کد خبر : 9961 / /
/

این تسهیلات نوعی وام ضروری محسوب می‌شود که نرخ سود آن چهار درصد است

وام بازنشستگان 7 میلیون تومان است. وام بازنشستگان شرایط خاصی برای ثبت نام دارد. جزییات ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را در این خبر ملاحظه می کنید. وام بازنشستگان تا کنون به 150 هزار نفر پرداخت شده است. جدیدترین اخبار درباره وام بازنشستگان را در « خبر روز» دنبال کنید. 

وام بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی امسال به هفت میلیون تومان رسیده است. دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید: «اکنون سایت ثبت‌نام وام بازنشستگی باز است. با واریز هشت هزار فقره وامی که قرار است در این ماه انجام شود، حدود ۲۲ هزار ظرفیت دیگر باقی می‌ماند.»

سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت وام به بازنشستگان بودجه‌ی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفته، مبلغ وام نیز امسال افزایش یافته و از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسیده است.

این تسهیلات نوعی وام ضروری محسوب می‌شود که نرخ سود آن چهار درصد است و اقساط آن از حقوق بازنشستگان برداشت می‌شود، به همین دلیل نیز متقاضی دریافت این وام باید حقوق بازنشستگی خود را از بانک رفاه دریافت کند تا اقساط وام از حقوق کسر شود.

آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام امسال احتمالا حدود ۵۰ هزار نفر باشد. البته دهقان‌کیا تاکید می‌کند که این تعداد  قطعی نیست و کانون در تلاش است که به ۵۰ هزار بازنشسته تهرانی وام هفت میلیون تومانی پرداخت کند.

علی دهقان‌کیا به تجارت‌نیوز می‌گوید: تاکنون حدود ۵۴ هزار نفر درخواست دریافت وام خود را ثبت کرده‌اند که ۳۲ هزار نفر آن از سوی کانون تایید شده و لیست آنها به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است. سازمان نیز حدود ۲۸ هزار نفر را تایید نهایی کرده که مشمول دریافت وام می‌شوند.

آنطور که رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید، تاکنون حدود ۲۰ هزار بازنشسته تهرانی وام هفت میلیون تومانی دریافت کرده‌اند. همچنین مدیران سازمان تامین اجتماعی قول داده‌اند که تا پایان مهر به بیش از هشت هزار نفر دیگر وام پرداخت شود.

همچنین قرار است ثبت‌نام‌ها ادامه داشته باشد، دهقان‌کیا در این خصوص عنوان می‌کند: الان سایت ثبت‌نام باز است. با واریز هشت هزار فقره وامی که قرار است در این ماه انجام شود، حدود ۲۲ هزار ظرفیت دیگر باقی می‌ماند.

دهقان‌کیا در پایان می‌گوید: ثبت‌نام‌ها برای پرداخت وام به این ۲۲ هزار نفر دیگر ادامه دارد.

شرایط دریافت وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد.

ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی 

وام ۷ میلیون تومانی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ تا کنون به ۱۵۰ هزار نفر پرداخت شده است.

علی جهانی مدیر امور کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه دریافت این وام گفت:ثبت نام وام ۷ میلیون تومانی در کانون‌های بازنشستگی استان‌ها انجام می‌شود. امسال تعداد ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام کار بسیار ساده‌ای است، گفت:بعد از ثبت در کانون‌های بازنشستگی، اطلاعات هویتی افراد بررسی و پالایش می‌شود و اگر موانع بانکی نداشته باشند، می‌توانند وام قرض‌الحسنه را دریافت کنند.

جهانی بیان کرد: وام پس از ثبت نام و بعد از یک ماه به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می‌شود.

افراد بالای ۷۲ سال، افراد دارای بدهی بانکی و یا چک برگشتی و اقساط معوقه از سایر بانک ها، افرادی که سیم کارت به اسم آن‌ها نیست و افرادی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت نمی‌کنند، مشمول وام ۷ میلیون تومانی نمی‌شوند.

افراد این وام در ۳۶ ماه از حقوق وام گیرندگان کسر می‌شود.

