کد خبر : 7474 / /
/

قیمت دلار در بازار امروز بالا رفت

​قیمت دلار و قیمت یورو امروز شنبه 9 مرداد ماه 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد امروز شنبه 9 مرداد ماه 1400 اعلام شد. بر این اساس قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با افزایش همراه شد. قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی 24 هزار و 701 تومان تعیین شد. همچنین قیمت دلار برای فروش در بازار آزاد 25 هزار و 600 تومان قیمت گذاری شد. باتوجه به اعلام امروز قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی با افزایش نسبی و در بازار آزاد نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شد. قیمت دلار را می توانید در سایت خبر روز دنبال کنید

قیمت دلار بالا رفت

قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی بانکی

قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 24 هزار و 701 تومان و قیمت دلار برای خرید 24 هزار و 212 تومان اعلام شده است. قیمت یورو در صرافی ملی برای فروش 29 هزار و 37 تومان و قیمت یورو برای خرید 28 هزار و 462 تومان تعیین شده است.

قیمت دلار در بازار آزاد

در بازار آزاد قیمت فروش دلار 25 هزار و 750 تومان و قیمت خرید دلار 25 هزار و 650 تومان تعیین شد. همچنین قیمت فروش یورو در بازار آزاد 30 هزار و 370 تومان و قیمت خرید یورو 30 هزار و 220 تومان ارزش گذاری شده است.

قیمت دلار در صرافی ملی
دلار 24/701 24/212
یورو 29/037 28/462

قیمت دلار نسبت به عصر چهارشنبه حدود ۲ درصد رشد کرد و به مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نزدیک شد. تحلیل‌گران معتقدند با عبور دلار از ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان کنترل بانک مرکزی تضعیف می‌شود.

قیمت دلار آمریکا عصر روز چهارشنبه روی ۲۵ هزار و ۲۹۰ تومان قرار داشت. عبور دلار از مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرده بود، پیشروی دلار ادامه یافت و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نرخ‌های معاملات فردایی دلار حتی از ۲۶ هزار تومان نیز عبور کرد.

صعود قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومان

قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار و ۷۲۰ تومان بود. تحلیل‌گران معتقدند اگر دلار از مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان فراتر رود و بالای آن پایدار بماند، حرکت آن به سمت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان محتمل است و قدرت بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز تضعیف می‌شود.

 

قیمت دلار در معاملات صبح شنبه بازار آزاد نسبت به روز پنجشنبه ۴۰۰ تومان افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت دلار

امروز -شنبه نهم مرداد- قیمت ارز در بازار آزاد روند صعودی داشت.

قیمت ارز در بازار متشکل ارزی

قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح امروز ابتدا ۲۴ هزار و ۷۷۲ تومان ثبت شد و در نیمه روز با افزایش ۳۲۹ تومانی به ۲۵ هزار و ۱۰۱ تومان رسید. قیمت دلار خرده فروشی (سنا) نیز صبح امروز ۲۵ هزار و ۲۰ تومان اعلام شد و در نیمه روز به ۲۵ هزار و ۳۵۲ تومان افزایش یافت.

 ورود بورس به فاز گاوی

قیمت یورو در بازار متشکل امروز با افزایش ۷۹۴ تومانی نسبت به روز چهارشنبه ۲۹ هزار و ۳۰۹ تومان اعلام شد. قیمت یورو سنا نیز ابتدا ۲۸ هزار و ۸۷۰ تومان ثبت شد و در نیمه روز با افزایش ۸۰۲ تومانی ۲۹ هزار و ۶۰۲ تومان ثبت شد.

 

قیمت ارز های صرافی ملی

صرافی ملی امروز قیمت دلار را نسبت به قیمت بسته شده روز چهارشنبه ۴۰۴ تومان افزایش داد و ۲۴ هزار و ۹۰۳ تومان ثبت کرد. قیمت یورو صرافی ملی نیز ۴۰۴ تومان افزایش داد و ۲۹ هزار و ۲۳۹ تومان اعلام شد.

قیمت ارز در بازار آزاد

قیمت دلار در معاملات صبح شنبه بازار آزاد نسبت به روز پنجشنبه ۴۰۰ تومان افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد. قیمت یورو نیز ۵۴۰ تومان افزایش یافت و ۳۰ هزار و ۳۳۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم نیز که معامله‌گران آن را سیگنال دهنده قیمت دلار می‌دانند، در نیمه روز در قیمت ۷ هزار و ۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز پنجشنبه رشد ۸۰ تومانی داشته است.

قیمت دلار

چرا تقاضا برای دلار افزایش می یابد؟

در حالی که بنابر احتمالات، وضعیت ذخایر ارزی کشور نیز شرایط مناسبی ندارد زیرا معادل منابع ارزی کشور در بانک های خارجی بلوکه شده اند، دولت اقدام به چاپ اسکناس و تسعیر نرخ ارز کرده است و در ادامه باعث کاهش نرخ برابری ریال و دلار شده است که طی آن فرآیند، مطابق با قانون گرشام، همزمان با کاهش شدید ارزش پول ملی و افزایش تورم، تقاضا را برای دلار را به عنوان پول خوب در برابر ریال به عنوان پول بد افزایش داده است. سایر ذخایر ارزی کشور که نه به شکل حواله بلکه به شکل نقدی در اختیار دولت بود، صرف تخصیص به یارانه ارز ترجیحی شده است و باعث عدم پوشش کافی گردآوری ریال در برابر دلار در بازار توسط دولت بود. همین رویه باعث می شود که در آینده نزدیک در صورت عدم توافق میان ایران و طرف های غربی، با عدم آزادسازی منابع بلوکه شده و همچنین فقدان امکان فروش نفت توسط ایران، امکان افزایش قیمت دلار بسیار بیش از گذشته، بر اقتصاد کشور سایه افکنده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.