آغاز کرد.

قرار بر این بود که این مرحله از پیش‌فروش نیز همچون روال  اکثریت طرح‌ها به مدت سه روز اجرایی شود اما پیرو ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ادارات، اصناف، واحدها و نهادهااز امروز تا پایان روز شنبه هفته آینده، مهلت ثبت‌نام و شرکت در این طرح نیز تا روز شنبه هفته آتی (۳۰ مردادماه) تمدید شد.

بنابراین موعد قرعه‌کشی این طرح که فردا (سه‌شنبه/ ۲۶ مردادماه) تعیین شده بود، به روز  یکشنبه (۳۱ مردادماه) موکول شده است.  

پیش‌فروش یک‌ساله ۵ محصول ایران خودرو شامل پژو ۲۰۷، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک امروز، دوشنبه ۲۵ مرداد به پایان می‌رسد.

پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو طرح پیش‌فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یکساله از شنبه به مدت سه روز به اجرا گذاشته که امروز فرصت پایانی ثبت‌نام است.

در طرح پیش فروش شرکت ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، سورن پلاس، راناپلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر در بخشنامه به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. لازم به ذکر است، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ایران خودرو ۱۵۷ هزار و ۱۴۳ دستگاه خودرو (افت ۱.۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) تولید کرده است (اقتصاد آنلاین).

تغییر زمان قرعه‌کشی پیش فروش ایران خودرو

در همین رابطه، دیروز اعلام شد قرعه‌کشی پیش‌فروش پنج محصول ایران خودرو، که قرار بود روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد برگزار شود، به یکشنبه ۳۱ مرداد موکول شد.

گروه صنعتی ایران خودرو، طرح پیش فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یک ساله از شنبه به مدت سه روز به اجرا گذاشت و قرار بر این بود که روز سه شنبه قرعه‌کشی آن با حضور نهادهای نظارتی برگزار شود، اما اکنون به دلیل تعطیلات پیش رو قرار است این قرعه‌کشی یک‌شنبه هفته آینده با حضور نهادهای نظارتی برگزار شود.

در طرح پیش‌فروش شرکت ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شوند. پخش زنده این مراسم در سایت ایران خودرو و آپارات قابل مشاهده است (باشگاه خبرنگاران جوان).

پیش فروش ایران خودرو| قرعه‌کشی ایران‌خودرو حذف نشد

در حالی که شرکت سایپا، قرعه‌کشی و شرایط فروش را از عرضه برخی محصولات خود حذف کرده، این اتفاق هنوز برای ایران‌خودرو رخ نداده است.

پیش فروش ایران خودرو

این در حالی است طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا، بدون محدودیت و قرعه‌کشی از روز دوشنبه، ۱۸ مرداد آغاز شد. به محض تکمیل ظرفیت هر یک از محصولات مشمول، شرایط فروش غیر فعال می‌شود.

چندی پیش، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفته بود با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه‌کشی برای برخی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی شود، قرعه‌کشی برای این کارخانه هم حذف می‌شود.

به گفته او اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل‌های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می‌آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می‌دهد. روش‌های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت‌ها کم شود و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی شود. اکنون اگر از سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش یافت، به دلیل قیمت‌گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می‌رسد (باشگاه خبرنگاران جوان).

گروه صنعتی ایران‌خودرو، طرح پیش‌فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یک ساله از امروز شنبه ۲۳ مردادماه به مدت سه روز به اجرا می‌گذارد.

در طرح پیش‌فروش این شرکت، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. مشتریان نهایی برای ثبت‌نام و واریز وجه پس از انجام قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد.

مراسم قرعه‌کشی سه‌شنبه ۲۶ مردادماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار می‌شود. این مراسم از طریق صفحه ایران‌خودرو در آپارات و سایت اینترنتی این شرکت پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر در بخشنامه به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ایران‌خودرو با تولید ۱۵۷ هزار و ۱۴۳ دستگاه خودرو (افت ۸/ ۱ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) لقب بزرگ‌ترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داده است.

طرح جدید پیش فروش ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو، در نظر دارد طرح پیش فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یک ساله از روز شنبه ۲۳ مردادماه آغاز کند.

پیش فروش ایران خودرو

جزئیاتی از طرح پیش فروش ایران خودرو

 ایران خودرو، در طرح پیش فروش این شرکت، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می شود.

پیش فروش ایران خودرو

مشتریان نهایی برای ثبت نام و واریز وجه پس از انجام قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد.

مراسم قرعه کشی سه شنبه ۲۶ مردادماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می شود. این مراسم از طریق صفحه ایران خودرو در آپارات و سایت اینترنتی این شرکت پخش خواهد شد.