وام بازنشستگان| وام ۲۵ میلیونی در جیب این افراد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: این صندوق نیمه نخست امسال ۴۲ میلیارد ریال وام ازدواج به ۱۶۸ نفر از فرزندان بازنشستگان استان پرداخت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا غفرالهی در گفت و گویی افزود: مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۲۵۰ میلیون ریال و نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد با دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

وام بازنشستگان

وی ادامه داد: این وام به افرادی پرداخت می‌شود که از خرداد ماه سال گذشته تا مرداد امسال ازدواج کرده اند و تاریخ عقدشان در این مدت به ثبت رسیده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با بیان اینکه «سهم وام ازدواج فرزندان بازنشستگان استان اصفهان در هر دوره ۸۴ نفر بوده که در نیمه نخست امسال ۲ دورهٔ وام ازدواج پرداخت شد» گفت: مجموع سهمیه وام ازدواج اختصاص داده شده به فرزندان بازنشستگان در کل کشور نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ نفر است که سهم استان اصفهان در این مرحله به ۱۶۸ نفر رسیده است.

 

وی همچنین اظهار داشت: در نیمه نخست امسال وام طرح حمپاد (حمایت از پایان نامه های دانشجویی) برای ۶۱ نفر از فرزندان بازنشستگان واجد شرایط این صندوق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به حساب بازنشستگان مشمول واریز شد.

غفرالهی با اشاره به اینکه «۴۱ فقره سه میلیون تومانی و ۲۰ فقره پنج میلیون تومانی پرداخت شده است» بیان کرد: مبلغ سه میلیون تومان برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و مبلغ پنج میلیون تومان نیز برای پایان نامه های مقطع دکتری پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۱۰۲ هزار و ۸۱۷ نفر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان هستند که ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر ( ۶۵ درصد) از آنها مرد و ۳۶ هزار نفر ( ۳۵ درصد) زن هستند که صندوق ماهانه ۷۲۷ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌کند.

غفرالهی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان افزایش یافته است اما با این وجود مشکلات اقتصادی زیادی سر راه بازنشستگان وجود دارد که بعضا با ارایه تسهیلات قرض الحسنه به این قشر در رفع مشکلات موردی کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه «علت بیشتر مراجعه کنندگان به این صندوق درخواست وام است» افزود: تلاش خواهیم کرد تا با ارائه وام های قرض الحسنه و کم بهره بخشی از نیاز بازنشستگان را تامین کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: مهمترین تسهیلات قابل ارائه به بازنشستگان، شامل وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی، وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی برای فرزندان بازنشستگان، وام پایان نامه سه و پنج میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان و وام خرید کالای ایرانی تا ۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد بازنشستگان استان اصفهان با ۶۷ هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش، ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جهادکشاورزی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر راه آهن، و یکهزار و ۵۰۰ نفر مخابرات و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

هفت درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری در استان اصفهان ساکن هستند.

اصفهان با ۱۰۲ هزار و ۸۱۷ بازنشسته کشوری پس از تهران و خراسان رضوی سومین استان است که بیشترین بازنشسته کشوری را دارد، همچنین ۶۵ درصد بازنشستگان این استان را آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

اظهار نظر نماینده مجلس در مورد همسان سازی حقوق ها

ضروری است که همسان سازی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد با کارکنان و اساتید دانشگاه‌های دولتی صورت گیرد و پایانی بر تبعیض‌ها باشد.

 نماینده سراب در مجلس گفت: با اعلام رسمی بانک مرکزی خط فقر در سال جاری ۱۱ میلیون تومان است که درصد قابل توجهی از مردم ایران بر همین اساس زیر خط فقر هستند و باید فکر اساسی برای زندگی آنان شده و سبد حمایتی به آنان داده شود.

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۱۲ مهرماه) در جلسه علنی مجلس و در نطق میان دستور اظهار داشت: کشورهای همسایه شمال غرب ایران باید توجه کنند و مراقب باشند که در دام رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی نیفتند.

 درخواست یک نماینده مجلس برای فرهنگیان با توجه به خط فقر

 وی افزود: با اعلام رسمی بانک مرکزی خط فقر در سال جاری ۱۱ میلیون تومان است که درصد قابل توجهی از مردم ایران بر همین اساس زیر خط فقر هستند و باید فکر اساسی برای زندگی آنان شده و سبد حمایتی به آنان داده شود.

نماینده سراب در مجلس تصریح کرد: کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حقوق کمی می‌گیرند و در برخی ماه‌ها اصلا حقوقی به آن‌ها داده نمی‌شود و زندگی آن‌ها به سختی می‌گذارد، لذا ضروری است که همسان سازی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد با کارکنان و اساتید دانشگاه‌های دولتی صورت گیرد و پایانی بر تبعیض‌ها باشد.

داوودی گفت: تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان و پذیرش آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان و همچنین همسان سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان از ضروریات جامعه امروز ما است.وی در پایان گفت: صادرات سیب زمینی مازاد کشاورزان کمک موثری به کشاورزان آذربایجان شرقی و اردبیلی است

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.