کد خبر : 7968 / /
/

اخبار / اخبار اقتصادی / اخبار قیمت طلا

انتظارات نسبت به آینده قیمت سکه نیز در روزهای اخیر بیشتر صعودی بوده است. به عنوان مثال،‌ در بازار سهام، روز گذشته صندوق های سکه رشد قیمت را تجربه کردند.

 

دیشب اتفاق مهمی در بازار سکه رخ داد. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی، قیمت سکه توانست از خط مقاومت ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان با قدرت عبور کند و حتی توانست به سوی سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قدم بردارد. به گفته تحلیل گران فنی در صورتی که سکه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان باقی بماند، احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

پیش بینی قیمت طلا

مهم ترین عاملی که جسارت خریداران سکه را زیاد کرد، افزایش پیوسته و دامنه دار قیمت دلار بود. دلار که دو روز پیش مقاومت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را شکسته بود، دیروز به راحتی خود را به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی رساند و در معاملات پشت خطی توانست تا بالای خط مقاومتی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی پیش روی کند.

کارشناسان و فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند اگر انس جهانی از فار نزولی خارج شود، فعالان بازار طلا و سکه می‌توانند فعالیت بهتری را داشته باشند.

قیمت طلا

در بازار روز چهارشنبه انس جهانی طلا کمی افزایش یافت و در کنار آن قیمت دلار هم روند صعودی داشت از همین رو قیمت‌ها در بازار طلا افزایش یافتند. به عقیده کارشناسان بازار طلا اگر همین روند صعودی انس جهانی ادامه دار باشد و به مقاومت ۱۷۵۰ برسد، هیجانی که در بازار به دلیل افت ناگهانی قیمت طلا به وجود آمد کاهش پیدا می‌کند.

با این حال، فلز گران بهای داخلی دچار حباب زیادی شده است و در صورت برگشت دلار، سکه می تواند نزول سنگینی را تجربه کند. در واقع خرید سکه در روزهای آتی پرریسک تر از دلار خواهد بود، هر چند که سکه معمولا ریسک کنندگان خاص خود را دارد.

انتظارات نسبت به آینده قیمت سکه نیز در روزهای اخیر بیشتر صعودی بوده است. به عنوان مثال،‌ در بازار سهام، روز گذشته صندوق های سکه رشد قیمت را تجربه کردند و معامله گران فنی نیز باور دارند تا زمانی که محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حفظ شده است، شانس صعود برای فلز گران بهای داخلی بالا خواهد بود.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر توقف صعود دلار که سبب افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بازار شده است، اندکی بالا رفت و از پایین‌ترین حد چهار ماه اخیر خود فاصله گرفت. به گفته کارشناسان بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است.

گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که هفته‌گذشته منتشر شد، انتظارات برای متمایل‌شدن فدرال‌رزرو به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرده است. از طرفی گسترش سویه دلتا کرونا بیشتر از آنچه اثر افزایشی بر قیمت طلا بگذارد، با ضربه‌زدن به تقاضای خرده‌فروشی برای اونس دردسر شده است، تا جایی‌که سبب تردید این فلز گرانبها در حفظ کانال ۱۷۰۰ دلاری شد. اما توقف صعود دلار به کمک طلا شتافت و بهای هر اونس طلا (در ساعت۲۰) روز گذشته به سطح ۱۷۲۹ دلار رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.