کد خبر : 1686 / /
/

مادر ستاره پرتغالی دنیای فوتبال درباره تجربه سکته مغزی خود در سال گذشته و برخورد فرزندانش با این موضوع توضیحاتی را بیان کرد.

کریستیانو رونالدو از سال 2008 تا 2018 در باشگاه رئال مادرید و در حال حاضر نیز از سال 2018 در باشگاه یوونتوس بازی می کند. کریستیانو رونالدو متولد ۵ فوریه که عموماً با نام کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است که در پست مهاجم برای یوونتوس و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو یوونتوس چه داخل زمین و چه خارج از زمین انتظاراتی که از او می رفته را برآورده کرده است، اما مشکلات مالی ممکن است منجر به جدایی کریستیانو رونالدو شود.

اظهار نظر جالب مادر رونالدو درباره نوه‌اش

مادر ستاره پرتغالی دنیای فوتبال درباره تجربه سکته مغزی خود در سال گذشته و برخورد فرزندانش با این موضوع توضیحاتی را بیان کرد.

کریستیانو رونالدو

دولورس آویرو، مادر کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی دنیای فوتبال در مصاحبه‌ای تصویری با تلویزیون کشور پرتغال در ارتباط با سکته مغزی خود در سال گذشته و تاثیر آن روی خانواده خود از جمله کریستیانو رونالدو و فرزندش کریستیانو جونیور عنوان کرد: من برای رفتن به اتاق خواب خود آماده می‌شدم، اما به یک باره بیهوش شدم و به زمین افتادم. زمانی که بلند شدم، متوجه این موضوع شدم که سمت چپ بدنم فلج شده است و سکته مغزی کرده ام.

او ادامه داد: بعد از حضور در بیمارستان، اطمینان داشتم که این پایان کار من در زندگی است و به زودی از دنیا خواهم رفت؛ اما زمانی که نوه ارشدم یعنی کریستیانو جونیور (فرزند رونالدو) برای دیدن من وارد اتاق شد و من او را دیدم، یک شوک بزرگ برای من بود و بعد از آن به خدا التماس می‌کردم نمیرم، زنده بمانم و بتوانم بزرگ شدن نوه هایم را ببینم و خدا را شکر این اتفاق افتاد و اکنون این جا هستم. من فکر می‌کنم زنده ماندن من تنها به علت ایمانی بود که در آن لحظه در درون من ایجاد شد و توانستم با کمک گرفتن از آن، این بیماری  سخت را شکست دهم.

مادر رونالدو افزود: نوه ام کریستیانو جونیور زمانی که من را دید به من گفت که مادر بزرگ لطفا زنده بمان و همین صحبت برای من مهم بود و مرا تحت تاثیر قرار داد. اکنون نیز هر زمان که با من تماس می‌گیرد و یا من را می‌بیند از حال من می‌پرسد و این برای من همه چیز است؛ چرا که من برای بچه‌ها و نوه‌هایم زندگی می‌کنم و آن‌ها مهمترین دارایی من در زندگی هستند.

دولورس، مادر کریستیانو رونالدو ستاره دنیای فوتبال سال گذشته بعد از سکته مغزی خود ناشی از لخته شدن خون و انسداد رگ خونی مغز به بیمارستانی در مادیرای پرتغال منتقل شد و اکنون از این بیماری نجات پیدا کرده، اما همچنان بدن او تحت تاثیر عوارض این بیماری است.

احتمال محرومیت کریستیانو رونالدو از سوی فیفا

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به دلیل رفتاری که در پایان بازی با صربستان داشت، ممکن است از سوی فیفا محروم شود.

کریستیانو رونالدو

 تیم ملی فوتبال پرتغال شنبه شب در دومین بازی خود از گروه A مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، در حالی تن به تساوی 2 - 2 مقابل صربستان داد که در واقع باید با نتیجه 3 بر 2 برنده این بازی می‌شد. در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی (دقیقه 3+90) کریستیانو رونالدو توپ ارسالی نونو مندز را با ضربه‌ای هوشمندانه از زیر بدن دروازه‌بان صربستان که به سمت او آمده بود، رد کرد و توپ در حالی که از خط دروازه رد شده بود، توسط استفان میتروویچ بیرون کشیده شد.

دنی ماکلیه داور هلندی این بازی و کمکش اما اعتقادی به گل شدن توپ نداشتند و بازی ادامه پیدا کرد. برنده پنج توپ طلا هم که از این تصمیم متحیر و عصبانی شده بود، به کمک داور اعتراض کرد و همین باعث شد تا داور به او کارت زرد بدهد. در ادامه رونالدوی 36 ساله وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد در حالی که عصبانی در حال ترک زمین بود، بازوبند کاپیتانی را از بازویش خارج و به زمین کوبید.

