کد خبر : 7604 / /
/

وضعیت بورس در بازار با رشد آغاز شد

​بورس امروز سه شنبه 12 مرداد ماه 1400 با رشد و شاخص کل هم وزن با افت همراه شد. به نظر می رسد تا میان روز مسیر بورس تغییر کند.

وضعیت بورس امروز در آغاز معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس امروز سبز پوش شد. وضعیت بورس امروز با رشد بیش از 8 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 366 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن وضعیت بورس امروز منفی شد. به نظر می رسد  وضعیت بورس امروز در ساعات پایانی روند رشد خود را تغییر دهد. وضعیت بورس امروز در روز تنفیذ رئیسی با رشد آغاز شد

وضعیت بورس در بازار امروز

در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل  بورس  سبزپوش شد و با رشد بیش از 8 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و  366 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما با افت 70 واحدی 400 هزار و 849 واحد را ثبت کرد.

وضعیت بورس

نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز

نمادهای فارس شستا و ومعادن بیشترین اثر مثبت و نمادهای  خودرو و خساپا و وغدیر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت بورس در دولت های پیشین

بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد در دولت هفتم یعنی نخستین دوره ریاست سیدمحمد خاتمی طی سال‌های ۷۶ تا ۸۰، شاخص کل بورس تهران با رشد اسمی ۱۰۸ درصدی و رشد واقعی ۱۵درصدی همراه شد. این عملکرد مثبت در چهار سال بعدی یعنی ۸۰ تا ۸۴ و زمان فعالیت دولت هشتم با شدت بیشتری ادامه یافت. بازدهی اسمی بورس در این برهه زمانی به ۲۳۴درصد رسید و با تعدیل اثر تورم، این میزان رشد ۱۰۳درصد برآورده شد. با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌ دولت نهم، بازارها واکنش منفی نشان دادند. در دوره نخست ریاست‌جمهوری وی، شاخص کل بورس تهران با افت ۱۸درصدی مواجه شد و بازدهی واقعی آن نیز منفی ۵۶درصد بود. در دوره دوم ریاست احمدی‌نژاد یعنی دولت دهم، ورق برگشت.

شاخص کل سهام سال ۸۸ با رشد ۵۷درصدی همراه شد و در سه سال بعدی یعنی ۸۹، ۹۰ و ۹۱ به ترتیب با افزایش ۸۶، ۱۱ و ۴۷ درصدی همراه شد و چندماه نخست سال ۹۲ را با رشد ۲۰ درصدی به پایان رساند تا پرونده بورسی دولت دهم با رشد اسمی ۳۸۹درصدی و رشد واقعی ۱۰۵درصدی شاخص کل بسته شود

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.