متقاضیان می توانند در زمان مقرر در بخش نامه به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این گزارش مراسم قرعه‌کشی سه‌شنبه ۲۶ مرداد در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می‌شود و مشتریان نهایی برای ثبت نام و واریز وجه پس از انجام قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر تعیین خواهند شد.

شوک های پی در پی به بازار خودرو! 

بررسی قیمت خودروهای داخلی در تیرماه حکایت از بازدهی مثبت این بازار دارد. با اینکه بازدهی بازارهایی همچون سکه، ارز، مسکن و بورس نیز در این ماه مثبت بوده، اما رشد قیمت‌ها در بازار خودرو همراه با نبض پایین معاملات صورت گرفته است.

به‌ این ‌ترتیب بررسی منحنی خودروهای داخلی در نخستین ماه از تابستان گویای رشد ۵/ ۲ درصدی قیمت‌ها در بازار است، این در شرایطی است که این رشد تنها مختص بازار خودرو نبوده؛ چرا که در بازدهی ماهانه، مسکن رشد یک درصدی، دلار ۳/ ۲ درصدی و سکه هم با رشد ۴/ ۲ درصدی رو به رو بوده است.

بر این اساس با محاسبات صورت گرفته، خودرو باز هم رکوردار افزایش قیمت در مقایسه با دیگر بازارها بوده است. طبق بررسی‌ها قیمت خودرو در تیرماه نسبت به خرداد یک‌درصد اما در خرداد نسبت به اردیبهشت ۲/ ۳درصد افزایش را تجربه کرده بود.به این ‌ترتیب به نظر می‌رسد که افزایش قیمت خودرو از نخستین ماه از فصل تابستان کلید خورده ، چرا که بعد از افزایش ۵/ ۲ درصدی قیمت‌ها در تیر، مرداد ماه نیز آغاز دیگری بر رشد قیمت‌ها بوده است.

به این‌ترتیب از ابتدای تیر قیمت‌ها در بازار روند صعودی خود را آغاز کرده، حال آنکه در روزهای منتهی به مرداد قیمت‌ها در اوج قرار گرفته است. بر این اساس می‌توان از سه محرک رشد قیمت‌ها در بازار تیر و در ادامه، مرداد ماه یاد کرد.

محرک‌هایی که در هر ماه با شدت و حدت قیمت‌ها را در بازار با افت و خیز مواجه می‌کنند. از انتظارات تورمی می‌توان به عنوان محرکی شناخته شده در بازار خودرو و دیگر بازارها یاد کرد. پس از اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه اقتصاد کشورمان، بسیاری از متقاضیان واقعی و غیر واقعی خودرو با واهمه از اوج‌گیری قیمت‌ها، در بازار حضور پیدا کرده که همین مساله طی سه سال گذشته منجر به رشد قیمت‌ها در خودرو و دیگر بازارها شده است.

در حال حاضر نیز که چشم‌انداز روشنی برای برجام دیده نمی‌شود بسیاری از مشتریان با دل‌نگرانی از آینده این صنعت در بازار خودرو حضور پیدا کرده و با هر شرایطی اقدام به خرید می‌کنند.

از سوی دیگر خودروسازی نیز حال و روز مناسبی ندارد و با وجود رشد ۱۵ درصدی قیمت‌ها از ابتدای خرداد ، شاهد اوج‌گیری تولید محصولات ناقص و همچنین معوقات خودروسازان هستیم.هرچند برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو پیش بینی ‌کردند که با افزایش قیمت در نخستین ماه از فصل تابستان، بازار نیز همراه با رشد تولید در شرکت‌های خودروساز آرام خواهد گرفت،اما ظاهرا تولید‌کنندگان از قبل چاله ورود نقدینگی به این شرکت‌ها را کنده بودند چرا که با رشد قیمت توانستند تا حدودی مطالبات قطعه‌سازان را تسویه و خودروهای ناقص را تکمیل کنند.

بنابراین افزایش قیمت توسط شورای رقابت عملا تاثیری در عرضه خودرو به بازار نداشته است.اما در کنار تورم انتظاری و مشکلات نقدینگی خودروسازان از افزایش نرخ تورم عمومی و همچنین نرخ دلار می‌توان به عنوان سومین محرک رشد قیمت‌ها در تیرماه نام برد.