حالا نشریه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» خبر می‌دهد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ممکن است رونالدو را به دلیل اعتراضش به کمک داور مسابقه جریمه کند. بر اساس این گزارش؛ مهاجم یوونتوس و کاپیتان تیم ملی پرتغال به خاطر نقض ماده 11 آیین‌نامه انضباطی فیفا که همان رفتار توهین‌آمیز یا خشونت‌آمیز است، ممکن است از سوی فیفا نقره داغ شود.

هنوز مشخص نیست که فیفا این رفتار رونالدو را نقض ماده 11 تلقی خواهد کرد یا خیر، اما در صورتی که این موضوع تأیید شود، او ممکن است حداقل یک جلسه از همراهی تیم ملی پرتغال محروم شود.

دلیل تمایل یوونتوس به فروش رونالدو

رسانه اسپانیایی از ارقام سنگین مالی کریستیانو رونالدو در دوران پساکرونایی پرده برداشت و از علت اصلی فروش این بازیکن و عدم خرید رئال صحبت کرد.

کریستیانو رونالدو

حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا اقتصاد آشفته این باشگاه در دوران پساکرونایی را بدتر کرد و باعث شد تا برخی رسانه‌ها از علاقه فروش رونالدو از سوی باشگاه بیانکونری صحبت کنند.

کریستیانو رونالدو طبق قراردادی که با یوونتوس دارد در سال 86 میلیون یورو از یوونتوس پول می‌گیرد که به صورت خالص این مبلغ 31 میلیون یورو گزارش شده است. این باشگاه ایتالیایی در 6 ماه اول این فصل، 113.7 میلیون یورو به دلیل شرایط کرونایی پول از دست داده و باخت آنان مقابل پورتو و یاران طارمی این مشکل را تشدید کرده است.

طبق گزارش‌ها یوونتوس در فصل 2019-2020 به دلیل شرایط کرونایی 90 میلیون یورو پول از دست داده و به مانند اوضاع گرت بیل در رئال مادرید، یووه نیز می‌خواهد از دست این بازیکن خلاص شود.آ.اس مادرید گزارش داد که یوونتوس بدش نمی‌آید که یک باشگاهی رونالدو را حتی به صورت رایگان جذب کند تا از پرداخت 86 میلیون یورو در آخرین فصل این باشگاه منع شود. این مبلغ یک پنجم کل پرداختی‌های یوونتوس به شمار می‌رود که با توجه به شرایط کنونی اقتصادی مبلغ زیادی خواهد بود.

رونالدو وقتی رئال را در سال 2018 ترک کرد، 21 میلیون یورو خالص از این تیم پول دریافت می‌کرد. یعنی به عبارتی 10 میلیون یورو کمتر از شرایط کنونی در یوونتوس. به همین دلیل رئال نمی‌تواند از پس حقوق این بازیکن برآید. رئال با اینکه شرایط بهتری نسبت به بارسلونا و دیگر تیم‌ها در اوضاع کرونایی ثبت کرده ولی مبلغ زیادی از بودجه خود را از دست داده است و از 800 میلیون یورو درآمد در سال گذشته، درآمد این باشگاه به 617 میلیون یورو رسیده است. کهکشانی‌ها تاکنون 448 میلیون یورو به 800 کارمند خود حقوق داده‌اند که طبق محاسبه با عدد بالا، 70 درصد درآمد باشگاه به خاطر دستمزدها از بین می‌رود.

یکی از نکات مهم در بودجه رئال مادرید، آینده گرت بیل است که هنوز رئال یک سال دیگر با این بازیکن قرارداد دارد. ستاره ولزی امسال راهی تاتنهام شد ولی هزینه سنگین این بازیکن همچنان روی دست رئالی‌ها باقی مانده است. آ.اس نوشت که اگر بیل -که احتمالش بسیار پایین است- از رئال مادرید برود، شاید مادرید بتواند برای جذب رونالدو تلاش کند. آن هم با شرایطی که رونالدو بداند باید دستمزد خود را به شدت کاهش دهد.

رونالدو خودش شدیداً علاقه دارد تا به رئال بازگردد ولی این تصمیم از سوی سران مادریدی رد شده است. پرز طبق اخبار اکیپ فرانسه هنوز از دست کریستیانو رونالدو به دلیل قهرمانی در کیف و اعلام خداحافظی از رئال عصبانی است و نمی‌خواهد این بازیکن به مادرید بازگردد.

کرستیانو رونالدو از بانوی پیر جدا می‌شود

کریستیانو رونالدو دلیل اصلی این موضوع است که بسیاری از مردم انتظار دارند یوونتوس امروز به راحتی از سد پورتو بگذرد و به مرحله بعدی چمپیونزلیگ صعود کند. اما عده ای هم هستند که فکر می کنند رونالدو دلیل شکست 2-1 یووه در دیدار رفت برابر پورتو بوده است. یووه در دیدار رفت در ورزشگاه دارگائو نمایشی ضعیف داشت و کریس رونالدو نیز به شکلی غیرمعمول در این مسابقه بی تاثیر ظاهر شد.

