کد خبر : 9906 / /
/

بازار سرمایه روز گذشته با رشد اندکی رو به رو شد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد قرار گرفت. دیروز شاخص هم‌وزن اما با افت مواجه شد و در کانال ۴۲۲ هزار واحد قرار گرفت.

 

روز گذشته گروه خودرویی و پتروشیمی به دلیل دریافت سیگنال‌های مثبت نسبت به گروه‌های دیگر پیشتاز بودند و در تحرکات کلی بازار سهام موثر واقع شدند. کدام سیگنال‌ها روند خودرویی‌ها را تغییر دادند؟

بازار سرمایه روز گذشته با رشد اندکی رو به رو شد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و  ۴۷۶ هزار واحد قرار گرفت. دیروز شاخص هم‌وزن اما با افت مواجه شد و در کانال ۴۲۲ هزار واحد قرار گرفت.

روز گذشته گروه خودرویی و پتروشیمی به دلیل دریافت سیگنال‌های مثبت نسبت به گروه‌های دیگر پیشتاز بودند و در تحرکات کلی بازار سهام موثر واقع شدند.

دیروز رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، خواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و توقف قیمت گذاری دستوری خودرو شد. این سیگنال تاثیر مهمی را در روند خودرویی‌ها گذاشت و بیشتر نمادهای این گروه مثبت شدند.

همچنین فاطمی امین، وزیر صمت هم در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با قرعه‌کشی خودرو اعلام کرد و گفت: ظرف مدت چند هفته آینده برنامه مفصل و طرحی برای مدیریت صنعت خودرو داریم و روی آن بحث خواهیم کرد.(باشگاه خبرنگاران)

از نگاه برخی از کارشناسان اگر طرح قرعه‌کشی خودرو حذف شود، رانت فروش خودرو از سمت کارخانه به خریداران از بین می‌رود و در در نتیجه پرداخت زیان خودروساز را سهامدار متحمل نمی‌شود.

در طرح‌های فروش فوق‌العاده بعضا خودروها با تفاوت قیمت‌های بسیار زیاد با بازار به خریداران عرضه می‌شوند.آن طور که ایستنا اخیرا گزارش داده بود،زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور سال گذشته به حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان هم رسیده است و امسال با وجود بالا رفتن قیمت دلار و دشواری واردات قطعات خودرو، فروش هر ماشین با قیمتی که کارخانه در طرح‌های فروش فوق‌العاده اعلام می‌کند، توجیه اقتصادی برای کارخانه‌ها ندارد و تنها به زیان آن‌ها منجر می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.