کد خبر : 9853 / /
/

طرحی که نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند وارد برنامه‌های دولت شد. در سال گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس در مجموع همه‌ی نمایندگان تلاش کردند که طرح جهش تولید مسکن تصویب شود که اینطور هم شد.

 

قرار است برای اجرای طرح جهش تولید مسکن شهرک‌های جدیدی ساخته شود، برای مستاجران تهران دو شهرک احداث می‌شود که ۵۵ هزار مستاجر تهرانی را در خود جای می‌دهد.

طرحی که نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند وارد برنامه‌های دولت شد. در سال گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس در مجموع همه‌ی نمایندگان تلاش کردند که طرح جهش تولید مسکن تصویب شود که اینطور هم شد.

امسال با شروع تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی روی موضع مجلس تاکید کرد و وعده داد که در چهار سال پیش رو چهار میلیون واحد مسکن می‌سازد، یعنی هر سال یک میلیون واحد.

این طرح در دولت جدی شده و قرار است که ثبت‌نام متقاضیان از هفته سوم مهر آغاز شود.

قیمت هر متر مسکن 

اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته که قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران.

مشمولان چه کسانی هستند؟

در طرح‌های دولتی یکی از گروه‌های هدف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی هستند که حتما در این طرح نیز می‌توانند متقاضی باشند.

در خصوص گروه‌های بعدی معاون وزیر راه گفته است: چهار شرط برای مشمول شدن در این طرح مد نظر قرار گرفته است. این چهار شرط به شرح زیر است:

افرادی که فاقد مسکن هستند.

افرادی که از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده‌اند.

مشمولان باید ۵ سال در شهری مد نظرشان سابقه سکونت داشته باشند.

تاهل چهارمین شرط اصلی برای مشمولان است.

این خانه‌ها در چه مناطقی ساخته می‌شوند؟

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته، چندین ظرفیت برای اجرای طرح جهش تولید مسکن وجود دارد:

ظرفیت درونی شهرها، اعم از فرسوده، حاشیه‌ای و اراضی بایر دارای کاربری مسکونی داخل شهرها

توسعه شهرهای جدید که محدودیت جمعیتی ندارد. (شهرهایی با ظرفیت جمعیت‌پذیری بالای ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد)

احداث شهرک‌های جدید

۵۵ هزار مستاجر تهرانی در دو شهرک جدید

به گفته حبیب‌الله طاهرخانی، تاکنون شرکت عمران شهرهای جدید، مطالعات کارشناسی ساخت ۴۰ شهرک مسکونی جدید را در ۱۴ استان، با ظرفیت احداث ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی، آغاز کرده است.

از این تعداد ۳ شهرک در منطقه کلانشهری پایتخت یعنی استان‌های تهران و البرز قرار دارد. ۲ شهرک با مساحت هزار و ۴۳۸ هکتار و ظرفیت احداث ۱۶ هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی و جمعیت‌پذیری ۵۵ هزار نفری در استان تهران در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.