کریستیانو رونالدو

آنتونیو کاسانو، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا، پس از شکست یووه برابر پورتو گفت که اوضاع این تیم با رونالدو بدتر شده است. کاسانو گفت: "یوونتوس با رونالدو قرارداد امضا کرد تا در چمپیونرلیگ قهرمان شود اما از زمانی که او به این تیم آمده نتایج بدتری گرفته اند."

کاسانو همچنین به این موضوع اشاره کرد که یوونتوس ظرف سه سال در دو فینال در سال های 2015 و 2017 شرکت کرده است اما در دو فصل قبل و به همراه رونالدو حتی نتوانستند که به نیمه نهایی برسند.

"یوونتوس بدون رونالدو هم به هر حال قهرمان سری آ می شد. این پروژه اشتباهی بود... رونالدو هیچ ربطی به ایده های پیرلو ندارد. او همچنان به گلزنی ادامه می دهد چرا که این کاری است که حتی نشسته هم می تواند انجام دهد. رونالدو می تواند نتیجه بازی را تعیین کند اما چندان در آنها شرکت نمی کند. به نظرم او در یوونتوس عملکرد بدی داشته، مگر اینکه قهرمان چمپوینزلیگ شوند."

هر چند کاسانو به عنوان شخصیتی صریح و رک گو معروف است، اما نمی توان از حرف های او نتیجه گرفت که آندره آ پیرلو، سرمربی یووه، نیز در مورد رونالدو اینطور فکر می کند.

اما آیا یووه از رونالدو راضی است؟ و مهمتر از آن، رونالدو از بازی کردن در یووه راضی است؟ یا این داستان عاشقانه ای که از زمانی که فوق ستاره پرتغالی هنوز در رئال مادرید بازی می کرد آغاز شد، سرنوشتی جز یک جدایی تلخ در پیش ندارد؟

بیانکونری هرگز این حقیقت را پنهان نکرده که آنها به این دلیل روی رونالدو سرمایه گذاری کردند که یک در چمپیونزلیگ قهرمان شوند و دو درآمدشان از تبلیغات به واسطه حضور رونالدو افزایش یابد. اکنون در حالی که در سومین سال حضور رونالدو در یوونتوس به سر می بریم، تنها یکی از این اهداف محقق شده است.

پیش از پیوستن رونالدو به یووه، این باشگاه در تمام شبکه های اجتماعی حدود 49 میلیون فالوئر داشت و این تعدا با حضور رونالدو دو برابر شده و به 102.9 میلیون نفر رسیده است. درآمد بیانکونری از قراردادهای تبلیغاتی نیز با حضور رونالدو افزایش چشمگیری یافته است. هر چند اکنون و با توجه به بحران اقتصادی ناشی از کرونا پرداخت دستمزد هنگفت رونالدو، این تیم را به شدت به زحمت انداخته است.

هیچ تیمی در سراسر اروپا به اندازه یوونتوس از بازی کردن بدون تماشاگر ضرر نکرد. آنها 36 درصد از درآمد خود از مسابقات را در فصل 20-2019 از دست دادند واین فصل نیز اوضاع بهتر نشده است. ماه پیش  یووه گزارش های مالی شش ماهه اول فصل جاری را منتشر کرد و مشخص شد که این تیم 113.7 میلیون یورو ضرر کرده است.

این باشگاه همچنین اذعان کرد که آنها می توانند "در پایان تابستان" حق ثبت بازیکنان را "به منظور کاهش مشکلات مالی خود" از بین ببرند.

با این شرایط فروش پائولو دیبالا با توجه به قیمتی که او در مارکت بازیکنان دارد و مشکلات آمادگی که در این فصل با آنها دست به گریبان بوده و اینکه نتوانسته جایگاه ثابتی در تیم برای خود دست و پا کند، منطقی به نظر می رسد. هر چند فروش رونالدو به بالاترین پیشنهاد از فروش دیبالا هم منطقی تر است.

دستمزد رونالدو سالیانه مبلغی حدود 85 میلیون یورو خرج روی دست یووه می گذارد. قرارداد CR7 با یووه در تابستان سال 2022 به پایان می رسد و اگر بیانکونری می خواهد از فروش او به سود برسد باید او را در پایان فصل جاری بفروشند.

هر چند خود کریستیانو رونالدو هم ممکن است مایل به رفتن باشد...

رونالدو در بی اثر کردن مشکلاتی که با بالا رفتن سن و گذر زمان برای هر فوتبالیستی به وجود می آید، تبدیل به یک حرفه ای شده است اما در 36 سالگی دیگر شانس های زیادی برای رسیدن به قهرمانی در چمپیونزلیگ و یا بردن توپ طلا نصیبش نخواهد شد.

کریستیانو رونالدو

مسئله اصلی این است که آیا او باور دارد که می تواند به عنوان بازیکن یوونتوس هر کدام از این دو قطعه طلایی پر افتخار دنیای فوتبال را دوباره بالای سر ببرد یا نه. در حال حاضر که بیانکونری حتی در قهرمانی در سری آ نیز به مشکل خورده است، دیگر بماند قهرمانی در چمپیونزلیگ...

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.