 اوج‌گیری مردادماهی

اما نبض قیمت خودرو در بازار طی ۲۰ روزی که از مرداد می‌گذرد تندتر از تیرماه می‌زند. بررسی قیمت‌ها در بازه ۲۰ روزه مرداد نشان می‌دهد میانگین قیمت سبدی از خودروهای پرتیراژ در اول مرداد به نسبت دیروز رشدی حول و حوش ۵/ ۴ درصد را تجربه کرده است. این در شرایطی است که عنوان شد این میانگین قیمت در انتهای نخستین ماه از فصل تابستان به نسبت ابتدای آن رشدی ۵/ ۲ درصدی را به خود دیده است.اما چه دلایلی طی این سه هفته‌ای که از مرداد می‌گذرد سبب شده تا نمودار قیمت‌ها روند صعودی خود را ادامه دهند؟

فعالان بازار معتقدند نوسانات نرخ ارز همچنان روی بازار خودرو تاثیرگذار است.بنابراین می‌توان نوسانات نرخ ارز را نخستین اهرمی ‌خواند که سبب بالا رفتن قیمت خودرو شده است. اما این همه ماجرا نیست و وضعیت عرضه محصولات شرکت‌های خودروساز همچون تیرماه نیز اهرم دیگری است که سبب بالا رفتن قیمت‌ها در بازار شده است.

طی سه هفته‌ای که از مرداد ۱۴۰۰ می‌گذرد شاهد هستیم که ایران خودرو تنها یک فروش فوق‌العاده برگزار و طی آن تنها پژو پارس خود را در دو مدل ساده و با موتور TU۵ عرضه کرده بود. این خودروساز یک طرح پیش فروش را در هفته اول مرداد برای ۵ محصول خود برگزار کرد. موعد تحویل این ۵ محصول خرداد تا مرداد سال آینده اعلام شد.دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا نیز در بازه سه هفته‌ای مرداد تنها یک طرح پیش فروش برای ۵ محصول خود برگزار کرد. در این طرح پیش فروش سایپا علاوه بر حذف قرعه‌کشی، هیچ محدودیتی برای شرکت متقاضیان نیز در نظر گرفته نشده است.این نخستین طرح فروش خودروسازان طی ۱۵ ماه گذشته است که بدون ‌سازو کار قرعه کشی و ایجاد محدودیت برگزار شد. اما باید توجه کرد برگزاری یک فروش فوق‌العاده آن هم با ارائه یک محصول و دو طرح پیش فروش حتی اگر قرعه‌کشی نیز برای شناسایی منتخبان انجام نشود باز هم نمی‌تواند مسیر مناسبی برای عرضه خودرو به بازار باشد.

به این ‌ترتیب دلیل اصلی باریک شدن جاده عرضه از سوی شرکت‌های خودروساز را باید در افت تیراژ این شرکت‌ها جست‌وجو کرد.خودروسازان با وجود برنامه‌های اعلامی از سوی سیاستگذار کلان این بخش نتوانستند آن طور که باید و شاید نمودار تولید خود را صعودی کنند.

نبود سرمایه در گردش مناسب، عاملی است که سبب شده خودروسازان نتوانند با وجود دستور سیاستگذار کلان، تولید خود را به سطح قابل قبولی برسانند.

همچنین نبود نقدینگی کافی سبب شده خودروسازان نتوانند بدهی خود را به شرکت‌های قطعه‌ساز پرداخت کنند. افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، این شرکت‌ها را به ویروس کمبود نقدینگی آلوده کرده به طوری که این شرکت‌ها نیز قادر به پاسخگویی نیاز خودروسازان در خطوط تولید نبوده‌اند.

چالش عرضه قطعه از سوی شرکت‌های قطعه‌‌ساز علاوه بر اینکه به نوعی ترمز رشد تیراژ را کشیده خود منجر به افزایش تولید محصولات ناقص نیز شده است.برآوردها نشان می‌دهد حدود ۱۲۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان دپو شده است.بی تردید تکمیل و عرضه این ۱۲۰ هزار خودروی ناقص می‌تواند تا حدودی تب افزایش قیمت‌ها را پاشویه کند.

چالش نقدینگی خودروسازان را واداشته تا با فشار بیشتری خواهان حذف قیمت‌گذاری دستوری باشند تا بلکه بتوانند از مسیر آزادسازی قیمت محصولات تولیدی به نوعی بر چالش نبود نقدینگی فائق آیند.نشانه‌هایی وجود دارد که آزادسازی تدریجی و گام به گام قیمت‌ها در دستورکار خودروسازان قرار گرفته است.

حذف قرعه‌کشی از طرح پیش فروش ۵ محصول سایپا نیز به دلیل کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار اتفاق افتاده است.کارشناسان هشدار می‌دهند وضعیت مالی خودروسازان وخیم‌تر از آن است که آنها بتوانند به صورت تدریجی به سمت آزادسازی قیمت‌ها حرکت کنند.کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای رهایی خودروسازان از چاه قیمت‌گذاری دستوری که بنیه مالی خودروسازان را تضعیف کرده باید ریتم حرکت در جاده آزادسازی قیمت‌ها را تندتر کرد.

آنها معتقدند اگر این اتفاق بیفتد بی‌تردید روند عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و این مساله می‌تواند زهر تاثیر نوسانات نرخ ارزی را نیز گرفته و ترمز رشد قیمت‌ها را در بازار بکشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.