کد خبر : 3190 / /
/

علی دایی عکس تازه ای از خود منتشر کرده است

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

او در جام ملت های آسیا 1996 امارات به همراه باقری و عزیزی از بهترین ستارگان ایران بود.

تصویر علی دایی و همسرش

دائی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی 1998 (1377) فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.

او به همراه ایران در دو جام جهانی 1998 فرانسه و 2116 آلمان به میدان آمد و در 5 بازی ایران در این بازی ها شرکت کرد. پاس دایی بود که زمینه گذار گل مهدوی کیا به آمریکا در جام جهانی 1998 شد.

 از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می توان روز 24 آبان 1383 دانست. او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی 4 بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که 111 گل در بازی های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.